שתף קטע נבחר

משחקי ילדים לנסיעות

מבחר רעיונות והצעות למשחקים עם ילדים משועממים באוטו או עם ילדים פעלתניים בחיק הטבע. כל מה שצריך זה דמיון (ולפעמים גם כדור)

משחקים לדרך משחקים לשטח 

נסיעות ארוכות, ועל אחת כמה וכמה פקקים ארוכים, מעמידים במבחן את סבלנות יושבי המכונית - בוגרים וצעירים כאחד.
לטובת מי שמתכננים פיקניק או כל סוג אחר של שהות בטבע - להלן מספר הצעות למשחקים בחבורה הדורשים לא יותר מאשר כדור ולא פחות מאשר מעט רוח שטות ונכונות להתרוצץ. ולאלו המקדימים תרופה לפקק - מבחר רעיונות למשחקי דמיון ויצירה שיהפכו כל רכב משפחתי לטירה קסומה או יער מהאגדות, וישכיחו רעב או אחים מעצבנים - לפחות לזמן מה.

המשחקים לקוחים מהספר "טיולי משפחה בכיף", מאת שמעון ביגלמן ותמר טלשיר-ליפשיץ, בהוצאת כתר.

משחקים לדרך

משחק השקרנים

גיל: גן ומעלה

המטרה היא לענות על שאלות היריב ב'כן' או 'לא', אך בעת ובעונה אחת לעשות תנועה הפוכה בראש (כשאומרים 'כן' מניעים את הראש מצד לצד, כשאומרים 'לא' מניעים את הראש מלמעלה מלטה). כל אחד, לפי התור, שואל שאלה, וצריך לענות עליה לפי הכללים שלמעלה.

סיפור בשרשרת

גיל: גן ומעלה

משתתף אחד מתחיל סיפור בשניים-שלושה משפטים. היושב לצידו מפתח את הסיפור בשני משפטים נוספים, וכך הלאה עד שכל משתתף משחק מספר תורות.

דוגמאות: התעוררתי באמצע הלילה, חושך מסביב. פתאום החדר התמלא אור שבקע מהחלון הפונה אל הגן... חלמתי שאני נמצא בגן עדן. המון עצים ירוקים שופעי פירות אדומים ומתוקים. אני יושב מתחת לעץ ופתאום זוחל לעומתי נחש שמדבר אל עצמו: "אני רוצה לדבר עם חווה" הוא אומר ונעצר על ידי... אני דמות ממשחק מחשב ש…

מי אני בסיפור?

גיל: גן ומעלה

כל משתתף , בתורו, בוחר דמות מתוך סיפור או תוכנית טלוויזיה או מתוך משחק מחשב. עליו לענות על שאלות כאילו הוא הדמות הזו. על המשתתפים לזהות את הדמות במספר מזערי של שאלות.

דוגמה: - מה עשית הבוקר? ניקיתי את הבית, - עם מי את גרה בבית? עם גמדים, - האם את פוחדת ממישהו בסיפור?כן, - האם את פוחדת מהאם החורגת? כן (שלגיה ושבעת הגמדים).

אם השאלה לא רלוונטית לסיפור, יאמר המשתתף "לא רלוונטי" או "לא ידוע" או "זה לא חשוב".

צ' במקום ג'

גיל: כיתה א' ומעלה

מחליטים שביום מסוים יש לומר במקום האות ג' את האות צ'. אחד הילדים אחראי על חוקי המשחק והוא רושם את הנקודות.

דוגמה: יש לומר "בדרך לצניצר עברנו דרך דצניה" (בדרך לגניגר עברנו דרך דגניה). אפשר לשנות אותיות. לא מוכרחים לרשום נקודות.

קולות בשרשרת

גיל: גן ומעלה

מהלך המשחק: הראשון נוער, השני חוזר על הקול הקודם ומוסיף קול משלו, נניח נוער ואחר כך מקרקר והשלישי נוער, מקרקר, נובח וכן הלאה.

חזור למעלה
משחקים לשטח

תופסת צבעים

גיל: גן ומעלה

מספר משתתפים: שלושה ויותר

מהלך המשחק: אחד המשתתפים, 'התופס', מכריז על צבע. על כל המשתתפים לרוץ לגעת במשהו בעל הצבע שהוכרז. דוגמה: הוכרז הצבע ירוק אפשר לגעת בפרח, עשב, חולצה או מכונית. אם התופס הצליח לגעת באחד הילדים לפני שזה נגע בצבע, הם מתחלפים בתפקידים, עתה הוא ה'תופס'. אם כולם נגעו, מכריז ה'תופס' על צבע חדש.

וריאציה: תופסת צמחים. המחשק מיועד לאלו שמתמצאים בתחום. ה'תופס' מכריז על קטגוריה, נניח: 'צמח חד שנתי' וכדומה. יש לרוץ ולגעת בצמח מתאים. חוקי המשחק כנ"ל.

משחק השוערים

גיל: כיתה ב' ומעלה

מספר משתתפים: חמישה ויותר, ציוד: כדור

המטרה במשחק: לגלגל את הכדור משוער לשוער, מבלי שהכדור יעבור דרך הרגליים המפוסקות. כל המשתתפים הם שוערים המנסים לעצור את הכדור.

מהלך המשחק: כל המשתתפים עומדים במעגל ברגליים פסוקות. רגלו השמאלית של משתתף א' צמודה לרגלו הימנית של המשתתף שלשמאלו, ורגלו הימנית צמודה לרגלו השמאלית של המשתתף העומד מצד ימין. המתחיל במשחק מגלגל את הכדור ביד לכיוון אחד המשתתפים. המשתתף שהכדור הגיע אליו ממשיך ומגלגל אותו הלאה במגמה שייכנס ב'שער' ויעבור דרך הרגליים הפסוקות של אחד המשתתפים. עוצרים את הכדור בידיים בלבד. אין בועטים ואין מקפיצים אותו. הרגליים קבועות באותו מקום במשך כל המשחק. מי שהכדור עבר בין רגליו מקבל נקודה שלילית (אפשר גם לא למנות נקודות, לשיקולכם).

כדור במעגל

גיל: כיתה ב' ומעלה

מספר המשתתפים: ארבעה ומעלה, ציוד: כדור

כל המשתתפים עומדים במעגל בידיים שלובות. הפותח במשחק, אוחז בכדור וזורק או עושה עצמו זורק לכיוון אחד הילדים מי ש'פתח את הידיים' לחינם (מבלי שהכדור נזרק אליו) מקבל נקודה שלילית. מי שלא תפס את הכדור שהושלך אליו מקבל נקודה שלילית. מי שתפס כדור זורק מיד למישהו אחר. יש לשמור כל העת את הידיים במצב של שילוב ידיים, מלבד כאשר השחקן צריך לתפוס כדור שנזרק אליו.

תנועות בשרשרת

גיל: גן ומעלה

מספר משתתפים: שלושה ויותר

מהלך המשחק: אחד המשתתפים עושה תנועה, השני חוזר על תנועה זו ועושה תנועה חדשה, השלישי חוזר על שתי התנועות כנ"ל ומוסיף תנועה משלו. דוגמאות: אפשר להניע את כל הגוף, אפשר להניע איבר בצורה מגוחכת (לגרד משהו ובעת ובעונה אחת לנענע את הישבן), אפשר לפצוח בשירה מתוך פרסומת, אפשר לחקות את אבא כשהוא מתגלח, או את הכלב כשהוא מריח את האוכל. מי ששוכח תנועה, עוזרים לו, אך הוא אינו יכול להוסיף תנועה. ממשיכים לשחק עד שכל אחד שיחק לפחות שלושה תורות.

חזור למעלה
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: לע"מ
מי שמתמצא יכול לשחק תופסת צמחים חד עונתיים
צילום: לע"מ
צילום: דודו פריד
במכונית סגורה צ' יכול להפוך ל-ג'
צילום: דודו פריד
מומלצים