רנו הולכת על גרנד
תערוכת פרנקפורט שימשה עבור רנו במה להצגת גרסה ארוכה לסניק תחת השם "גרנד סניק". למרות תוספת הסנטימטרים, אפשר לפספס בקלות
בתערוכת פרנקפורט המתקיימת בימים אלה מציגה רנו גרסה נוספת לסניק II, מוביל הנוסעים הקומפקטי שנחשף לאחרונה. מדובר בגרסה אותה הבטיחו הצרפתים בעבר, אשר מכונה על-ידי רנו "גרנד סניק", ומצוידת במרכב ובסיס גלגלים ארוכים יותר, כמו-גם מקום לשבעה נוסעים.
בעוד שהמראה הכללי - למעט קורת C וקו חלונות מאחור - נותר דומה לזה של הסניק הרגיל, צמח בסיס הגלגלים ב-18 ס"מ תמימים לטובת מרחב פנים משופר, ויחד עמו צמח גם סרח העודף מאחור בחמישה סנטימטרים נוספים. מדובר בגידול כולל של 23 ס"מ לאורך הסניק שניצב בגרסה הארוכה על 449 ס"מ.
כך מאפשרת רנו לנייד חמישה או שבעה נוסעים, עם נפח תא מטען קטן או גדול לפי מצב המושבים מאחור. כיאה למיני-מיניוואן מעודכן, מציע הסניק גם בגרסה הארוכה שפע תאי אכסון, אפשרויות הושבת נוסעים ונשיאת מטען בנפח של בין 200 ליטר עם שבעה מושבים, ועד 1,920 ליטר עם חמישה מושבים מקופלים. אגב, קיפול מושב אחורי אחד, מושב אמצעי ימני ומושב נוסע קדמי, מאפשר מרחב של 2.75 מטר עבור הטענה.
נאמן למקור
מלבד שינויי ממדים, נשאר הגרנד סניק נאמן למקור, עם סביבת נהג דומה לזו שבסניק הרגיל והיצע מנועי בנזין בנפח 1.6 ליטר (115 כ"ס), 2.0 ליטר עם 136 כ"ס, וגרסה נוספת באותו נפח אך עם מגדש טורבו והספק מרבי של 165 כ"ס. תחום הדיזל לא נפקד כמובן, שהרי מדובר באירופה. רוכשי הרנו יוכלו לבחור בין מנוע בנפח 1.5 ליטר עם מגדש טורבו והספק מרבי של 100 כ"ס, או דווקא ב-1.9 ליטר שמייצר 120 כ"ס.
רנו מציעה שתי תיבות ידניות (בהתאם לגרסה) עם חמישה או שישה הילוכים, כמו-גם תיבה אוטומטית עם ארבעה הילוכים - בשלב זה בשידוך למנוע ה-2.0 ליטר האטמוספרי בלבד. הגרנד מוצע עם חישוקי "16 וצמיגים בשתי מידות - 205/60 או 205/55 - וחישוקי "17 עם צמיגי 205/55. ברנו מבטיחים כי הגרסה הארוכה תהיה בעלת נימוסי כביש דומים לאלו של הקצרה בהיצע, מהם התרשמנו לא מזמן לטובה.
ואיך זה נראה בשטח?
אנחנו כמובן מאמינים לרנו שמדובר בגרסה ארוכה יותר, למרות שקשה היה לבדוק. מוזר, אך היצרנית מצרפת בחרה להעמיד את הגרנד-סניק הרחק מהישג ידם של עיתונאים, על במה מוגבהת ופחות-מדי נגישה. אגב, גם הסניק "הקטן" יותר ניצב שם, מבודד משאר התצוגה הנוצצת של היצרן.
אלא שדווקא עובדה זו אפשרה להשוות בין הסניק לאחיו המגודל, והתוצאה יכולה להיות מחמיאה או מאכזבת, תלוי עבור מי. שכן לפחות כך, הסניק הארוך מהשניים נראה דומה למדי לאחיו הקצר. זה אומר שהפרופורציות נותרו דומות למדי, וכי מי שאינו מעוניין להיראות כנוהג ברכב גדול מיד, ימצא בו פתרון מצוין.
אלא שעובדה זו, המנטרלת ממנו החצנה ייחודית, עלולה גם לפגוע בסיכויי ההצלחה של הגרנד. רנו אגב אינם מודאגים. בכל מקרה, הם אינם מתכננים למכור ממנו מספרים המתקרבים אפילו לאלה של הסניק הרגיל. ובכל מקרה, כך הם רומזים, מי שמעוניין בגודל ימצא פיתרון נוח יותר באספאס. צודקים, אם לא מתייחסים למחיר הרכישה שיהיה בגרנד נמוך יותר לבטח...
לסיקור המלא של תערוכת פרנקפורט - לחצו כאן