שתף קטע נבחר

קרייזלר מתכוננת לאירופה

הנהג האירופאי מאוהב במרכב סטיישן שימושי, גם אם מדובר במכוניות יוקרה. אז מה הפלא שקרייזלר מציגה 300C בגרסת סטיישן, במיוחד לאירופה?

שלא כמו בישראל, למרכב הסטיישן באירופה יש חשיבות עצומה מבחינת מכירות. שם מתייחסים לסטיישן כרכב אופנתי, אפילו אופציה שקולה למיניוואן, מבלי להדרש לוויתור על יכולת דינמית. בפלח שוק מכוניות הסאלון למשל, מחזיקות מכוניות הסטיישן בכ-40% מכלל המכירות - כך טוענת למשל קרייזלר.

 

ולא במקרה היא טוענת כך. בתערוכת פרנקפורט הקרובה עומדת קרייזלר לחשוף מכונית תצוגה - ללא ספק עם הפנים לייצור - עבור השוק האירופאי. מדובר בגרסת סטיישן לדגם תצוגה אחר שיגיע לייצור בקרוב - ה-300C שנחשפה לפני חצי שנה בתערוכת ניו יורק. הסטיישן אגב נקראת "300C טורינג", ועושה שימוש במכלולים זהים לאלו של הסדאן הגדולה.

 

עיצוב, מכניקה

 

גם המראה דומה מאוד לזה של גרסת הסדאן, ומבחינתנו לפחות, מדובר בבחירה מצוינת ומושכת עין. אותה סבכה קדמית גדולה ומאפיינת, אותן יחידות תאורה ואפילו חלקים גדולים מהצללית - כל עוד לא מביטים על חלקה האחורי כמובן. ובכלל, מדובר בגישה מאד רעננה ומקורית לכלי הרכב, שתמושך ללא ספק את הקהל הצפוי.

 

ומעבר לשינויים המתבקשים בכל זאת בעיצוב, תהיה גרסת הטורינג זהה לסדאן, כולל הנעה אחורית ומנוע HEMI המבצע כאן "קאמבק" לאחר למעלה מ-30 שנות היעדרות. מדובר במנוע בנפח 5.7 ליטר, עם שמונה צילינדרים בתצורת V.

 

ישראל?

 

עד להודעה אחרת, נראה כי את ה-300C ניתן יהיה לרכוש בשוק האירופאי בלבד, לפחות בשלב השיווק הראשוני שיתחיל בסוף שנת 2004. זאת, זמן לא רב לאחר שגם גרסת הסדאן תגיע לאולמות תצוגה אירופאים ולישראל בספטמבר-אוקטובר 2004. גרסת הסטיישן ככל הידוע כעת, לא תגיע לישראל.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קרייזלר 300C טורינג קונספט...
קרייזלר 300C טורינג קונספט...
תגיע לייצור ביחד עם גרסת הסדאן...
תגיע לייצור ביחד עם גרסת הסדאן...
מיועדת לשוק האירופאי בעיקר
מיועדת לשוק האירופאי בעיקר
מומלצים