שתף קטע נבחר

שימוש הוגן: בעיות עם 012 קווי זהב

על השירות השלומיאלי של 012 קווי זהב, העברית ההפוכה של HP, ועל האינטרנט כמדיום תקשורתי רב עוצמה והחרם המתקרב על חברות הסלולר. מדור צרכנות דיגיטלית

1. בעיות עם 012

 

ב', לקוח של 012 קווי זהב, שוחח עם נציג השירות של החברה על חידוש המנוי לחצי שנה נוספת. הנציג הציע להמשיך ולקבל שירותי אינטרנט מהיר בתמורה להנחה של 10 אחוז, "כלומר, הוא הציע שאשלם סכום של 35 שקל לחודש במקום 39 שקל", אומר ב' ל-ynet, "קיבלתי את ההצעה ונשארתי מחובר".

 

ב' הופתע לגלות כי חויב בתעריפים גבוהים בהרבה מכפי שסוכם. בעבור החודשים נובמבר עד ינואר, הוא חויב בסכומים משתנים, בין 51 שקלים ל-82 שקלים. ניסיונות חוזרים לברר את העניין בטלפון כשלו, וכאשר שוחח עם נציגת שירות שבדקה את הנושא ב-27 בפברואר, ציינה האחרונה כי אכן, מגיע לב' זיכוי, לדבריו.

 

למרות שהיא הבטיחה לשלוח לו אישור בכתב על הזיכוי תוך שעה, גם למחרת לא שמע ב' מ-012. הוא יצר שוב קשר עם מרכז השירות והפעם הנציגה ציינה שהנושא בבדיקה והם יחזרו אליו בהקדם. שיחת טלפון נוספת עם שירות הלקוחות שוב בישרה לו הנציגה כי הוא זכאי לזיכוי ושוב הובטח לו אישור בכתב. "היא השאירה אותי על הקו למשך כ-15 דקות, עד שנואשתי וניתקתי את הקו", מספר ב' בעצב.

 

תגובת 012 קווי זהב

 

"עקב טעות אנוש לא עודכנה תוכנית התמחור הנכונה ללקוח. הלקוח פנה לשירות הלקוחות בבקשה לזיכוי ואכן אישרו לו זיכוי על סך 98.74 שקל (לפני מע"מ). בימים אלה מטמיעה החברה מערכת ניהול קשרי לקוחות חדשה ועל כן חל עיכוב בטיפול בזיכוי. הלקוח זוכה ולבקשתו נשלח אליו מכתב אישור על הזיכוי בפקס. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוח"

 

גם ל-ג' הייתה בעיה עם השירות של קווי זהב. "בכל חצי שנה אני מקפיד לחדש את תנאי ההתקשרות שלי עם החברה לחצי שנה, על פי תשלום קבוע זהה - 33 שקל + מע"מ", הוא כותב לנו. אלא שג' טוען כי לפני ארבעה חודשים החליטו ב-012  להעלות את המחיר פי שניים-שלושה באופן חד צדדי.

 

"בחברה נימקו את העליה הבלתי הגיונית בכך שיש לי אנטי וירוס (שירות שמעולם לא בקשתי)", טוען ג', "בשל כך ביקשתי בכתב שינתקו אותי אך זה לא בוצע, ובשל ההתחייבות שלי לחצי שנה, אני שבוי בידיהם. לדעתי התשלומים העודפים הללו הם גניבה לכל דבר, ולהם יש את החוצפה להמשיך לטרטר אותי מבלי להשיב את המגיע לי.

 

שוב פנינו ל-012 קווי זהב ותהינו מה השתבש. התשובה הלקונית: "עקב טעות אנוש לא עודכן ללקוח מבצע חדש ועל כן זוכה הלקוח לשביעות רצונו. אנו מתנצלים על אי נוחות שנגרמה ללקוח".

 

"התקשרה אלי נציגה מטעם החברה ואמרה כי תזכה אותי", מדווח ג', "אני מצפה לראות את הזיכוי בפועל בחודש הבא". נמשיך לעקוב.

 

2. השפה המוזרה של HP

 

ע' פנה אלינו עם בעיה מוזרה למדי: "למי שקונה מחשב HP חדש, מצורף הדיסק ל"הצלת" המחשב... בארמית". אמנם, לא מדובר באמת בארמית, אך על פי התמונה ששלח ע', נראה כי ב-HP לא עוברים על כיתובי התקליטורים שהם מפיצים - העברית פשוט הפוכה (תמונה מצד ימין).

 

מחברת HP נמסר: "מבדיקה שערכנו עולה כי הטעות בהדפסת הדיסק נבעה מסיבה טכנית ותוקנה מיד לאחר שהתגלתה. מדבר בבעיה חיצונית בהדפסת הדיסק ואין לה כל השפעה על תפקודו של הדיסק או על איכותו". (ועל כך נהוג לומר בשפת בני התשחורת: כאילו דההה?).

 

ב-HP מזמינים את כל מי שקיבל את הדיסק הפגום ומבקש להחליפו ליצור קשר עם מרכז התמיכה של HP ישראל בנתניה: 09-8304848 או באמצעות אתר האינטרנט של החברה.

  

3. תזכורת: חרם צרכני על חברות הסלולר

 

מדיום האינטרנט חולל כמה וכמה מהפכות בחיינו. הוא הצליח לחולל שינוי בקשר הבינאישי ולספק תשתית לתקשורת טובה יותר. סוג זה של תקשורת המונית מאפשר ליחידים להשפיע על כמות גדולה של בני האדם בכל העולם וגם בסביבה הקרובה להם. למשל, רק לפני כשבועיים גילינו שילד ג'ינג'י אחד מרעננה הצליח להשבית כמעט את כל הלימודים בישראל.

 

המודל של צבירת עוצמה חברתית באמצעות הרשת פעל היטב במקרה האחרון עורר הד ציבורי נרחב, ואף העלה אותו לראש סדר היום הציבורי ונידון במשך כמה ימים עד שדעך. לא פלא שאחרים גם מנסים את כוחם.

 

הודעה שמופצת ברשת בשבועיים האחרונים קוראת למחאה נגד עליית מחירי השיחות הסלולריות. "בתאריך 4.4.2005 יום שני יבוצע חרם צרכנים נגד חברות הסלולר", נכתב בהודעה (ויש גם אתר), "מה עושים? פשוט לא מדברים, לא שולחים SMS, אלא רק מכבים את הנייד ומשאירים אותו בבית". המכתב נחתם בהדגשה כי "הכוח בידיים שלנו!". אך הכח הזה יבוא לידי ביטוי באמצעות הרשת - זאת נדע רק ברביעי לאפריל.

 

4. שימושון ממשלתי

 

שירות חדש באתר שער הממשלה: דף שימושון המרכז קישורים לכלל האתרים והשירותים הממשלתיים.

 

נפגעתם משירות לקוי של ספק האינטרנט? קניתם מודם או מעבד וגיליתם שעבדו עליכם? שלחו אלינו את התלונה: computers@y-i.co.il.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
012 קווי זהב. סליחה, מתנצלים
הדיסקים של HP. עברית הפוכה
מומלצים