מתיחת פנים קלה לפדרה, המיניוואן של לנצ'יה
המיניוואן הגדול, שמשווק גם כפיאט אוליסה, פיז'ו 807 וסיטרואן C8, עבר מתיחת פנים קלה ויקבל מנוע טורבו-דיזל חדש. אצלנו? לא בקרוב
לנצ'יה פדרה (Phedra), המיניוואן הגדול שפותח תחת שיתוף הפעולה בין פיאט לפיז'ו-סיטרואן, עבר מתיחת פנים קלה. הפדרה משווק מאז שנת 2002, ונמכר גם כפיאט אוליסה, סיטרואן C8 ופיז'ו 807. מתוכך הארבעה רק ה-C8 משווק בישראל - במחיר של 240,000 שקל ובהזמנה מראש המצריכה המתנה של שלושה חודשים. הפדרה, כמו יתר דגמי לנצ'יה, לא צפוי להגיע לישראל. אחיו התאום, פיאט אוליסה, שווק כאן למשך תקופה קצרה אך לא נחל הצלחה, ונטש לבלי שוב.
מתיחת הפנים של הפדרה נחשבת לקלה יחסית. העיצוב לא השתנה מהותית, וכולל כעת פגושים שונים (עם עוד קצת כרום) ועדכונים שניתן לאתר בעיקר תוך שימוש בזכוכית מגדלת.
_wa.jpg)
לנצ'יה פדרה המחודש. עוד קצת כרום ועדכונים קלילים
מתחת לעור, לעומת זאת, ישכון מעתה מנוע טורבו-דיזל חדש, בנפח 2.2 ליטר. יחידת כוח זו, עם ארבעה צילינדרים, תספק 170 כ"ס ב-4,000 סל"ד ומומנט של 37.7 קג"מ ב-1,500 סל"ד. מקורה בפיז'ו-סיטרואן, והיא מוצעת גם בסיטרואן C6 ו-C-קרוסר (גרסת סיטרואן למיצובישי אאוטלנדר, לה הספק מופחת של 156 כ"ס).
לנצ'יה היא הראשונה מבין ארבע גרסאות המיניוואן שמקבלת מנוע זה, אם כי יש להניח שהיתר ישתמשו בו בעתיד הקרוב. האיטלקים מספרים כי הוא מאפשר ביצועים נאים: עם תיבת שישה הילוכים ידנית, המיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש אורך 10 שניות בלבד, והמהירות המרבית עומדת על 200 קמ"ש. תיבת שישה הילוכים אוטומטית תוצע בתוספת תשלום, החל מהאביב הקרוב.
_wa.jpg)
הפדרה נותר באותן מידות כבעבר - אורכו 475 ס"מ, גובהו 175 ס"מ ורוחבו 186 ס"מ. הוא ימשיך להציע מקום לשבעה נוסעים, ומלבד המנוע החדש ישווק כבעבר עם מנוע טורבו-דיזל צנוע יותר - 2.0 ליטר עם 120 או 136 כ"ס ותיבת שישה הילוכים ידנית.