שתף קטע נבחר

הצלע השלישית

בתערוכת דטרויט הציג קונצרן ג'נרל מוטורס שלושה דגמים המבוססים על פלטפורמת קאפה החדשה - שברולט נומאד, פונטיאק סולסטיס והרי לפניכם השלישית: סאטורן קרוו

ג'נרל מוטורס הציגה בתערוכת הרכב של דטרויט את פלטפורמת הקאפה, שתשמש לדבריה למכוניות ספורט בעלות הנעה אחורית. ראשונה להגיע לייצור עם פלטפורמה זו היא הפונטיאק סולסטיס, שבעתיד עשויה להימכר גם כאופל באירופה. מאוחר יותר סיפרנו לכם על דגם נוסף שעושה שימוש בפלטפורמה, שברולט נומאד, מכונית תצוגה שמשחזרת את העיצוב של שברולט משנות ה-50.

 

דגם שלישי להשתמש בפלטפורמה הוא מכונית התצוגה של סאטורן, המותג העממי של הג'נרל שמציג בדטרויט את הקרוו (Curve - עקומה, סיבוב). מדובר במכונית קופה נאה למדי, עם מאפיינים משותפים רבים לנומאד. כך למשל בסיס הגלגלים זהה, ועומד על 271 ס"מ. גם המנוע דומה, עם נפח של 2.2 ליטר, ארבעה צילינדרים ומגדש טורבו. עם זאת, בסאטורן מדברים על 230 כ"ס "בלבד", לעומת 250 בגרסת שברולט.

 

הקרוו מצוידת בתיבת הילוכים ידנית עם חמישה יחסי העברה, והכוח מועבר כאמור לגלגלים האחוריים שם מותקנים צמיגי 245/45R20. מלפנים נהנית מכונית התצוגה מצמיגי 245/40R20.

 

כפי שניתן לראות בתמונות, הקרוו עוצבה כבת ה"מודרנית" בשלישיית דגמי הקאפה, עובדה שלא מפתיעה במיוחד משום שסאטורן הוא מותג צעיר, שלא נהנה מאפשרות לעצב באופן נוסטלגי. פשוט אין על מה להתבסס... התוצאה לדעתנו נאה למדי, עם עיצוב שנראה כוחני ותא נוסעים למופת. סאטורן לא חושפת כוונת ייצור, אבל שימוש באותה פלטפורמה כמו הסולסטיס מהווה התחלה טובה למדי, והסיכויים בהחלט קיימים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים