שתף קטע נבחר

קראון ויקטוריה - פתרון בשצף קצף

פורד אינה יכולה להתעלם מהאשמות נגד הקראון ויקטוריה. למעשה, היא עובדת במרץ על פתרון, היישר מתחום התעופה

זוכרים את השערורייה החדשה בה מעורבת פורד באה"ב? את הניסיונות המביכים-משהו לאיים באמברגו מכירת מכוניות, על גופים שיעזו לתבוע את החברה? ובכן, נראה כי לאחר הסערה הגדולה נרגעים הצדדים מעט. לפחות יצרנית הרכב, שמבינה כי כוחות השיטור וההצלה האמריקנים הם האחרונים עמם כדאי לה להסתבך. לא רק בגלל כוח הקנייה האדיר, אלא בעיקר מכיוון שתדמיתם של אלה נמצאת כיום בשיאה.

 

ולכן צפויה ענקית הרכב להכריז מחר (ה') על שימוש בטכנולוגיית דיכוי-אש במכוניות הקראון ויקטוריה המשטרתיות, כאמצעי למניעת שריפות הנגרמות מדליפת דלק, במקרה של תאונה במהירות גבוהה. מדובר בטכנולוגיה דומה לזו המיושמת במטוסים, בה קצף מבוסס נוזל מונע מדלק להתלקח במקרה של דליפה.

 

בפורד חברו ל"איירוג'ט" (Aerojet), חברת תעופה קליפורנית, במטרה להתאים את השימוש באותה טכנולוגיה לניידות משטרה, על-ידי התקנים דומים לכריות אויר. התפוצצות מבוקרת של המתקן במקרה תאונה משחררת קצף המכיל כימיקלים לדיכוי בעירה, והופכת את האירוע לפחות קטלני.

 

ראוי לציין

 

למי שלא זוכר מדיווחים קודמים, מדובר כבר בפתרון השלישי לפרשייה, שגרמה למותם של 12 שוטרים כתוצאה משריפה הנובעת מדליפת דלק בתאונה. לפני כשנה מיגנה פורד 350,000 ניידות באמצעות מכלי פלסטיק סביב מיכל הדלק, ולאחרונה הציגה התקן מיגון נוסף שמטרתו למנוע מחלקי מרכב ושלדה מלפגוע ולנקב את מיכל הדלק במקרה תאונה. בדיקות שערכה העיר דאלאס להתקן זה, העלו חשדות שהוא גורם ליותר נזק מתועלת, אך בפורד ממשיכים להתעקש שמדובר בכל זאת בפתרון הולם.

 

איגוד הבטיחות האמריקני

 

ובזמן שכל הפרשה מאיימת להתפשט כמו הדליקות ברכבי החברה שיצרו אותה מלכתחילה, האיגוד האמריקני לבטיחות בדרכים (ה-NHTSA) תומך בצעדים של פורד. לדעת בכירי האיגוד, מערכת כמו שיציג הקונצרן היא "ככל הנראה הפתרון הראוי ביותר לבעיה". בנוסף צוטט ד"ר ג'פרי ראונג', מנהל האיגוד האמריקני לבטיחות בדרכים בעיתונות, כסבור שהטענות נגד פורד מוגזמות.

 

לדבריו, אם אותן תחנות משטרה שתובעות את פורד רוצות באמת מכוניות עם מכלי דלק שלא ינזלו אפילו במהירויות גבוהות במיוחד, יהיה עליהן לשלם סכומים בעלי שש ספרות בעבור כל מכונית. "אין מכונית שמסוגלת לעמוד בתאונות ממהירות של למעלה מ-110 קמ"ש", אומר ראונג', "ולמרות שאני בטוח שייצור מכונית כזו אפשרי טכנולוגית, הדבר עשוי לעלות ללקוחות המעונינים בכך סכומי כסף דמיוניים. אם תחנות המשטרה מוכנות לשלוף סכומים שש-ספרתיים על כל מכונית, לבטח יהיה מי שמוכן לגבות מהם את התשלום".

 

ה-NHTSA הוסיף עוד כי בבדיקות שערך לפורד קראון ויקטוריה בעקבות טענות התובעים, התגלה כי עמידות מכלי הדלק עומדת בתקנים הנדרשים, ובכל מקרה לא נמוכה מזו של מכוניות מקבילות, כמו שברולט קפריס למשל. תגובת GM לשרבוב שמה לפרשה, לא פורסם באופן רשמי.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פורד קראון ויקטוריה...
פורד קראון ויקטוריה...
האם בפורד מצאו פתרון...
האם בפורד מצאו פתרון...
מתחום התעופה?
מתחום התעופה?
מומלצים