שתף קטע נבחר

סימני חיים מהחטופות: "מבשלות לעצמן"

219 תלמידות בי"ס ניגריות מוחזקות זה שנה בידי ארגון הטרור "בוקו חראם", ומקום הימצאן לא ידוע. עדת ראייה ל-BBC: "ראיתי יותר מ-50 מהן בחיים לפני שלושה שבועות. הן לבשו בגד איסלאמי ואמרו לי 'אנחנו החטופות מצ'יבוק'"

ב-15 באפריל 2014 חטף ארגון הטרור האיסלאמיסטי "בוקו חראם" 276 תלמידות צעירות מבית הספר הממשלתי בצ'יבוק שבניגריה בעת שנבחנו בבחינות סיום השנה. החטיפה עוררה זעם בינלאומי וביקורת נגד הממשלה הניגרית שטענה שלא פעלה מהר לשחרר את הנערות. 57 מהתלמידות הצליחו להימלט כשקפצו מהמשאיות הפתוחות שבהן הובלו ונתלו על ענפי עצים או בימיהן הראשונים בשבי, אך מידע כלשהו על גורלן של יתר 219 הבנות לא התקבל זה שנה שלמה - עד היום.

 

שבויות, נאנסות, שפחות. נשים בצל בוקו חראם

 

עוד חדשות בעולם :

אנס צעירה והתחתן איתה: "עשיתי לה טובה"

פוטין ביטל האיסור על מכירת S-300 לאיראן

לנקות את בתי היפנים שמתים לבד

 

עדת ראייה סיפרה היום (יום ב') לרשת החדשות הבריטית BBC שראתה יותר מחמישים מהחטופות בחיים לפני שלושה שבועות. 

 

האישה הניגרית, שחיה תחת שלטון "בוקו חראם" בעיר גווזה שבצפון-מזרח המדינה, סיפרה שראתה את הבנות בלבוש איסלאמי ומלוות על ידי אנשי ארגון הטרור. "הן אמרו שהן הנערות שנחטפו מצ'יבוק ושהן מוחזקות בבית גדול", אמרה האישה. "פשוט יצא לנו להיתקל בהם באותו כביש". אישה אחרת סיפרה ל-BBC שראתה כמה מהבנות החטופות בנובמבר במחנה של "בוקו חראם" בכפר ביטה בצפון-מזרח ניגריה.

 

"כשבוע לאחר שהן הובאו למחנה, אחד מאיתנו הציץ דרך חלון ושאל: 'האם אתן באמת בנות צ'יבוק?' והן השיבו: 'כן'. האמנו להן ולא שאלנו אותן שוב", אמרה האישה. "הן למדו שיעורי קוראן, ניקו את המתחם שלהן, בישלו לעצמן וקלעו זו לזו את השיער. הן זכו לטיפול שונה - האוכל שלהן היה טוב יותר והמים נקיים".

 

בנובמבר האחרון הודיע מנהיג "בוקו חראם", אבו בכר שקאו, שהוא איסלם וחיתן את כל תלמידות בית הספר הניגריות החטופות. "סוגיית (שחרור) הבנות נשכחה מזמן משום שחיתנתי אותן לפני זמן רב", אמר שקאו וצחק בסרטון וידאו שפורסם ברשת על ידי ארגונו.

 

"בוקו חראם", שכינויו בשפת האוסה הוא "החינוך המערבי הוא חטא", נוסד לפני כעשור כתנועה דתית שהתנגדה להשפעה המערבית, שלטענת מייסד הארגון מוחמד יוסוף הרעילה את נפשות הצעירים נגד האיסלאם.

 

הארגון מפרסם לעתים נדירות הודעות לתקשורת, אולם במעט שהוא אמר באופן פומבי הוא דיבר על רצונו להשיב לניגריה את ימי הזוהר שלה. בשנה שעברה מסר הארגון הקיצוני שהוא רוצה להחיות מחדש את החליפות מהמאה ה-19 של השייח האיסלאמי עוסמאן דאן פודיו ושהוא רוצה להחיל בניגריה את חוקי השריעה.

 

על פי ההערכות, "בוקו חראם" הפך את העיר גווזה למפקדה שלו לאחר שכבש אותה באוגוסט 2014. בחודש שעבר הצליח צבא ניגריה בגיבוי מדינות שכנות להשתלט מחדש על העיר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
הנערות החטופות בסרטון שפרסם "בוקו חראם"
צילום: AFP
מומלצים