שתף קטע נבחר

"תרבות זה טוב לעסקים"

רשת "ישרוטל" תארח בחודש הבא את תיאטרון "הקאמרי" באילת וגם תחרות רובינשטיין תגיע לעיר השנה. מנכ"ל הרשת: "לפעמים בחשבון הכללי למרות הפסד כספי אתה יוצא ברווח"

תיאטרון "הקאמרי" יורד לאילת. בחודש מרץ הקרוב (18-21) יתארח התיאטרון התל-אביבי לראשונה במלונות רשת "ישרוטל" באילת ויעלה שם את הקומדיה הרומנטית של ניל סיימון "פרק ב'", את הקברט הסאטירי "השמיים הם הגבול" של אפרים סידון ואת "אימפרובוקציה", ערב אינטראקטיבי מאולתר בהשתתפות הקהל. במקביל יתקיימו מפגשים בין הקהל לבין יוצרי ושחקני התיאטרון.

 

מנכ"ל "הקאמרי" נעם סמל אומר כי "זו יוזמה חיובית ובמובן מסוים היא קשורה למצב הכלכלי הקשה. כולי תקווה ששיתוף הפעולה יסייע להגדיל את מעגל שוחרי התיאטרון בישראל. זה פיילוט ראשון ואם הוא יצליח בשנה הבאה נקיים פסטיבל מורחב באילת".

 

זו אינה היוזמה הראשונה של רשת המלונות בתחום התרבות וביו השאר היא שותפה לפסטיבל למוזיקה קאמרית המתקיים באילת זה שש שנים בפברואר ולאירועי "אנאפזה במדבר", המתקיימים זה שנתיים באוקטובר, וכוללים הופעות של להקת בת-שבע למרגלות עמודי שלמה בפארק תמנע וסדנאות תנועה. השנה תשתף הרשת פעולה גם עם תחרות הפסנתר היוקרתית ע"ש ארתור רובינשטיין וחלק מהתחרות יתקיים לראשונה בעיר הדרומית.

 

"הפסטיבל למוזיקה קאמרית או 'אנאפאזה במדבר' אינם תחליף לצוותי הבידור שקיימים ברשת, אלא אלטרנטיבות תרבותיות", אומר מנכ"ל "ישרוטל" רפי שדה "זה נכון שמופע כמו Wow! שאותו אנחנו מעלים קרוב יותר למסגרת הקלאסית של מופעי בידור במלונות מאשר תחרות רובינשטיין לפסנתר או אירועי תיאטרון, אבל הכוונה שלנו היא להעניק מגוון רחב של אירועים לקהלים השונים". 

 

לדברי שדה, מלבד הרצון לתמוך בתרבות ובהפצתה לפריפריה, היוזמות גם משתלמות לרשת. "אין לי ספק שתרבות טובה לעסקים. פסטיבל המוזיקה הקאמרית הוכיח את זה עם מספר גדל והולך של אנשים שמגיעים לאילת במיוחד לשם כך וגם פרוייקט 'אנאפאזה במדבר', הצליח להביא לאילת אלפי אנשים. כבר כעת ישנם לא מעט חברות וארגונים ששריינו לעצמם מקומות לאירועי 'אנאפאזה במדבר' שיתקיימו באוקטובר הבא. אנחנו מעונינים למצב את הרשת כגוף עסקי בעל אוריינטציה תרבותית מפני שתרבות זו יוקרה".

 

לדברי שדה, "לנו יש יתרון יחסי על מתחרינו באילת - בשל מספר המלונות הגדול העומד לרשותנו אנחנו יכולים להרשות לעצמנו להרים הפקות ענק בסדר גודל שכזה שהן סיכון מובהק מבחינה כלכלית וברוב הפעמים מדובר בהשקעה שלא מחזירה את עצמה". אירועי "אנאפאזה במדבר" לדוגמא רשמו אמנם הצלחה יוצאת דופן מבחינת היקף הקהל שהגיע להשתתף בהם, אך לא הצליחו לכסות את עלויות ההפקה הגבוהות. "לפעמים בחשבון הכללי למרות הפסד כספי אתה יוצא ברווח", אומר שדה ומסביר, "בכל הנוגע לאירועי 'אנאפאזה' הם עזרו לנו לחזק את התדמית של 'ישרוטל' שנבנתה וממשיכה להיבנות מזה והביאו לחשיפה עצומה, כך שבאופן כללי זו עסקה בהחלט טובה מאוד".

 

לדברי שדה, הסיבה לכך שהרשת מייבאת הפקות קיימות וממעטת לייצר פרוייקטים תרבותיים משלה, קשורה לסיבות כספיות. "העלויות הן אסטרונומיות ומדובר בהשקעה שלא תחזיר את עצמה. באילת אין מספיק קהל למופע שירוץ לטווח ארוך וזו הסיבה שאנחנו חיים עם המגבלה הזו של הפקות לא מקוריות. עם זאת, לראות את 'אנאפאזה' במשכן לאמנויות הבמה בתל-אביב או לראות את המופע למרגלות עמודי שלמה, זה לא אותו הדבר".

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מתוך השמיים הם הגבול
מתוך השמיים הם הגבול
רפי שדה
רפי שדה
מומלצים