שתף קטע נבחר

"קטע 18 של כביש חוצה ישראל לא ישונה"

המועצה הארצית לתכנון ובנייה דנה היום, בהוראת בג"ץ, באפשרות להעביר קטע מכביש 6 במנהרה, כדי למנוע פגיעה בנכסים הטבעיים של אזור רמות מנשה. מסקנת המועצה: "אין הצדקה לעכב את הפרויקט הלאומי"

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, בראשות מנכ"ל משרד הפנים גדעון בר לב, החליטה היום (ג'), שלא לשנות את התוכנית המקורית של קטע 18 בכביש חוצה ישראל (כביש 6). 

 

לפני כשלושה שבועות החליט בג"ץ, בעקבות עתירה שהגישה עמותת אדם טבע ודין (אט"ד), לעכב את סלילת החלק הצפוני בקטע 18 של כביש 6 באזור רמות מנשה. קטע הכביש הנ"ל אמור לחבר את כביש 65, ואדי ערה, עם כביש 70, ואדי מילק. העבודות הופסקו עד לדיון במועצה הארצית לתכנון ובנייה, ועתה צפוי בג"ץ לשוב ולדון בנושא.

 

נציג המוסדות המיישבים במועצה הארצית, פנחס כהנא, ביקש לבחון מחדש חלופות לתוואי בו יעבור קטע כביש זה כדי למזער את הפגיעה בשטחים הפתוחים. המועצה נימקה את החלטתה שלא לשנות את התוכנית בכך שמדובר בפרויקט לאומי חשוב, שאושר לאחר דיונים ממושכים וממצים. לדברי המועצה, לא היה במידע שהוצג בפניה כדי להצדיק עיכוב משמעותי בפרויקט.

 

בעתירה שהוגשה בפברואר השנה התבקש בג"ץ להורות על הפסקת העבודות בשטח עד שתיבדק האפשרות להעביר את החלק הצפוני של קטע 18 במנהרה. עד כה סרבו חברת 'דרך ארץ', החברה הבונה את 'חוצה ישראל', והמשרד לאיכות הסביבה לבצע בדיקה כזו.

 

העותרים טענו, כי אזור רמת מנשה הוא אחד משטחי הנוף הפתוח היפים והשלווים בישראל. השילוב הנדיר והעשיר של שטחי יער, חורש ונחלים העניקו לאזור את התואר "טוסקנה של המזרח התיכון". ארגונים ירוקים שונים הקימו לפני מספר חודשים מאהל מחאה בסמוך לכפר קרע, במטרה למנוע בגופם את המשך העבודות במקום.

 

בתגובה אומרת עמותת אדם טבע ודין: ההחלטה שהתקבלה מהווה החמצה של הזדמנות לתקן הליך תכנון בלתי נאות. ההחלטה מוכיחה גם שגוף כמו המועצה נכנע ללחצים פוליטיים. חבל מאוד ששטח ירוק בעל ערך ייחודי שאין כמותו בארץ ייעלם וייהרס בשל שיקולים לא ענייניים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עובדים בשטח. בג"צ דומם מנועים
צילום: גילי סופר
רמות מנשה. שטח ירוק, יפה, נדיר ועשיר
צילום: גילי סופר
מומלצים