שתף קטע נבחר

אלפא חושבים בשמיניות

עתיד מכונית התצוגה המרהיבה של אלפא אינו ברור אולי, אך בפאריז היא משכה יותר תשומת לב ממתיחת הפנים המוצלחת ל-147

האלפא 147 המחודשת הייתה ללא ספק הבשורה החדשה בעמדה של אלפא בפאריז, אבל את תשומת הלב משכה דווקא מכונית תצוגה שפגשנו זה מכבר, ה-8C קומפיטציונה. האלפא המרהיבה הגיעה לכאן הפעם בגרסה משודרגת מבחינת תא נוסעים ואיכות גימור. האם מדובר ברמז לתחילת ייצור בעתיד הקרוב?  


 

מלחמת המעמדות

 

"מצבה של הקומפיטציונה באמת לא ברור", כך אומר לי פיטרו מאזה, מהאחראים לצד הפיננסי של הפרויקט. "כרגע אנחנו ממשיכים במלאכת הפיתוח בקצב מהיר, ואני יכול לגלות שלפני מספר בחנו אותה במסלול מונזה והיא הייתה נהדרת. אבל תוך שלושה חודשים נצטרך לקבל החלטה סופית. אנחנו רוצים לעשות אותה, הקהל רוצה אותה, ויש לנו רשימת הזמנות גדולה מספיק עוד לפני שהוחלט על ייצור. כך שלא תהיה בעיה למכור 1,500-1,000 מכוניות, הרף שהצבנו לעצמנו בתחילת הדרך. שעת האפס מתקרבת, כי תאריך היעד לייצור הוא תחילת 2006".

 

אז למה בכלל מתלבטים? שאלה טובה, כך מסתבר. לפי מאזה, הבעיה כרגע היא פוליטית בעיקרה, ונוגעת להגדרת מקומה של אלפא רומיאו בקבוצה. במילים אחרות, האם מכונית כמו ה-8C אינה מקרבת אותה באופן בולט מדי לטריטוריה של מזראטי למשל. במילים עוד יותר מובנות לכולנו - ענייני כבוד והיררכיה.

 

והסיבה שהאיטלקים נזכרו בכך כעת קשורה בין היתר למינויו של דה-מונטזמולו ליושב ראש הקונצרן. "כשניגשנו לבצע את הפרויקט תחת פיאט-אוטו, הסתכלנו על הדברים באופן שונה. מונטזמולו רואה את הדברים היום קצת אחרת (רצה לומר מאד אחרת), והוא לא יכול שלא לקחת בחשבון את פרארי ומזראטי".

 

שנה עסוקה במיוחד

 

אבל עם או בלי הקומפיטציונה, לאלפא-רומיאו צפויה שנה עמוסה ורווית חידושים, כך מבטיח מאזה. בין יולי לספטמבר 2005 תוצג מחליפת ה-156, שתהיה אלפא ראשונה המבוססת על פלטפורמה משותפת עם - שומו שמיים... - ג'נרל-מוטורס. אחר כך, בנובמבר, יגיע גם תור ה-GTV החדשה, שתבוסס על אותה פלטפורמה ותהיה דומה מאוד לבררה של ג'וג'ארו (האחראי על עיצוב כל המשפחה). בגלל עונות השנה תמתין הספיידר - אחותה הפתוחה של ה-GTV - לאביב ותיחשף בין פברואר למרץ 2006. 


הברירה של ג'וג'ארו. רמז עבה ל-GTV?

 

אחר כך יגיע תורה של מחליפת ה-147, שעודכנה רק עתה. הקומפקטית החדשה תבוסס על פלטפורמה חדשה, שלפחות כרגע תשמש רק את אלפא ("יכול להיות שפיאט תשתמש בה אחרי כן, אבל אני לא ממש יודע"). הסנונית הראשונה לפלטפורמה החדשה תהיה דווקא הקאמל, מכונית פנאי כפולת-הנעה אופנתית, שנחשפה לראשונה כמכונית תצוגה בז'נבה 2003. מאזה נלהב כאשר הוא מדבר עליה, ומבטיח שתהיה יפה ממכונית התצוגה, ותהיה מהנה לנהיגה "כפי שכולנו רגילים מאלפא". יורשת ה-147? רק בסוף 2006.

 

מכונית סאלון

 

אבל מאזה נשמע הרבה פחות נלהב כאשר הוא מדבר על ה-166. "לצערי היא לא נמכרת מספיק טוב מחוץ לאיטליה, ואני חושב שאנחנו אשמים. התמקדנו יותר מדי ב-147 וב-156, ולא דחפנו אותה מספיק. לא הסברנו את איכויותיה". מדבריו של מאזה עולה שהוא ממש אינו בטוח שתהיה לספינת הדגל של אלפא מחליפה. "אנחנו בודקים כעת כיוונים שונים ופחות שמרנים. גישות כמו של מרצדס עם ה-R, או ב.מ.וו עם ה-X5. כרגע אנחנו ממש לא בטוחים שיש לנו צורך במכונית סאלון גדולה, במתכונת הישנה". האיטלקים מבינים כעת כך נראה, את מה שהצרפתים לעולם לא יבינו...

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אלפא רומיאו 147 המחודשת. יורשת ב-2006
156. יורשת ב-2005
166. אין יורשת?
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים