ווקסהול על האש
ווקסהול מונרו או VX220 לא חזקות מספיק בשבילכם? לבריטים יש פתרון - והוא נקרא VXR. המתכון לחובבי הנהיגה והביצועים
ווקסהול VX220 (הידועה גם כאופל ספידסטר) ומונרו (הגרסה הבריטית להולדן מונרו), ידועות בעבור ביצועים טובים למדי. ה-VX220 מציעה למשל 147 כ"ס ממנוע 2.2 ליטר ו-5.9 שניות הנדרשות להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש. גרסת 2.0 ליטר טורבו מוצעת אף היא, עם 200 כ"ס ו-0 ל-100 ב-4.9 שניות בלבד.
גם המונרו לא טומנת צמיגה באספלט, ומציעה 333 כ"ס ממנוע 5.7 ליטר, מספיק בשביל מיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש בפחות מ-6 שניות. נשמע טוב, לא?
לא לבריטים...
בבריטניה, שמתחרה על תואר "המדינה בעלת מספר יצרני מכוניות הספורט הגדולה בעולם", לפחות באופן לא רשמי, נראה כי הביצועים הללו פשוט אינם מספיקים. וכדי לענות על הדרישה ליותר כוח (ובדרך גם לסייע לתדמית המרובעת של ווקסהול), מציג המותג הבריטי של ג'נרל מוטורס את VXR (קיצור של "Vauxhall Racing"), שמן של גרסאות הביצועים המוחלטות בווקסהול.
ראשונה לזכות לטיפול VXR היא ה-VX220, שעושה שימוש במנוע ה-2.0 ליטר טורבו המוכר. עם זאת, תודות לשינויים במגדש הטורבו, מסנן האוויר ושידרוג למחשב ניהול המנוע, מפיק כעת המנוע 220 כ"ס ו-30.6 קג"מ לעומת 25.5 בעבר. בווקסהול טוענים לנתוני ביצועים מרשימים מאוד - 4.2 שניות הנדרשות להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש, כמו גם נתון מהירות מירבית העומד על 250 קמ"ש.
כדי להעביר את הכוח לכביש בצורה יעילה יותר, במיוחד בכבישים מפותלים, מציידים הבריטים את ה-VXR220 בבולמי זעזועים וקפיצים משודרגים, הנמכת מרכב ב-20 מ"מ, ובלמים גדולים יותר עם ABS משודרג. הבדלים נוספים מ-VX220 רגילה הם חישוקי חמישה חישורים חדשים של ספידליין, מושבי ספורט שבראשם תג VXR, הכנה לרתמות עם ארבע נקודות עיגון ועוד. ולמי שעושה שימוש ב-VXR כראוי על מסלול המירוצים, מציעה ווקסהול חבילת שידרוג דינמי בתוספת מחיר.
גם המונרו, ובעתיד יותר
מכונית הקופה המוכרת גם כהולדן מונרו (אוסטרליה) ופונטיאק GTO (ארה"ב), זוכה אף היא לטיפול אנשי ווקסהול. אלו העלו את הספק ה-V8 המוכר מ-333 כ"ס ל-387, וביחד עם מומנט של 52 קג"מ שיפרו את הביצועים - 5.4 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של "למעלה מ-270 קמ"ש".
שינויים נוספים כוללים חישוקי "19 חדשים במקום "18 במונרו הרגילה, לוח שעונים שונה, היגוי משופר, כיתוב VXR במקומות אסטרטגיים ואיך אפשר בלי - כיול שילדה ספורטיבי יותר. ווקסהול תציע 50 מכוניות בלבד מדגם המונרו VXR.
בעתיד מבטיחים בווקסהול גרסאות VXR למכוניות נוספות, אם כי אינם מפרטים במדויק אלו מכוניות יזכו לטיפול המעניין - למעט רמיזה על כך ש"האגילה והמריבה ככל הנראה לא ייכללו במשפחה הספורטיבית". מה שככל הנראה חתום ובטוח הוא גרסת VXR לאסטרה, ואם השמועות מדויקות תקרא גרסת אופל למכונית זו בשם אסטרה OPC.
ומה עם יורשת ל-VX220?
תהיה גם תהיה. במהלך מסיבת עיתונאים שהתקיימה בתערוכת ברמינגהם, הבטיח יו"ר ווקסהול, קוין ווייל, כי בבריטניה תשווק מחליפה לרודסטר הנוכחית, על בסיס מכלולי פונטיאק סולסטיס.
בכך מאשר ווייל את השמועות עליהן סיפרנו לכם בעבר, ולפיהן תהפוך הסולסטיס לווקסהול לייטנינג ולאופל ספידסטר, לטובת שיווק עתידי באירופה. עם זאת, ווייל לא ידע לנקוב בתאריך מדויק או לציין האם מדובר בסולסטיס עם תגי מותג שונים, או מכוניות שיחלקו פלטפורמה בלבד.