עם גג נפתח - מדריך לכל כיס
חשבתם שמכונית פתוחה תהיה בהכרח יקרה, שתידרשו לפתוח את החסכונות שאין לכם, כדי לממן אחת? תחשבו שנית. בפחות ממחירה של משפחתית חדשה, אפשר לרכוש רכב משומש עם גג נפתח - ואנחנו מספרים לכם איזה בדיוק
מכונית קבריולה (גג נפתח) לא חייבת להיות יקרה. אחרי שסקרנו עבורכם את היצע המכוניות הפתוחות החדשות שנמכרות בישראל, מגיע תורן של המשומשות, כאן תמצאו לא רק מבחר גדול יותר, אלא מכונית לכל כיס וכיס, גם למי שמחפש רכב זול במיוחד.

כיף עם גג פתוח - בכל תקציב (צילום אילוסטרציה: ויז'ואל/פוטוס)
גם בין משומשות, ולא רק חדשות, תמצאו מכוניות פתוחות משלל סוגים - מקבריולה ארבע מושביות מפנקות, דרך דגמים קטנים שקל להחנות בעיר הצפופה, ועד למכוניות ספורט עתירות ביצועים ורושם. וכדאי לזכור - מכוניות פתוחות הן בדרך כלל נדירות יחסית, כך שבמקרים רבים המחירון שנציין בכתבה הוא רק נקודת פתיחה. במקרים אחרים, במכוניות מבוקשות פחות, המחירון יכול להיות אפילו נמוך מהמספר הנקוב.
חשוב לבדוק
לפני שאתם רצים לבחור את פתוחת הגג שמתאימה לכם, הנה כמה עצות שיקטינו את הסיכוי שבחורף הבא תיווצר לכם אמבטיה במכונית, או סתם חור בכיס. חשוב בעיקר כאשר מדובר במכונית שאינה חדשה לחלוטין:
- בדקו היטב את מנגנון הגג - בין אם הוא ידני ובין אם הוא חשמלי. פתחו וסגרו את הגג מספר פעמים, ודאו שהתפס תקין ושאין חריקות או תנועות מוזרות.
- נסו לאתר חורים או פגמים קלים יותר בגג, במיוחד במסגרת ובחיבורים השונים, כמו גם בקווי הקיפול של הגג. בחלקו התחתון של הגג, נסו לאתר טלאים ותיקונים.
- אל תתביישו לבקש מבעל הרכב להרטיב את הגג עם מים כשהוא סגור, כדי לנסות ולאתר נזילות. הוא לא בטוח יסכים, אבל שווה לנסות. אפשר לבקש גם לקחת לשטיפה במתקן רחיצת רכב, על חשבונכם כמובן.
- המרכב במכוניות קבריולה קשיח פחות מדגם סגור. לכן כדאי לבדוק היטב שאין רעשי חריקות מנקודות חיכוך שונות, שהדלתות נסגרות היטב ושצירי הדלתות תקינים וללא סימני בלאי.
- נסיעה עם גג פתוח עשויה לפגום את תא הנוסעים - בדקו את מצב הפלסטיקים והריפודים לאיתור בלאי ודהייה.
- וכמובן, לא לשכוח לבדוק את כל יתר מערכות הרכב, כמו בכל קנייה של מכונית משומשת.
ואלה הדגמים המשומשים הקיימים בישראל (וכמה מוצעות למכירה ברגע זה)
- אודי A4
המשפחתית הגדולה של אודי שווקה כאן בדגמי 2004-2006, ותוכל להיות שלכם תמורת סכום שנע בין 143 ל-252 אלף שקל. היא אחת ממכוניות הקבריולה המרווחות ביותר שתוכלו לקנות, עם מקום לארבעה. כמה יש בלוחות המשומשות? אפשר לספור על אצבעות יד אחת.
_wa.jpg)
- אודי TT רודסטר
הספורטיבית הקטנה של אודי, עם שני מושבים, מציעה שפע סטייל ונמכרה בין השנים 2000-2005. המחיר: מ-113 עד 257 אלף שקל. זמינות בלוח המשומשות? בודדות.
_wa.jpg)
- אלפא רומיאו ספיידר
הדגם שלפני הברירה חלק בסיס עם פיאט קופה, והיה אחד הדגמים היפים ביותר בישראל בזמנו - 1997-1998. גם בשנים המאוחרות יותר אפשר למצוא, את הדגמים המעודכנים (החל מ-2007). המחירים: בין 40 ל-240 אלף. כמה מוצעות למכירה? בערך 10 יחידות.
_wa.jpg)
- ב.מ.וו סדרה 3
המתחרה של אודי A4 נמכרה כאן מאז שנות ה-90, וקיימת במספרים גבוהים יחסית. היא גם מציעה מבחר מנועים, מהם בחרנו את ה-320, מהשנים 1994-2008. המחיר: בין 41 ל-400 אלף שקל, עם היצע של כ-20 מכוניות בלוחות בכל זמן נתון.
_wa.jpg)
- ב.מ.וו סדרה 6
קבריולה גדולה ומרווחת, אך גם מאד יקרה. שווקה בין השנים 2004-2008, ומחירה בין כ-300 ל-900 אלף שקל. בהיצע כרגע: שלוש יחידות.
_wa.jpg)
- ב.מ.וו Z3
הרודסטר הקטנה של ב.מ.וו שווקה כאן בין השנים 1997-2002, ומחירה כיום עומד על בין 60 ל-200 אלף שקל. בהיצע: לפחות 10 מכוניות.
_wa.jpg)
- ב.מ.וו Z4
מחליפת ה-Z3 בעלת העיצוב הייחודי, שווקה בין 2003 ל-2008 ומחיריה נעים בין 152 אלף שקל ל-400 אלף. בשוק מסתובבות בודדות בלבד.

- הונדה S2000
הרודסטר הקיצונית של הונדה משווקת מאז שנת 2000, ותדרוש מכם בין כ-100 אלף שקל עבור מכונית בת 8 שנים, ל-290 אלף שקל עבור אחת שרק עלתה על הכביש. למרבה הצער, מכירות דלילות פירושן שקשה למצוא כיום אחת שמורה, או בכלל. בכל זאת, בלוחות תמצאו מספר מכוניות כאלה.
_wa.jpg)
צילום: רועי צוקרמן
- וולוו C70
הקופה-קבריולה היוקרתית נמכרה בשנים 2007-2008, ומחירה בין 275 ל-330 אלף שקל. קיים גם דגם ישן יותר עם גג בד, אך הוא נדיר מאד. בודדות בלבד.
_wa.jpg)
- טויוטה MR2
הרודסטר הקטנה והיקרה להחריד (כשהייתה חדשה) של טויוטה, שווקה בישראל בשנים 2001-2004 גם עם תיבה רובוטית. המחיר, אם תמצאו אחת מהבודדות שנמכרו: בין 66 ל-106 אלף שקל. כמה מוצעות למכירה? יד אחת תספיק לספירה.

- יגואר XK8
שווקה בין השנים 1997-2006, והיא ללא ספק אחת הדרכים האלגנטיות ביותר לנוע עם גג פתוח. מחיר: בין 100 ל-440 אלף שקל, ויש שתיים שממתינות לכם בלוחות.
_wa.jpg)
- לקסוס SC430
אין הרבה מכוניות על הכביש מהרודסטר-קופה של לקסוס, והמעטות שיש מהשנים 2007-2008 ידרשו לא מעט כסף: בין 490 ל-550 אלף שקל. כמה יש למכירה? אחת בודדה, בערך.

- מאזדה MX-5
הרודסטר הקטנה משווקת כבר כמעט 15 שנה, וכמות גדולה ממנה נמצאת על הכביש. בהיצע שלושת הדורות של ה-MX-5, מהשנים 1995-2008. המחיר: 52-156 אלף שקל, או 165-197 אלף לרודסטר-קופה, שקיימת רק ב-2007-2008. כמה מוצעות למכירה כרגע? בסביבות 50 מכוניות. ללא ספק הפופולרית שבפתוחות, עם ההיצע הגדול ביותר בארץ ובהפרש ניכר.
_wa.jpg)
- מרצדס CLK
הקבריולה הקומפקטית של מרצדס שווקה בין השנים 2005-2008 בכמה גרסאות. דגם ה-200 למשל יעלה 159-295 אלף שקל. ה-350 ידרוש מכם בין 195 ל-345 אלף שקל. בהיצע: בודדות.
_wa.jpg)
- מרצדס SLK
הרודסטר-קופה הקטנה הוצעה בין 1997-2008 בכמה גרסאות. הזולה שבהן תעלה לכם פחות מ-100 אלף שקל, היקרה ביותר - AMG מ-2008 - עולה 450 אלף. בהיצע: מעט יותר מ-10 מכוניות.
_wa.jpg)
- מרצדס SL
הרודסטר הגדולה של מרצדס קיימת בעיקר בין השנים 2002-2008, ובמחיר שמתחיל ב-300 אלף שקל ומגיע לקרוב למיליון שקל לגרסאות ה-AMG. ההיצע בלוחות: יותר מ-10 מכוניות.

- ניסאן מיקרה C+C
הקופה-קבריולה הקטנה שווקה כאן בין השנים 2007-2008, ומחירה עומד על 106-130 אלף שקל. מעט מאד יחידות ממנה נמכרו, אז צריך להתאזר בסבלנות אם מחפשים אחת. בלוחות: שתי מכוניות.
_wa.jpg)
צילום: רועי צוקרמן
- סאאב 900
עוד מכונית שנמכרו ממנה יחידות בודדות, הפעם בין השנים 1995-1998. המחיר נמוך: בין 30 ל-47 אלף שקל. היצע בלוחות כרגע: אפס.
_wa.jpg)
- סאאב 9-3
עוד פחות יחידות נמכרו ממחליפת ה-900, מכונית מודרנית יותר ששווקה כאן לסירוגין בין 2004-2005. המחיר התיאורטי - 127-156 אלף שקל. היצע בלוחות: אף לא אחת.
_waaaa.jpg)
- סמארט פור-טו
העירונית הזעירה הוצעה בין השנים 2003-2005 גם בגרסת קבריולה חיננית ושני מושבים. המחיר - 49-79 אלף שקל.

- סמארט רודסטר
משלוח קטן של דגם הספורט של סמארט, הגיע לישראל בשנת 2005. עבורו תידרשו לשלם 103-107 אלף שקל. ומה בלוחות? כרגע אין.

- פולקסווגן איוס
קופה קבריולה עם מקום לארבעה. שווקה כאן בין 2007-2008, ומחירה כמשומשת בין 200 ל-270 אלף שקל. בלוחות: יחידות בודדות.
_wa.jpg)
צילום: אלי שאולי
- פולקסווגן גולף
פעם פולקסווגן הציעה גרסת קבריולה למשפחתית הקומפקטית, היום זאת האיוס שמחליפה אותה. דגמי הגולף נחשבים למבוקשים יחסית, וניתן למצוא אותם בין השנים 1990-2002 ובמחיר של בין 20 ל-83 אלף שקל. בלוחות יש כעת יותר מ-10 מכוניות.
_wa.jpg)
- פולקסווגן חיפושית החדשה
לא הצלחה מסחררת, אבל כמשומשת היא אביזר אופנה נחמד למדי. שווקה בין 2004 ל-2007 ומחירה גבוה - 123-216 אלף שקל. בלוחות: בודדות.

- פורשה בוקסטר
מכונית הספורט הקטנה של פורשה נמצאת כאן מאז 1997. מכוניות ותיקות יעלו 110 אלף שקל והינן נדירות מאד. החדשות מגיעות עד ל-440 אלף שקל. בלוחות מסתובבות כעת יותר מ-10 יחידות.
_waaaa.jpg)
- פורשה 911
משווקת כאן מאז שנת 2000, בשלל גרסאות מנועים ועם הנעה אחורית או כפולה. המחיר - בין 215 אלף שקל ליותר ממיליון. בלוחות: יחידות בודדות.
_wa.jpg)
- פיאט פונטו
סופר-מיני זולה וחביבה שנמכרה בין 1995 ל-1997 עם מכלולי הפונטו המוכחים. המחיר - בין 17 ל-29 אלף שקל. בלוחות: שלוש מכוניות.
_wa.jpg)
- פיז'ו 205
אחת מישישות המדריך, קיימת בין השנים 1990-1993 ונמכרת במחיר של בין 15 ל-26 אלף שקל. בלוחות: שלוש מכוניות.
_wa.jpg)
- פיז'ו 206CC
להיט הפתוחות של ראשית שנות ה-2000 מציע גג קשיח מתקפל ועיצוב חביב. נמכר בין 2001 ל-2007, והמחיר כיום בין 53 ל-112 אלף שקל. בלוחות: קרוב ל-10 יחידות.

- פיז'ו 306
המשפחתית הקומפקטית מציעה מקום לארבעה ומנועי 1.8 ו-2.0 ליטר. שווקה לסירוגין בין 1994-2000, ומחירה בין 21 ל-52 אלף שקל. מבחר: קרוב ל-10 יחידות.
_wa.jpg)
- פיז'ו 307CC
הקופה קבריולה הקומפקטית של פיז'ו. שווקה בין השנים 2004-2008, ומחירה כיום בין 87 ל-178 אלף שקל. מבחר? כרגע אין.
-WIDE.jpg)
- רובר 200
שווקה בין השנים 1994-1998 בכמות נאה, אך לא נהנית כיום מביקוש בשוק המשומשות. כתוצאה מכך מחיר המחירון בדרך כלל להמלצה בלבד: בין 22 ל-38 אלף שקל. כמה יש? מעטות.
-wa.jpg)
- שברולט קוואליר
האמריקנית הקומפקטית נמכרה כאן בשנים 1996-1998. מחירה בשוק המשומשות - בין 20 ל-29 אלף שקל. בלוחות - בודדות. כדאי לרכוש? ממש לא.
_wa.jpg)
- MGF
הרודסטר הבריטית, שלמרבה ההפתעה עוד משווקת בבריטניה עד היום ללא שינויים גדולים, נמכרה כאן בין 1996 ל-1999, לרוב במבצעים והנחות. ערך השוק כמשומשת בהתאם - בין 28 ל-56 אלף שקל. לרשותכם כחמש מכוניות שמוצעות בלוחות.
_wa.jpg)
מכוניות קלאסיות
כתבה זו נמנעה במכוון מלעסוק במכוניות מלפני שנת 1990. גם כאן יש היצע מגוון, מרביתו קלאסי ולעיתים בעל ערך רב. החל מחיפושית קבריולה, דרך דגמי MG קלאסיים ועד למרצדס עתירות ערך. הדגשים לבדיקה הם אותם דגשים, בנוסף לצורך לחשוב טוב טוב - האם מכונית קלאסית שעשויה להתקלקל יותר מרכב מודרני, ודורשת יבוא חלקים עצמאי, היא הדבר בשבילכם.
_wa.jpg)
אפשר גם קלאסיקה. אוסטין ו-MG ישנות הן כיוון טוב לחובבי ענתיקות
מכיוון שאין מחירון לדגמים אלה, תצטרכו להתמקח עם בעל הרכב או לשלם את המחיר שידרוש, שלעיתים יהיה גבוה באופן מופרז, גם אם המכונית לא באמת קלאסית או לא ממש משופצת. אז התאזרו בסבלנות וחפשו רכב בדקדקנות.