שתף קטע נבחר

נתב"ג 2000: מדריך לממריאים

מבט מבפנים על טרמינל 3: איך להגיע, עד כמה קשה לנווט בקומפלקס החדש, מתי מגיעים לדיוטי פרי וכמה זמן צריך כדי להיכנס למטוס?

ב-2 בנובמבר בשעה 13:00 בצהריים תמריא טיסת אל-על לניו-יורק. טיסה זו תהיה הטיסה הראשונה שתצא מנתב"ג 2000 (או בשמו הרשמי, טרמינל 3) - אחרי כל העיכובים שליוו את הפרויקט המדובר הזה. טיסה של חברת התעופה סוויס תהיה הטיסה הזרה הראשונה שתנחת בטרמינל הענק, שנבנה בהשקעה של כמיליארד דולר.

 

תתרגלו לחשוב בגדול. זו העצה הכי טובה שאנחנו יכולים לתת לכם לקראת הפעלתו של הטרמינל החדיש בנמל התעופה בן-גוריון. מדובר בטרמינל ענק, המוקף מבני שירות רבים. הכל כאן גדול, החל ממערכת כבישי הגישה ועד לאולמות השונים מהם מורכב הטרמינל.

  

תנועה בקו ישר

 

השילוט בטרמינל מעולה. למרות זאת החליטו ברשות שדות התעופה להציב מאות סדרנים לבושים באדום בימים הראשונים להפעלת הטרמינל, לעזרת כל נוסע שייאבד את דרכו בקומפלקס האדיר. תוכלו להגיע לטרמינל החדש ברכב, באוטובוס או ברכבת - כאשר כל אחד מסוגי תחבורה אלה ינוע במפלס שונה.

 

מי שמגיע ברכב פרטי יחנה אותו בחניה לטווח ארוך. אם מדובר ברכב של מלווים, כדאי מאוד להחנות את הרכב בחניה לטווח קצר הממוקמת בחזית הטרמינל. משם ניתן לעבור, יחד עם הנוסעים, ישר לקומה השלישית, המיועדת לנוסעים היוצאים. האוטובוסים יגיעו לקומה השנייה, ממנה יעמדו לרשות הנוסעים דרגנועים ומעליות לקומה השלישית.

 

מסועים מיוחדים יעבירו את הנוסעים משני מבני החניה הגדולים הצמודים

צילום: צביקה טישלר
דיוטי פרי חדש נתב"ג 2000 (צילום: צביקה טישלר)

לטרמינל. מרגע הזה, התנועה היא כל הזמן בקו ישר. בעוד שביציאה מישראל התנועה היא במפלס אחד, מי שמגיע לישראל חייב לטפס על מדרגות או להשתמש בדרגנוע או מעלית מיד אחרי הכניסה לטרמינל. הנוסעים הנכנסים עוברים במפלס העליון של הככר העגולה בדרכם לאולם בו יקבלו את מטענם. הטרמינל תוכנן כך שבהרבה נקודות הנוסעים היוצאים יכולים לראות את הנוסעים הנכנסים - אך תוך הפרדה מוחלטת.

 

בכל שלב זה יכולים המלווים להישאר עם הנוסעים ולעבור איתם למרכז המסחרי 'שחקים', בו יש חנויות ומזללות. כאן יכולים להיות כולם ביחד, אבל כדאי לזכור: יש עוד דרך ארוכה לפניכם, לכן בדקו את הזמן העומד לרשותכם כדי שלא תתקעו עם המלווים ותשכחו להגיע למטוס. עוד דבר שחשוב לזכור, לפחות בימים הראשונים: בעוד שחנויות הדיוטי פרי כמעט מוכנות, רוב העסקים האחרים עדיין בהליכי התארגנות.

 

החנויות רודפות אחריך

 

מיד לאחר המרכז המסחרי נמצאת נקודת ביקורת הגבולות ובידוק ביטחוני של כבודת היד. כאן אתם נפרדים מהמלווים. בביקורת הגבולות יש עמדות מאויישות ועמדות למי שמשתמש בבדיקה ביומטרית (בדיקה לפי טביעת כף יד - הזמינה לכל אזרחי ישראל ללא תשלום לאחר הליך הרשמה).

 

לאחר מכן יש את השדרה הארוכה (לא צריך להיבהל, יש מסוע שאפשר

לעמוד עליו ולנוע). ומיד לאחריו נמצאת הכיכר. זהו מתחם החנויות הענק שעליו מדברים כבר הרבה זמן, ופה אתם יכולים גם ללכת לאיבוד בגלל הגודל, וגם לאבד חלק גדול מהכסף שחסכתם לנסיעה. אין ספק שרבים מכם ישאירו שם הרבה כסף - בממוצע, מדובר ב-100 דולר לנוסע.

 

מהכיכר מרכזית יוצאות שלוש הזרועות שמובילות לפתחי היציאה למטוסים. מסכים גדולים ליד כל שער יציאה יספקו פרטים על הטיסות. חנויות הדיוטי פרי רודפות אחר הנוסע עד לשערי היציאה למטוסים. מי ששכח משהו יוכל לרכוש אותו ממש לפני העלייה למטוס, ומי שסתם בא לטוס יוצף בחנויות.

 

שערי היציאה מחוברים בשרוולים ישר למטוס. במקרים שבהם המטוס לא מחובר לטרמינל - יקחו אתכם באוטובוסים - ממש כמו בטרמינל הישן. אגב, הכניסה למטוסים תהיה איטית מאד. בגלל אילוצים, לכל מטוס יחובר רק שרוול אחד. תחשבו כמה זמן לוקח להכניס 440 נוסעים למטוס ג'מבו דרך שרוול אחד. הרבה מאוד.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
נתב"ג 2000. מסועים לכל מקום
נתב"ג 2000. מסועים לכל מקום
צילום: אמנון טרבלסי
מומלצים