שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    שיטת אלכסנדר: 10 טיפים לישיבה נכונה מול מחשב

    בעידן הטכנולוגי הנוכחי, אנחנו מוצאים עצמנו זמן רב מול המחשב. כדי שנקום בשלום מהישיבה הממושכת, הנה עשרה טיפים לישיבה נכונה על פי שיטת אלכסנדר

    1. מומלץ כי שתי כפות הרגליים יהיו ברוחב האגן ובמגע עם הרצפה "וישתרשו" בה, כמעין בסיס ממנו הגב יוכל לצמוח ולא לצנוח.

     

    2. להצמיד את כפות הרגליים לכסא עד לפני השלב בו העקבים מתרוממים מהרצפה. כשהעקבים צמודים לרצפה לגב יש בסיס שעוזר לו להצמד למקומו ולא להידחס ולהתכווץ קדימה.

     

    3. אם הישיבה היא על כסא עם משענת, יש לוודא כי המשענת תהיה בזווית של 90 מעלות כדי שהגב התחתון לא ינחת ויצנח אחורה מדי ולא יידחס קדימה מדי.

     

    4. יש לשים לב לא 'לזרוק' את הראש אחורה, פעולה הגורמת לכיווץ הצוואר ו'לדחיסתו' לתוך הגב. יש להניח לצוואר להיות נינוח ולראש בקצהו באופן קל ואוורירי.

     

    5. על המסך להיות פחות או יותר בגובה העיניים. מבט עיניים סטטי לאורך זמן כלפי מטה או מעלה משפיע על האופן בו הראש ממוקם מעל הצוואר וכתוצאה מכך על דחיסות יתר או רפיון יתר בין החוליות.

     

    6. כדאי לדאוג לשבת על עצמות הישיבה כדי שהגב יתפקד כבסיס וככוח נגד לידיים, על הידיים להישלח ללא מתח קדימה מתוך הגב ועל הגב להישלח אחורה.

     

    7. לעתים קרובות בעת ריכוז או לחץ, אנו נוטים להעמיס ולכווץ את גופנו באופן מיותר, המעייף ומחליש אותנו ולכן, מדי פעם יש "לעשות סקירה" של הגוף ולבדוק מה מיקומם של האיברים וכמה הם מתאמצים ללא צורך או מכווצים ללא סיבה. אם למשל הכתפיים מורמות כלפי מעלה - הנח להם לחזור למקומם הטבעי.

     

    8. מדי פעם מומלץ לקחת נשימות עמוקות ואף לדמיין שהנשימה מפרידה בין הגחון והגב ונוצר ביניהם מרחב וחלל. אמנם אף פעם אין אנו מפסיקים לגמרי את הנשימה אבל לעתים קרובות מאוד אנו מצמצמים אותה עד כדי כך, שהאוויר לא מרווח אזורים מתוחים בגב והם נשארים מקובעים וחסרי תנועה.

     

    9. מומלץ לעשות אתנחתות מדי פעם, לקום ולהסתובב, לחלץ את האיברים והראש. יש להיות ערניים לרעשים ולמראות מסביב ופחות להתרכז בעניין האחד ש'שואב' אותך פנימה.

     

    10. כדאי לתרגל פעם בשבוע בשיטת אלכסנדר, להפוך מודע יותר לגוף ולתפקודו, להרגליו הלקויים הנסתרים, הגורמים להתנהלות עם עומס והחזקה גופנית מיותרת, לשיפור איכות החיים ואת יכולתו להמשיך וללוות אותנו שנים רבות.

     

     

    כותבת המאמר היא מטפלת בטכניקת אלכסנדר במרפאת המומחים לרפואה משלימה באוניברסיטת תל-אביב
    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    לנשום, להתמתח, להצמיד כפות רגליים לרצפה. עובדים נכון מול מחשב
    ד"ר רק שאלה
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים