שתף קטע נבחר

מיצובישי מבקשת סבלנות

הלחץ על מיצובישי גובר ואוליבייה בוליי, ראש מחלקת העיצוב, מבקש קצת סבלנות. בדרך הוא מספר על התוכניות לעתיד ומבטיח "פיסת פאריז-דאקאר" בכל מיצובישי

השקת הקולט האירופאית היא יום חג עבור מיצובישי, שסוף סוף מציעה סופר-מיני תחרותית בשוק האירופאי. לפחות בתצוגה הסטטית היא מרשימה ונראית נקודת ציון חשובה בדרך ל"מיצובישי החדשה". ובכל זאת אוליבייה בוליי, ראש מחלקת העיצוב, נראה טרוד בגלל הלחץ בו נמצאים אנשי מיצובישי.

 

הבעיות

 

"אנשים נהיים חסרי סבלנות כלפינו, אבל אנחנו לא מעצבי אופנה שיכולים להחליף בשלושה חודשים קולציה. זה לוקח זמן אבל המשקיעים שלנו וגם דיימלר הופכים קצרי רוח. אנשים חושבים שתוך שלוש שנים אפשר להפוך את כל החברה - אבל תראו כמה זמן זה לקח לאחרים. למאזדה לקח 12 שנים לצאת מהמשבר. לפולקסווגן, אודי או סיטרואן לקח עשור לשנות את פני החברה. משווים אותנו לניסאן אבל הגודל שונה, והמצב אחר לגמרי".

 

"צריך להבין גם ששנתיים לפני שמיצובישי עברה לדיימלר, הם הפסיקו להשקיע בעתיד וזו לא אשמתנו. הצוות שלנו עובד קשה אבל זה לוקח זמן. כעת יש לחץ גדול מכיוון דיימלר אבל הם צריכים להיות זהירים ולא ליפול למשחקי כוח אחרת הם יפסידו. כי המספרים האדומים לא קשורים למוצרים החדשים אלא לעבר הבעייתי ולשיווק".

 

לשווק את מירוצי הדקאר

 

"מבחינת שיווק אנו עדיין לא עושים עבודה טובה, בייחוד ביפן. ניצחנו תשע פעמים בדאקאר ואנחנו עדיין לא יודעים למכור זאת. הבעיה היא במיוחד ביפן: רשת ההפצה שמרנית ופסימית מדי והשיווק לא עובד כמו שצריך. יכול להיות שהדגשנו מדי את החדשות הרעות הקשורות למיצובישי וזה דבר שהציבור לא אוהב לשמוע".

 

הקולט

 

בוליי הופך נינוח כשעוסקים בקולט, גם כששואלים על הדמיון לגרסה היפנית. "יש חברות כמו טויוטה שבונות מוצרים לשוק מסוים ויש כאלה, כמו ב.מ.וו או מרצדס, שמוכרות את אותה מכונית בכל העולם וזה הכיוון שלנו. גם האופי שונה, טויוטה מוכרת בזכות מסות, אנחנו, כמו סובארו, בגלל יכולת טכנית. מעבר לכך, רצינו ליצור זהות ברורה בכל העולם - אמנם רעננו באירופה את פני הקולט אבל העדכון יגיע גם לגרסה היפנית".

 

העבודה על הקולט החלה עוד לפני שבוליי הגיע למיצובישי ואחד השינויים שביצע היה חרטום חדש. וכאן הוא מודה אולי קיימת בעיה עבור יפן. "הדגשנו את הסמל הגדול בצורה יפה, אבל ביפן זה מפריע כי הם עדיין לא סלחו למיצובישי. צריך לזכור שזו תרבות אחרת. כאשר עשינו בזמנו את הלגאסי בפוג'י (בוליי עבד בעבר בסובארו א.ש.) סרבו לשים את הסמל של סובארו ביפן, כי הם לא היו גאים במצבם".

 

פיסת דאקאר

 

כצפוי, מודה בוליי שהקולט שלוש דלתות אינה ממש מכונית תצוגה ושהיא תוצג רשמית בפאריז. "הכנו גם גרסת סדן לקולט אבל עוד אין החלטה ליצרה". גרסת איוו אמיתית לא תהיה כי הטכנולוגיה לא מתאימה, אבל בהחלט תהיה מהדורה ספורטיבית. "למיצובישי שני אייקונים: איוו בצד הנוסעים ופאג'רו בשטח. מהדורת איוו לא תופיע בכל מכונית, אבל יהיה מותג ביצועים תחת הכותרת ראלי-ארט. אנחנו גם שואפים להפוך את פאג'רו לחטיבה".

 

"ויש גם את השפעת הפאג'רו איוו. אני רוצה שבכל מכונית שלנו נמכור פיסת דאקאר. בשנה הבאה נציג ביפן את המחליף של האאוטלנדר, שיהיה הרבה יותר פאג'רו איוו בתחושה. גם ה-L200 (מגנום בישראל, א.ש.), הפיק-אפ החדש שנציג תוך שנה, יביא עימו דאקאר והפאג'רו החדש שיוצג ב-2006 יהיה הרבה יותר דרמטי. עוד לפני כן, ממש בקרוב, נציג מחליף לספייס-סטאר באירופה".

 

סיום מקומי

 

ואני חייב לסיים בכיוון המקומי עם הלאנסר המחודשת. האם עבור אירופה לא היה עדיף להמתין לדגם החדש? "תראה" אומר בוליי " אני מסכים שהלאנסר משעממת מרוב המכוניות שמוצגות כאן והיא שמרנית. התקציב שלנו למתיחת הפנים היה נמוך מאוד אבל יחסית הצלחנו לייצר בסיס טוב שעוזר במכירות. יש שווקים שאוהבים אותה כמו מזרח אירופה ויש כאלה כמו המערב שלא".

 

"הבוס הקודם שלי במרצדס, ברונו סאקו, נהג לומר 'אין מתיחת פנים רווחית, במקרה הטוב שומרים על כמויות עד הופעת הדגם הבא'. וזה בערך מה שאנו מנסים לעשות עד שתגיע ב-2006 הלאנסר הבאה שתהיה גדולה, יפה וטובה בהרבה."

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אוליבר בולי רוצה יותר דקאר בכל מכונית
אוליבר בולי רוצה יותר דקאר בכל מכונית
צילום: איי פי
הקולט האירופאית היא גם מתיחת הפנים לגרסה היפנית
הקולט האירופאית היא גם מתיחת הפנים לגרסה היפנית
גרסת השלוש דלתות - לייצור
גרסת השלוש דלתות - לייצור
מחליף האאוטלנדר ייהנה מעיצוב דומה לזה של הפאג'רו איוו
מחליף האאוטלנדר ייהנה מעיצוב דומה לזה של הפאג'רו איוו
צילום: רועי צוקרמן
פאג'רו איוו
פאג'רו איוו
מומלצים