הסוף שלנו
אחרי 200 פרקים ורייטינג נאה בהחלט מגיעה "אהבה מעבר לפינה" לסוף העונה השניה (ראשון, ערוץ 2). אז מה היה לנו? "גם דרמה, גם הומור - בכלל היה כיף לצלם, וסליחה על הממלכתיות, סליחה שאני נשמע כמו נשיא המדינה". הבמאי עופר ויצמן מסכם עונה חמה. ויש גם קטע וידאו מהחתונה של מירי בוהדנה וסמי הורי. אל תחמיצו
ביום ראשון הקרוב (19:15, ערוץ 2) תגיע לסיומה העונה שנייה של הדרמה היומית של ערוץ 2, בפרק מספר 200. העונה, לאחר עזיבתה לחו"ל של איה קורן, התרחב הקאסט וכלל בין היתר את יהודה לוי, אגם רודברג, מירי בוהדנה, יהודה לוי,דפנה רכטר, סמי הורי, נתן דטנר, עמוס לביא, רננה רז, מורן גרוס, אסנת חכים, לירון לבו, רן בכור, ניר זליקובסקי וצק ברגמן.
לאחר סיום העונה, ובדומה לעונה הראשונה, יובאו פרקיה של "אהבה מעבר לפינה" בשידור חוזר בערוץ 2. עונה שלישית עדיין לא בטוח שתהיה, והנושא צפוי להיסגר לכאן או לכאן בתקופה הקרובה. העונה השנייה, על כל פנים, סוגרת את רוב הקצוות שנפתחו במהלכה, והיא תסתיים, כצפוי, בחתונה (לצפייה בקטע מתוך החתונה, לחצו כאן).
הבמאי עופר ויצמן, שהתבקש לסכם וללקט סצינות נבחרות, התקשה במשימה."צילמנו למעלה מ-3000 סצינות בעונה הזו", הוא אומר, "זה המון. אתה זוכר את המכלול, לא דברים ספציפיים. זה מתחלק תמיד לפי שחקנים. למשל הסצינות של יהודה לוי ושל נתן דטנר – כל השבר על איבוד דמות האב, היו ביניהם סצינות מאוד טעונות וטובות. היה קשה למצוא את המינון איך לתקוף את הנושא כדי לא לאבד את ההירכיה ביניהם של בן ואבא. היה צריך להלך על חבל דק כדי לשמור על האמינות של הסצינות. גם הסצינות של הצעירים, של אגם עם ההורים שלה, עם רן, עם אושרי, היו מצוינות. השבירה שלה עם הסמים והרעש הטפשי שזה עשה בכנסת, הן היו מאוד דרמטיות".
העונה הראשונה של "אהבה מעבר לפינה" הגיעה בשיאה לאיזור ה-19% רייטינג. העונה השנייה התחילה חזק, חוותה נפילה מסוימת באמצעה, ובסופו של דבר התייצבה על סביבות 14% בפרקים האחרונים. נתון בהחלט מכובד, אבל בכל זאת נמוך מהעונה הקודמת. ויצמן תולה את הדבר בסדרות המתחרות שהוזכרו לעיל. "העונה הראשונה הייתה לבד באוויר", הוא אומר, "אחרי שבועיים-שלושה כבר לא הייתה טלנובלה ממול. עכשיו יש גם 'מיכאלה' וגם 'השיר שלנו'. בניגוד למה שחושבים – אנשים לא רואים את הכל, הם עושים בחירה, רואים או את זה או את זה. יחסית לזה שיש שתי טלנובלות מתחרות ושעת השידור היא קשה, ועם זה שקיץ - הנתונים מצוינים".
מה אתה חושב על המתחרים?
"כמעט ולא יצא לי לראות את המתחרים, אני בשעות האלה לא בבית. אני לא יכול ולא רוצה לעשות השוואה. זה גם דברים אחרי בעיניי. 'השיר שלנו', למשל, זו לא טלנובלה קלאסית".
איך הייתה העבודה מול הקאסט המגוון, בגיל ובניסיון, מעמוס לביא, נתן דטנר ודפנה רכטר, למירי בוהדנה, יהודה לוי ואגם רודברג?
"זה היה פשוט נהדר וכיף. אני רוצה להאמין שהם שמו את כפם בידי. אפילו דטנר, מנכ"ל תאטרון באר שבע, ועמוס ודפנה היו כל כך רחבי לב לשחקנים האחרים והלכו איתם. יש שתי דרכים – או להראות שיש לך ניסיון ולעשות על כולם אבו-עלי, או ללכת עם זה, וכולם הלכו עם זה. עמוס לביא עבד מול שחקנית חדשה לגמרי כמו מורן גרוס, והוא הקדיש לה מזמנו ערבים לפני צילום הסצינות. זה נשמע לא אנושי. ככה גם יהודה ורננה נפגשו על חשבון זמנם הפרטי כדי לעבוד על סצינות. הייתה חבורה שוויתרה על האגו ושאמרה שבמגבלות הז'אנר, בוא נוותר על הממבו-ג'מבו מסביב וננסה להוציא את הדבר הכי טוב שאפשר".
נאלצתם להתמודד עם עזיבה של שחקנית ראשית, איה קורן, בסוף העונה הקודמת. איך התגברתם?
"רננה הייתה צריכה להיכנס לנעלים הגדולות של איה קורן, שהשאירה אחריה בור. הבחירה ברננה הייתה מאוד חכמה, כי היה קל למצוא מישהי כמו איה, אבל הלכנו על דמות אחרת לגמרי. היה קשה גם לעמוד בציפיות של דמות ראשית שעוזבת, וגם לבנות מחדש כימיה. יהודה ואיה היו ביחד ב'יוסי וג'אגר' והיה להם יחסית קל. יהודה ורננה היו צריכים מיד להיכנס למערכת יחסים וזה היה נפלא. יהודה היה רחב לב, והסצינות שלהם היו נהדרות".
לדברי ויצמן, "החיבור בין כולם היה מדהים. זה נשמע מגעיל – אבל סצינת החתונה הייתה נורא מרגשת, כאילו מישהו מהמשפחה שלך מתחתן, כולם התחילו להזיל דמעה...גם המשולש שנוצר של מירי בוהדנה, אסנת חכים ולירון לבו היה נהדר. היה תענוג לעבוד עם שלושתם. גם
דרמה, גם הומור. בכלל היה כיף לצלם. סליחה על הממלכתיות, סליחה שאני נשמע כמו נשיא המדינה".
אולי הצורך המתנצל של ויצמן נובע מהעובדה שמדובר בבמאי שברקורד שלו נמצאים בין היתר "זהו זה", "פרפר לילה", "חלומות בהקיציס" ותוכניות אחרות שהמרחק ביניהן לבין "אהבה" – הן מבחינת הז'אנר, הן מבחינת היחס התקשורתי, הן מבחינת הדימוי – לא קטן. אבל ויצמן, בפירוש, לא רואה בעבודה על הטלנובלה כמשהו שצריך להתבייש בו: "זה בהחלט לא פחיתות כבוד. פחיתות כבוד – מבלי להישמע שחצני – זה לקחת את זה ולעשות זבל. אני חושב שהכבוד בדבר הזה זו ההתמודדות, זה לקחת ז'אנר בעייתי ולהוציא ממנו מוצר מכובד, זה להיות מספיק מפוכח כדי להבין שתנאי הפתיחה לא טובים עם סוג הז'אנר, אז צריך לאסוף את השחקנים הכי טובים שאפשר, שיתרמו מעבר לטקסט את הכישרון שלהם, לנסות לביים את זה ולהראות את זה בצורה המכובדת ביותר, ולהוציא מוצר לא מבזה. זה בפירוש היה אתגר אבל אין ספק שפה הצלחנו. לא מעסיקה אותי השאלה איך קוראים לזה. צריך לקחת משהו ולנסות לעשות בצורה הכי טובה שאתה יכול, לא משנה אם קוראים לזה טלנובלה או קוראים לזה משה".

