שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    אודי A3 - יש מחיר ליופי

    הקומפקטית החדשה של אודי נראית נהדר, בנויה היטב, ומקרינה לכל עבר רושם יוקרתי. אבל, האם זה מצדיק מחיר כה גבוה?

    את הצפצוף הזה אני מכיר כבר שנים, וכך גם את החלון הנפתח לצדי, ואת כף היד המושטת בתנועה מעגלית, כזו שאמורה הייתה לעבור מהעולם עם התמקמות מערכת "חלונות-חשמל" במרכז הקונצנזוס. וידעתי גם שסירוב כאן עלול להתפרש כמעשה אנטי-סוציאלי, לא ידידותי לסביבה, לא לעניין. ואני בסך הכל
    נחמד בדרך כלל - אז פתחתי חלון.

     

    אצבע על המתג המואר, חלון הצד נע בשקט מופתי מטה, ועוד לפני שהגיע לבסיסו נשמעה השאלה. "הרבה כסף" השבתי לבחור בגולף משמאל. "בכל זאת" הוא התעקש, "כמה, כמה עולה?". מבטי הקנאה שלו שכנעו אותי שאני חייב להיות קצת יותר מפורט. "מאתיים" זרקתי לכיוונו, "מאתיים אלף" הוספתי, כדי שיהיה ברור, תוך שאני מעגל מעט את המחיר, ומתעלם מלא-מעט תוספות יקרות. החיוך על פניו של הצעיר נעלם תוך שנייה.

     

    נראית טוב

     

    לאודי A3 לא שמורה זכות ראשונים בקטגוריית הקומפקטית-יוקרה. כבוד זה שמור לב.מ.וו קומפקט הנשכחת. אבל, היא לבטח הייתה המצליחה ביותר באירופה ואצלנו. וברור לכן מדוע בחרה אודי בנוסחה הכל-כך מוכרת. לא רק שמרחוק ניתן לזהות שמדובר באודי קומפקטית, היא גם נראית כמו התפתחות טבעית, אולי טבעית מדי, לדגם היוצא. כך או אחרת, היא בעיקר נראית טוב. טוב מאד אפילו.

     

    קווים חדים מבעבר מקנים לה הופעה שרירית וחסונה יותר. לצדה, הדגם היוצא נראה לפתע מיושן, קטן יותר, פוליטקלי-קורקט ולחלוטין לא מסעיר. כאן לעומת זאת, מזכיר החרטום הכוחני בעל הסבכה הכפולה - אחת מעל, אחת מתחת לפגוש - את ה-A4, האחות הבכירה. פה ושם קווים היישר מהגולף החדשה, ולקינוח צמד יציאות מפלט דומיננטיות.

     

    אלא שחשוב יותר, מתחת לעור המתוח מסתתרת מכונית חדשה ומתקדמת מאד, כזו שקפצה לפחות שנות דור-מוטורי לפנים. כך למשל היא ארוכה ורחבה יותר, עם בסיס גלגלים שצמח בלא פחות מ-65 מ"מ אבל צללית נמוכה מבעבר. זה אומר שמבחינה דינמית למשל, היא עונה על הדרישות הבסיסיות לשיפור פוטנציאלי – גם רחבה, גם נמוכה יחסית.

     

    מלבד זאת, וכפי שרובכם ודאי הספיק לקרוא כאן לא מעט בעבר, היא מציעה מעתה גם מטעמים בני דורנו, כאלה שכמעט ואי אפשר לפספס. כך במקרה של מערכת היגוי חשמלית, תיבה אוטומטית-טיפטרוניק עם שישה הילוכים, או תיבת DSG סופר-חכמה ומתקדמת, וגם מתלה אחורי רב-חיבורי חדש, אגב.

     

    גם מבחר המנועים מציע חידושים לרוב, בהם גם מנוע 2.0 ליטר חדש עם הזרקה ישירה, בו מצוידת מכונית המבחן. היחידה הזו ממוקמת בערך במרכז ההיצע, כאשר מעליה ה-V6 3.2 ליטר שיגיע בקרוב ארצה, ומתחתיה צמד מנועי 1.6 ליטר עם 101 (משווק כאן) או 115 כ"ס (לא עבורנו). בתחום הדיזל מחויב המציאות מוצע 2.0 ליטר חדש עם 140 כ"ס, ובאירופה גם ה-1.9 TDI הוותיק עם הספק מרבי של 105 כ"ס.

     

    נעים מאוד

     

    כניסה לאודי היא כמו טעימה מאספרסו טוב, כזה המזכיר לך מדוע אתה אוהב קפה. אין צורך בתירוצים, לא בהסברים. ברור מיד כי זו מכונית שתענוג לשהות בה. סביבת הנהג נעימה ומוכרת, עם קווים נקיים ואיכות מופגנת בכל פינה. ולא רק שהיא מרשימה אפילו מקודמתה, ה-A3 החדשה מצליחה לשלב קווים מקוריים ואלמנטים ספורטיביים, מבלי להפוך רועשת או לפגוע ברושם הקלאסי-יוקרתי.

     

    ממושב הנהג נשקפים מחוונים קלאסיים ברורים בגווני אדום-לבן, ומימין להם אזכורים לאודי TT עם פתחי אוורור מעוגלים, ומוטות בצדי הקונסולה התחתונה. בקרת האקלים המפוצלת עברה שינוי והיא כיום לא רק נוחה ופשוטה יותר לתפעול, אלא גם מקורית יותר ונאה. חבל רק שתנוחת הנהיגה הונמכה. מי שיעדיף להגביה את המושב, לא יראה את המחוונים ועלול לגרד בפדחתו את הגג הנפתח.

     

    ובכלל, הנדסת האנוש - כרגיל באודי - היא כמעט ללא דופי, כולל הגה נאה ונעים לאחיזה ובורר הילוכים מזמין. גם את הבחירה בדוושת מצערת עם בסיס ברצפה, בסגנון ב.מ.וו, אהבנו מאד. חוץ מזה, המושב האחורי מרווח בהרבה מבעבר, והוא נעים ונוח יותר לישיבה. תא המען גדול ונוח לשימוש, למרות שפה מעט גבוהה. אז הכל כמעט מושלם, הלא כן?

     

    ובכן, לא. כי המכונית הזו, עוד לפני שהתעמקנו בתג המחיר, ממוצבת הרי כיוקרתית לכל דבר. ככזו, היא אינה רשאית למנוע מהרוכש מחשב דרך למשל, או תאורת מפות, או שליטה מההגה למערכת השמע, אתם יודעים מה, אפילו בקרת שיוט ממנה אנו סולדים. אפילו תאורת המראות המפורסמת, היעילה והמרשימה, היא חלק מחבילת "תוספת" הכוללת גג נפתח וצבע מטאלי. מערכת שמע? זו מותקנת רק בישראל, נראית ונשמעת פחות טוב מהמקור.

     

    צליל במקום רעש

     

    את מנוע ה-2.0 ליטר FSI החדש (150 כ"ס) כבר פגשנו בהשקה, אבל זוהי הזדמנות ראשונה להתרשם מהתקשורת עם תיבת שישה ההילוכים האוטומטית החדשה, רגע לפני שהיא מגיעה אלינו גם בקרבה של הגולף העתידית. והשילוב הזה עובד היטב, למעט לקיחת-אחריות מיותרת של המחשב גם במצב ידני. מיותר.

     

    כצפוי, המנוע החדש נעים בהרבה מיחידות 2.0 הליטר המוכרות והוותיקות של הקונצרן. הוא שקט בהרבה, מפתח כוח באופן חלק ותחת עומס משדר אפילו צליל ספורטיבי. וכיום תודות לתוספת הילוך, מציעה תיבת האודי אופי זריז ונמרץ, ואפילו ביצועים טובים. לפחות "על הנייר" הם אינם נופלים בהרבה מאלה של התיבה הידנית - 9.5 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש ו-209 קמ"ש מרביים, לעומת 9.1 שניות ו-211.

     

    הילוך ראשון קצר יחסית מבטיח יציאה נמרצת לדרך, ולמעט פערים גדולים מעט בראשון-שני או רביעי-חמישי, לא נשמעו כל תלונות. האודי מאיצה בקלות הרחק מעבר למהירויות החוקיות, אך מסוגלת להגיע לשם גם ברגיעה, תוך שיוט מאחז עיניים. אלא שצריך רק לקחת בחשבון שהמנוע החדש, למרות הטכנולוגיה המתקדמת, אפשר פחות מ-6 ק"מ לליטר במהלך המבחן.

     

    בפניות

     

    על צמיגים וחישוקים צנועים מאלה שפגשנו בהשקה, אך עדיין רחבים וגדולים למדי ("16, 205/55) מציעה ה-A3 בכל זאת אופי פחות ספורטיבי. ואין ספק כי "חבילת הספורט" מורגשת בחסרונה. יש לכך כמובן יתרונות, כמו נוחות נסיעה נאותה ביחס למידות הגומי, או חסרונות, כמו רכות יחסית בכביש מתפתל.

     

    ואולם הפרט הראשון שימשוך את תשומת הלב הנהג הוא דווקא ההגה. המערכת החשמלית-מודרנית כאן, שיתכן ומושפעת יותר מהרגיל מבחירת המתלים והצמיגים, מציגה גלגל שליטה קל מדי לתפעול, כמעט לכל אורך הדרך. זאת, יחד עם מחסור בתחושה והיזון חוזר. הוא משתפר אמנם תחת עומס (מהירות), אך בהחלט פוגם בפוטנציאל ההנאה.

     

    כי בניגוד לדור הקודם, שלא הציע שלדה איכותית מבחינה דינמית, ה-A3 החדשה מציגה יכולת דינמית גבוהה הרבה יותר. כזו המאפשרת שינוי כיוון נחושים ונמרצים מבלי לאבד את הראש, גם בכביש גלי או משובש. תת ההיגוי מרוסן באופן סביר, והרפיה קלה מהמצערת תיישר את המרכב לכיוון הנבחר ותתקן את טעויות הנהג.

     

    נוחות הנסיעה טוב בדרך כלל, עם הצטיינות יחסית בכביש המהיר. אלא שבתוך העיר הנוחות זכאית לתואר בינונית לכל היותר. הבלמים דורשים אמנם דריכה חזקה, אך תחת עומס מאבדים מעט דיוק ומשמיעים נקישות מיותרות. וכן, על רעש הצמיגים החודר היינו מוותרים.

     

    סיכום

     

    לא הייתה לנו כל בעיה להתמכר ל-A3. בגלל האיכות, בגלל העידון, האסתטיקה, אפילו יכולת הביצוע. היא יפה מתמיד, טובה בהרבה מהדגם המוחלף, ועלולה לגרום לך להאמין שאין יותר צרות בעולם. זאת אומרת, אם קיבלת אותה במתנה. כי מחיר התחלתי של 200,000 שקלים לגרסת ה-2.0, או 210,500 שקלים למכונית ההדגמה - עם צבע מטאלי, גג שמש ותאורה במראות – הם הרבה מאד כסף למכונית בקטגוריה זו. כל מכונית.

     

    אז נכון שהיא זולה מב.מ.וו קומפקט, ואף מציעה חבילת אבזור עדיפה, אבל עצם ההשוואה מייצרת בעיה משלה. כי גם ב.מ.וו, למרות הסטטוס והיכולת הדינמית, אינה מוכרת את הקומפקט בכמויות. למעשה, אנו צופים כי המתחרה הגדולה של ה-A3 תגיע מכיוון אחר לחלוטין.

     

    למשל, מה-A4 של אודי. זו עומדת לצדה באולם התצוגה, ותעלה שאלות לא מעטות בקרב המבקרים. למשל, האם לא כדאי לוותר על המראה "הקומפקטי", לטובת שימושיות וגודל. וגם לטובת מערכת שמע טובה, ומחשב דרך, ועוד צמד דלתות, ועוד פוזה. היא אמנם חלשה במעט, אבל מי סופר?

     

    ואלה צרות קלות יחסית. כי מה יהיה על ה-A3 כאשר תגיע הגולף החדשה? היבואן הבטיח לנו הרי כי היא תהיה זולה משמעותית מהאודי השכנה. חוץ מזה, היא תציע בסיס גלגלים, מנועים, תיבות הילוכים, הגה ומערכות הינע זהות. כך שאת כל המחמאות להן זכאית אודי A3, היא מקבלת בערבון מוגבל בלבד. גם בגלל המחיר, גם תודות לתחרות העכשווית והעתידית מבית.


    טבלת נתונים לאודי A3
    טבלת נתונים לאודי A3
    שם יצרן ודגם אודי 2.0FSI A3 אוטומטית
    מנוע 4 צילינדרים, 16 שס', הזרקת דלק ישירה
    נפח 1,984 סמ"ק
    הספק מרבי 150 כ"ס/6,000 סל"ד
    מומנט מרבי 20.4 קג"מ/3,500 סל"ד
    אורך 420.5 ס"מ
    רוחב 176.5 ס"מ
    גובה 142 ס"מ
    בסיס גלגלים 258 ס"מ
    0-100 קמ"ש 9.5 ש'
    מהירות מרבית 209 קמ"ש
    מחיר 210,000 שקל (למכונית המבחן)
    אחריות 24 חודשים

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    אודי A3. נראית טוב
    תא הנוסעים מרשים
    היכולת טובה מבעבר
    אבל המחיר פוגע באטרקטיביות
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים