ועכשיו הסניק
יבואני רנו חושפים היום סניק חדש, יורש המיניוואן הקומפקטי הנמכר ביותר בארץ ובאירופה. והם מתכננים על הצלחה גדולה עוד יותר. האמנם?
יבואני רנו חושפים היום רשמית את הסניק החדש, חבר רביעי במשפחת המגאן המצליחה, והדגם הנמכר ביותר באירופה ממשפחת המגאן, בהפרש עצום. גם בישראל זכה להצלחה נאה, והוליך ללא קושי את המכירות בפלח שוק זה. אם לדייק, 75% ב-2002, כ-50% ב-2003, למרות שבחודשים האחרונים לא הגיעו לכאן מכוניות חדשות עקב החלפת הדגם הצפויה.
ואם זה תלוי בקרסו, יבואני המותגים רנו וניסאן, השנה הבאה אמורה להיות טובה עוד יותר. התכניות כרגע הן רמת מכירות של כ-1,500 יחידות בשנה. זאת, למרות שאף הם יודעים כי בשנתיים האחרונות הצטרפו מספר מתחרים חזקים לקטגוריה.
המבחר
והסיבה לאופטימיות הזו נעוצה במספר גורמים. ראשית, הסניק הוא עדיין מיניוואן יחיד המצויד במנוע בנפח 1.6 ליטר, עם תיבה אוטומטית. המתחרים נאלצים להביא את מה שהם מקבלים, והשילוב אצלם הוא בדרך כלל יקר יותר. שנית, בתחילת שנת הדגם 2005, בסביבות מחצית השנה הבאה, צפוי להגיע אלינו גם סניק מוארך, או "גרנד-סניק" בהגדרת רנו. זו מצוידת לא רק במנוע 2.0 ליטר עם תיבה אוטומטית, אלא גם בשבעה מקומות ישיבה.
מנוע 2.0 ליטר המשודך לתיבה אוטומטית מגיע גם בסניק שהוצג היום. וגרסאות ה-1.6 ליטר, המתוכננות לזקוף לזכותן כ-60% מכלל המכירות, יגיעו תוך כחודשיים מהיום. גרסאות אלה - עם תיבה ידנית ואוטומטית - יוצעו ברמת גימור "אקספרסיון" (כמו במגאן הרגילה), ויכללו אבזור חשמלי ובטיחותי מלא, כולל ארבע כריות אוויר, שני וילונות צד ו-ABS.
תג המחיר יעמוד על 132,000 שקלים לאוטומטית, ו-125,000 שקלים לגרסה ידנית. ה-2.0 ליטר יגיע רק עם תיבה אוטומטית, ותג המחיר שיוצמד יהיה 152,000 שקלים. תמורת סכום זה תקבלו רמת גימור "פריבילג'" המהודרת יותר, שכוללת גם בקרת אקלים ושיוט.
בהמשך הדרך תגיע גם גרסת טורבו-דיזל אוטומטית, עם מנוע ה-1.5 ליטר של רנו.
וזה עוד לא הסוף
אבל תחילת שיווק הסניק אינה מסמנת את סיום תוכנית ההשקות המקומיות של משפחת המגאן החדשה. כאמור, עם פתיחת שנת הדגם הבאה (2005) יתווסף למבחר הדגמים גם הגרנד-סניק. אחריו צפויה להגיע אלינו מגאן קופה-קבריולט נאה, שתהפוך מקדמת תדמית ותתחרה ב-307 המקבילה, ה-CC. גרסה נוספת של המגאן שעשויה להגיע אלינו בעתיד הלא רחוק היא הסטיישן, שעושה שימוש ברצפה המוארכת של הסדאן. מגאן ספורט עם 225 כ"ס? אף מילה בינתיים...