שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    אסטון מרטין DB9 - רשמית

    יצרנית מכוניות הספורט האקזוטיות מבריטניה תגיע לתערוכת פרנקפורט עם מחליפת ה-DB7, שתקרא DB9. ג'יימס בונד, לתשומת לבך

    בתערוכת פרנקפורט הקרובה תציג אסטון מרטין מכונית חדשה העונה לשם DB9. וכפי ששיערנו, המכונית החדשה שמיועדת להחליף את ה-DB7 הוותיקה שהוציאה את אסטון מצרות בעבר, שואבת מאפייני עיצוב רבים מה-AMV8 וונטג', דגם התצוגה שנחשף בתערוכת דטרויט בתחילת השנה.

     

    וכפי שלמדנו לצפות מאסטון של השנים האחרונות, מראה המכונית אינו מציג חידושים גדולים, אבל שומר על עיצוב נאה ומעודכן של אותה נוסחה מוכרת. זאת, עם קווי צללית "שריריים" יותר, יחידות תאורה מתוחות-מעלה מלפנים הנושאות הפעם גם פנסי ערפל, ועכוז מסוגנן יותר. אלה יעטפו את הפלטפורמה החדשה, שעתידה לשמש את היצרן גם בדגמים אחרים בעתיד. זו נקראת פלטפורמת VH - ר"ת של אופקית אנכית באנגלית.

     

    ביצועים

     

    למרות שימוש נרחב באלומיניום קל במרכב ובשלדה, והבטחת אסטון כי ה-DB9 היא מכונית הספורט המתקדמת בעולם, תשקול האסטון החדשה 1,710 ק"ג. זו בפירוש אינה מידה צנועה, אך יש לקחת בחשבון את משקל הפינוקים ואבזורי הנוחות הרבים, כול חשמל בכל פינה, עור ועץ ומה לא. אלא שלכן זקוקה הספורטיבית הזו למנוע שיאפשר ביצועים הולמים לשם.

     

    זה יגיע בדמותו של ה-V12 הגדול בנפח 5.9 ליטרים, עם הספק מרבי של 450 כ"ס שהושג בסיוע אנשי קוזוורת'. ואלה יאפשרו ביצועים כלל לא רעים. תיבה ידנית עם שישה הילוכים תעביר את הכוח לגלגלים האחוריים ותזניק את האסטון ל-100 קמ"ש תוך 4.7 שניות בלבד. בשילוב עם תיבה אוטומטית - אף היא עם שישה הילוכים - ידרשו שתי עשיריות נוספות. המהירות המרבית עליה מצהירים תעמוד על 300 קמ"ש בדיוק.

     

    על מלאכת שמירת היציבות יופקדו בשני הקצוות מתלי עצמות עצה, אף הם מאלומיניום. על הקשר עם הכביש יופקדו צמיגים רחבי מדרס וגדולי קוטר, על חישוקים קלים במידה של "19.

     

    מתחרים בפרארי

     

    ייצור ה-DB9 מתוכנן להתבצע במפעל הסופר-מודרני של אסטון מרטין בגיידון (Gaydon), בריטניה, אך למרות זאת יושקעו בכל מכונית לפחות 200 שעות עבודת-יד. מחירה צפוי להיות גבוה מ-200,000 יורו, מה שאומר שסוכן הוד-מלכותה ראוי שיהיה זהיר יותר כשהוא לוקח אותה לסיבוב... 

     

    נזכיר רק כי עם המכונית החדשה, מקווה אסטון להתחרות במחליפתה העתידית של ה-456M מבית פרארי, זו שתקרא ככל הנראה 460 ופרטים ראשונים עליה דיווחנו כבר בעבר. אף היא, יש לזכור, תציע ביצועי סופר-ספורט עם מרכב המאפשר מקום ישיבה לארבעה נוסעים.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    אסטון מרטין מציגה - DB9
    מחליפה ל-DB7 הותיקה...
    ג'יימס בונד כבר מחכה לה?
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים