שתף קטע נבחר

באג של באג, חור של פנדה, עוקץ של תפוז

לקוחות של רשת החנויות "באג" שרכשו פאלם ודיסק קשיח מתלוננים על שירות לקוי, באתר של פנדה נחשפו פרטים של גולשים, ולמה תפוז חוטף את דף הבית של גולשיו?

1. הבאג של באג

 

זהבה דביר מירושלים רכשה לפני כחודשיים מכשיר פאלם מדגם Zire 31 במחיר של 1,000 שקל מאתר האינטרנט של רשת חנויות המחשבים "באג". לאחר מספר שבועות של ניסיונות חיבור למחשב בעבודה, התברר כי דביר לא קיבלה מערכת הפעלה בעברית כפי שפורסם וכפי שביררה לפני הרכישה.

 

"פניתי לשירות לקוחות באינטרט והם הפנו אותי לשירות לקוחות ארצי, לבחורה בשם ג'וסלין", מספרת דביר, "היא ביקשה את החשבונית והבטיחה לטפל בבעיה. שלחו אלי מבאג דרך המייל את תוכנת ההפעלה אך בזמן שניסיתי להתקין את המערכת, קרס המכשיר והפסיק לעבוד. הפנו אותי לחברת הראל שמצידה הודיעה כי

 תדרוש ממני תשלום של 50-150 שקל לתיקון המכשיר והטמעת העברית".

 

מבאג נמסר: "מדובר בבעייה ידועה, שנכתב עליה רבות בעתונים בעקבות קריסת חברת כלנית, מפיצת הפאלם. מאות אלפי רוכשי מוצרי כלנית נותרו ללא אחריות. כפי שמציינת המתלוננת, עשינו ככל שיכולנו על אף האמור לעיל לעזור לה, וכל מה שנותר לה הוא למצוא את מעבדת השירות. יתרה מזאת: הפנינו אותה למעבדת הראל, וליווינו אותה בטיפול בבעייתה".

 

"למרות שהסכמנו לטפל במכשירי הפאלם, בארץ, עדיין איננו לוקחים אחריות ונותנים שירות על מכשירים או על העברית של כלנית", נמסר מחברת הראל.

 

דיסק לא תקין

 

המקרה השני שייך ל-ס', אשר רכשה מחנות "באג" בכפר סבא דיסק קשיח מתוצרת Western Digital. "לאחר שלושה ימים ביקשתי מאחי, איש מחשבים במקצועו, שיתקין את הדיסק במחשב יחד עם תוכנת הפעלה", היא אומרת, "הוא ניסה כמה פעמים אך לא הצליח. ולאחר כ-5 שעות, הבין כי הדיסק לא תקין. לאחר שלושה ימים לקחתי את הדיסק למעבדה באזור מגוריי".

 

"אנשי המחשבים ניסו להתקין גם הם מערכת הפעלה על גבי הדיסק אך ללא הצלחה. לבסוף רכשתי מהם דיסק קשיח חדש עליו הותקנה מערכת ההפעלה בהצלחה. ב-22 לאוקטובר חזרתי לחנות באג בכפר סבא, החזרתי את הדיסק הקשיח המקולקל וביקשתי לקבל החזר כספי. מנהל הסניף טען שאנשי המחשבים אליהם פניתי אינם מקצועיים. ושלא ניתן לקבל זיכוי עד אשר הדיסק הקשיח שהחזרתי ייבדק על ידי המעבדה שלהם. הדיסק נשלח למעבדה ומנהל החנות הבטיח תשובה בתוך כמה ימים.

 

רק ב-18 לנובמבר, כחודש לאחר שהדיסק הקשיח הוחזר לחנות בכפר-סבא, הצליח בעלי להשיג את תגובת המעבדה שם טענו כי אינם יודעים מה היה לא תקין בדיסק ועכשיו הוא בסדר. כשביקשתי את כספי בחזרה, טען מנהל החנות כי הוא אינו יכול לתת זיכוי ללא אישור של שירות הלקוחות. יצאתי מהחנות בידיים ריקות".

 

מעבדת באג: הדיסק תקין

 

תגובת באג למקרה של ס': "הלקוחה רכשה דיסק קשיח בחברתנו, המוצר נמכר באריזה הרמטית אנטי סטטית וסגורה. מדובר במוצר מאוד פופולרי ואמין שנמכר בכמויות גדולות ברשת. כשבוע לאחר הרכישה, חזרה הלקוחה עם מוצר פתוח ומשומש, בתואנה כי המוצר פגום.

 

מנהל הסניף הציע ללקוחה לשלוח את המוצר למעבדת שירות לבדיקה, אולם זו סירבה, ודרשה לקבל החזר כספי. המוצר נשלח לבדיקה, ונמצא תקין. כמו כן, הדבר נמסר ללקוחה הן על ידי מנהל הסניף, והן על ידי מנהלת שרות לקוחות של חברתנו.

 

אם אכן היה מתברר כי המוצר אינו תקין, אז לא הייתה כל בעיה להחליפו באחר, מתוקף אחריות היצרן. משלא כך, הוכח כי לא הייתה עילה להחזר כספי. אנו מוכנים להעמיד את המוצר למבחן כל מעבדה חיצונית, על מנת להוכיח את צדקת טענתנו".

 

2. דף הבית נחטף על ידי תפוז? מוזר, אך נכון

 

אתרי אינטרנט מפוקפקים נוהגים לשנות את דף הבית של המבקרים באופן פולשני, באמצעות סקריפטים ומבלי לשאול לרשותם. לכן, מפתיע להיווכח כי דווקא אתר תפוז, שמיטיב לקרוא את מפת האינטרנט ולהיענות לצורכיי הגולשים, נוקט בשיטה פסולה זו כבר זמן מה. כל גולש הנכנס לאחד הערוצים בבלוג TV, איזור מצלמות הווידאו של האתר, מגלה כי דף הבית שלנו השתנה לאתר תפוז. כמובן שניתן להחזיר את דף הבית הקודם תוך כמה שניות, אך זה מרגיז. האם ב"תפוז" סבורים כי זו הדרך הנכונה למשוך גולשים לאתר?

 

"תוך כמה ימים תיפתר הבעיה", אומר מנכ"ל תפוז, גיא אליאב, "מדובר בתקלה שצצה בשבוע שעבר, ולאחר שקיבלנו המון פניות מגולשים, התחלנו לטפל בכך". 

 

"תקלה שהתגלתה בשבוע שעבר?" כמה גמישות הן המילים. ניחא, העיקר שהעניין יטופל.

 

3. החור של פנדה

 

גולשים המבקשים לרכוש מוצרים באתר חברת פנדה תקשורת, משווקת ציוד מחשבים, מחויבים לבצע רישום מסודר הכולל פרטים אישיים כמו שם פרטי, תאריך לידה, כתובת וכן את הדרכים ליצירת קשר כמו טלפון ופקס כאשר בסוף הדף הם יכולים לאשר או לדחות קבלת עדכונים או פרסומות דרך הדואר האלקטרוני.

 

רפי איבגי מנתיבות, לקוח ותיק של פנדה, עבר את תהליך ההרשמה ואישר קבלת מידע ועדכונים נוספים מהחנות. בשבוע שעבר, כאשר קיבל את מייל העדכונים כמו כל מי שנרשם לרשימת התפוצה של החנות, הוא גילה להפתעתו, כי בכל פעם בעת לחיצה מחדש על הקישור שקיבל,

צפה בפרטים אישיים (הכוללים שם, מספרי טלפון, כתובת) של לקוחות החנות שנרשמו לאתר וכן את מספר הזמנתם. עם כל לחיצה הוצגו פרטים של לקוח אחר.

 

בבדיקה שערכנו, גילינו כי אכן ניתן להיכנס דרך הקישור אל האתר של פנדה ולראות פרטים אישיים של לקוחות החברה.

 

יאיר סאטובי, מנכ"ל חברת פנדה תקשורת, הגיב: "אני מודה לכם על שהפנתם את תשומת ליבנו לעניין הבאג באתר. העניין מטופל על ידי תכנת האתר וייפתר עד יום ראשון. פרצות מסוג זה קיימות בכל אתר ואנו פועלים מדי יום לגלות ולתקן אותם.

 

"כדרך קבע, אין הלקוח ממלא את פרטי כרטיס האשראי שלו בתוך חשבון המשתמש של פנדה ולכן אין יכולת לראות את פרטי התשלום ואין חשש לשימוש בכרטיס האשראי מאחר והמספר איננו נמצא במאגר הנתונים של האתר".

 

נפגעתם משירות לקוי של ספק האינטרנט? קניתם מודם או מעבד וגיליתם שעבדו עליכם? שלחו אלינו את התלונה: computers@y-i.co.il.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום מסך מאתר פנדה. הפרטים זמינים ברשימת התפוצה
מומלצים