שתף קטע נבחר

דודג' אוונג'ר - חשבון פתוח

האמריקנים רוצים לסגור חשבון עם אירופה ויפן, אלה שדרכו על כבודם ורמסו את תעשיית הרכב שלהם. מה הם עושים? שולחים לאירופה דודג' אוונג'ר, מכונית משפחתית גדולה בעיצוב מכונית שרירים. זו התשובה?

למרבית המכוניות האירופיות יש שמות סתמיים למדי. S קלאס (מרצדס), 307 (פיז'ו), פונטו (פיאט). גם היפניים לא יצירתיים הרבה יותר. 3 (מאזדה), קורולה (טויוטה), ג'אז (הונדה). עכשיו, קחו הצצה בשמות שמצמידים בדודג' האמריקנית למכוניות שהם מייצרים: צ'ארג'ר (מסתערת), צ'אלנג'ר (טוענת לכתר), ועכשיו אוונג'ר - נוקמת, לא פחות.

 

ובמי האמריקנים רוצים לנקום הפעם, אחרי שכבר פלשו לאפגניסטן ותלו את סדאם? באירופים וביפנים כמובן, אלה שדרסו את תעשיית הרכב שלהם. זו שאינה יודעת איך לצאת מהסחרור הבלתי נגמר כלפי מטה. אחת הדרכים לעשות זאת, כפי שסימנה קרייזלר לאחר שהצטרפה לדיימלר האירופית, היא להפוך את דודג' למותג עולמי. אם תרצו, לצאת מהבועה ולהבין שהשוק האמריקני לבדו כבר אינו מספק. בוקר טוב.

 

בכל אופן, קרייזלר עשתה כמובן את הדבר הנכון. ראשונה בתור הייתה הקליבר המשפחתית, שניה הופכת האוונג'ר, אשר מנסה לפרוץ אל קטגוריה אחת גבוהה יותר - משפחתיות גדולות באירופה, סגמנט D המוכר. פורד מונדיאו ופולקסווגן פאסאט - מאחוריכן!

 

"תסתכלו עלי"

אם האירופים והיפנים לא ישתכנעו מהאיום שבשם, העיצוב של האוונג'ר יעשה את העבודה. סבכה קדמית עצומת ממדים ומעוטרת במה שנראה כמו צלב, בתי גלגלים תפוחים עד אימה, כנף אחורית מיותרת. אמריקה חביבי, כאן עוד לא שמעו על עידון או "אנדרסטייטמנט". ולתוצאה הסופית אכן קשה לקרוא "יפה", אבל בטח אי אפשר להתעלם ממנה. חובבי הז'אנר - היכונו לפיק ברכיים קל.

 

בתא הנוסעים מפנה האגרסיביות מקום לעיצוב נאה וכמעט-אירופי. וזה גם הקשר היחיד לאירופה שתמצאו כאן. כך למשל מקיף את הנהג והנוסעים פלסטיק דק ונוקשה, שמזכיר קוריאניות משנות ה-90 המאוחרות, ולא אירופיות בנות זמננו. במכוניות ההשקה, גם איכות הייצור וההרכבה לא שיכנעה.

 

היבט אחד בו שם התואר "אמריקני" צריך להיחשב מחמאה, הוא מרחב המחייה. האוונג'ר תארח ללא מחאות ארבעה מבוגרים, גם אם אלה שמאחור גבוהים מהממוצע. נוסע חמישי יתקבל בשמחה פחותה, ויאלץ להסתפק במרווחי רגליים וכתפיים מצומצמים.

 

זו לא מלכת דראג

לצערי, נפלה דודג' במלכודת מוכרת ליצרניות זרות, שמנסות לייצר מכונית בעלת התנהגות "אירופית": מערך המתלים באוונג'ר מוכיח זאת עם קפיצים מעט נוקשים, ושיכוך לקוי בבולמים. כך, למרות שהיא אינה רכה באופן מוגזם, היא עדיין נוטה לתנודות גוף מיותרות, ברגע בו פני הכביש הופכים גליים או סדוקים. מצד שני, במהירות נמוכה היא עשויה להתגלות כפשוט לא נוחה. לזכותה של האוונג'ר יש לציין שהתנהגותה טובה ביחס ליריבות אמריקניות, כמו ביואיק לה-קרוס למשל.

 

חוץ מזה, אם המראה האגרסיבי מפתח אצלכם ציפיות לביצועים, כדאי שתירגעו. מנוע V6 בנפח 2.7 ליטר נשמע אמנם מבטיח, אבל עם הספק מרבי של 188 כ"ס, ומשקל של יותר מ-1.5 טון, הביצועים הם רק "בסדר". נקודת התורפה העיקרית בסעיף זה היא תיבת הילוכים מיושנת, עם ארבעה יחסי העברה בלבד ואופי פעולה שנע בין "סביר" בנסיעה רגועה ל"אופס, לאיזה הילוך לשלב עכשיו" בנסיעה נמרצת.

 

וכעת יש לדודג' שתי בשורות לישראלים: האוונג'ר תגיע אלינו עם מנוע ארבעה צילינדרים בנפח 2.4 ליטר (170 כ"ס) ועם אותה תיבת ארבעה הילוכים לא משכנעת - מה שאומר שהביצועים יהיו נחותים מאלו של גרסת ה-2.7 ליטר בה נהגנו, שכאמור אינם מרשימים במיוחד. הבשורה הטובה היא שהיבואן שוקל לייבא את גרסת ה-2.7 ליטר. טרם התקבלה החלטה בנושא.

 

המלט לסיום

לקנות או לא לקנות, זו השאלה. כמותג ה"זול" של קונצרן קרייזלר, לא מפתיע לגלות שהאוונג'ר מתומחרת היטב: כ-170 אלף שקל בגרסת אבזור בסיסית (SE), כ-190 אלף בגרסה מהודרת (SXT) - מחירים מדויקים ייקבעו בסמוך למועד הגעתה של האוונג'ר לישראל, ספטמבר הקרוב. בשתי גרסאות האבזור תקבלו את מנוע ה-2.4 ליטר, ציוד בטיחות מקיף (שש כריות אוויר, ABS, ESP) ודי והותר מכשירי חשמל ואלקטרוניקה.

 

האם זה מספיק? האוונג'ר היא מכונית לא רעה, ומהאמריקניות הטובות בשוק. ומי שאוהב את זה, ודאי יאהב אותה על עיצובה הכוחני. מצד שני, מסתבר שגם במכשירי תנועה, יבואנית דודג', לא בונים על יותר מדי חובבי-ז'אנר. הצפי עומד על כ-100 מכוניות בשנה.

 

מה שאומר שמרבית הישראלים ימשיכו לקנות בכספם מכוניות אירופיות ויפניות - כמו פולקסווגן פאסאט, הונדה אקורד, מאזדה 6 - שעושות את כל מה שהאוונג'ר עושה, רק כנראה טוב יותר.דודג אוונגר

 

הכתב היה אורח חברת דודג'

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דודג' אוונג'ר
דודג' אוונג'ר
יש מקום לרגליים
יש מקום לרגליים
מומלצים