שתף קטע נבחר

פונטיאק על כל הקופה

פונטיאק ושברולט נטשו את הקופה הכוחנית, והותירו את ג'נרל מוטורס ללא דגם נחוץ. העתיד יביא עמו שינויים הכרחיים. אולי אפילו אלינו

למרות ההכרזות המתלהמות והציפיות הגדולות בעת הצגתה של פונטיאק GTO, אכזבה עד עתה רמת המכירות שהשיגה מכונית הקופה הגדולה. בכך מודים אפילו אנשי ג'נרל מוטורס, שתכננו למכונית הזו גדולות ונצורות מרגע לידתה. והייתה להם סיבה טובה להניח כך. ה-GTO היא למעשה הולדן מונרו האוסטרלית, שהציגה נוסחה חביבה על תושבי צפון אמריקה - הנעה אחורית פשוטה יחסית, מנוע V8 גדול וחזק, מחיר סביר. אז מדוע זה לא הספיק?

 

איפה טעינו?

 

לאחרונה ערכנו שיחה שלא לציטוט וייחוס עם אנשי GM, שהודו כי ה-GTO הזו הייתה לא יותר מ"סותמת חורים" במבחר הקיים, הדליל מדי לטעמם של אנשי השיווק. למעשה ראתה אור בצורתה זו רק משום שייצורן של פיירברד ושברולט קאמרו הופסק, וג'נרל מוטורס מצאה עצמה ללא קופה שרירית. עניין מביך לכל יצרן אמריקני. בוודאי לגדול מכולם.

 

וכל זה מעורר מאד את אנשי ג'נרל מוטורס, מדרבן אותם להמשיך הלאה. "נכון שכרגע אין לנו בארסנל מכונית כזו, אבל אנחנו כבר שוקדים על מחליפה שתתאים הרבה יותר לשוק האמריקני" הם אומרים, ומבטיחים באותה הזדמנות כי כבר ב-2007 הם עתידים להציג את ה-GTO הבאה, שתהיה "הרבה יותר פיירברד, הרבה פחות מונרו". ובעברית - הרבה יותר אמריקנית.

 

הבסיס

 

ואיך הם מתכוונים לעשות את זה? ובכן, לא באופן קיצוני כפי שניתן היה להניח. המכונית החדשה תתבסס עדיין על פלטפורמה אוסטרלית של הולדן, ועדיין תעשה שימוש במנוע V8 גדול. אלא שהפעם לא יהיו חלקים חיצוניים משותפים, והמראה יהיה לכן שונה לחלוטין ומובדל.

 

וזו רק תחילת הדרך. כי מבחינת GM חשוב בעיקר להעניק למכונית החדשה תחושות ו"אופי" ייחודיים לה. עניינים שבין גלגל ההגה לתושב טקסס. לצורך כך ירוכז מאמץ התכנון והייצור בארה"ב, ולא כפי שהובטח בעבר באוסטרליה, לצד המונרו הבאה.

 

הקשר הגרמני

 

אותה פלטפורמה אגב, אמורה לשמש עוד חברות בקונצרן. כך שמלבד המונרו הבאה ומחליפת הקומודור של הולדן, יתכן וגם אופל יבקשו להשתמש בה לטובת מכונית גדולה שאמורה לרשת את מקום האומגה המנוחה. כזכור, אופל כבר אותתה על כוונותיה להציג מכונית סאלון גדולה עם הנעה אחורית, כאשר חשפה את האינסיגניה בתערוכת פרנקפורט.

 

אם אכן יוחלט באופל/ג'נרל מוטורס לאשר את הגרסה האירופית, תהיה זו כמובן מכונית שגרתית יותר. ואם כך אכן יהיה, בהחלט יתכן - כך הם רומזים לנו - שגם מכונית הקופה האוסטרלית-אמריקנית תגיע לאירופה, ואולי אפילו אלינו. זה המקום להזכיר כי כרגע לפחות, למעט בריטניה, המונרו אינה משווקת כלל באירופה.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פנטיאק GTO. לא זכתה להצלחה לה קיוו בג'נרל מוטורס
פנטיאק GTO. לא זכתה להצלחה לה קיוו בג'נרל מוטורס
הדור הבא יבודל מגרסת הולדן
הדור הבא יבודל מגרסת הולדן
הפלטפורמה עשויה לשמש את יורשת אופל אומגה
הפלטפורמה עשויה לשמש את יורשת אופל אומגה
מומלצים