ציי הרכב, היכונו: יונדאי אקסנט חדשה
יונדאי הציגה בניו יורק את הדור החדש של האקסנט, עם הבטחה לאיכות גבוהה בהרבה מהדגם הקודם. שאיפת היבואן: אצלנו במאי 2006
יונדאי אקסנט, אחת ההצלחות הגדולות של תעשיית הרכב הקוריאנית בישראל, זכתה עם פתיחת שערי תערוכת ניו יורק ליורשת חדשה לחלוטין - דור שלישי למכונית הוותיקה. ולפחות מבחינה אחת מדובר בחדשה חשובה במיוחד עבורנו. האקסנט עושה בשנים האחרונות חייל בקרב ציי הרכב הגדולים, והיא מהפופולריות בין "המכוניות הצמודות". מה שהופך אותה מייד לאחת המכוניות הנמכרות ביותר בישראל.
_wa.jpg)
לדברי יונדאי, האקסנט החדשה - המבוססת על פלטפורמת הקאיה ריו - תהיה גדולה משמעותית מהמכונית אותה היא מחליפה. בינתיים אנו יודעים לספר לכם על מידות גרסת הסדאן בלבד, החשובה ביותר עבורנו. וזו אכן גדלה באופן ניכר: בסיס הגלגלים עומד על 250 ס"מ, לעומת 244 כיום. האורך הוא 428 ס"מ (לעומת 421.5 באקסנט הנוכחית), ואילו הרוחב יהיה מעתה נדיב בסנטימטר בודד - 169 ס"מ בסך הכל. והיכן היא צמחה במיוחד? בממד הגובה כמובן, בהתאם למקובל כיום - האקסנט החדשה גבוהה בשמונה ס"מ, לא פחות, מקודמתה.
לתערוכת ניו יורק הגיע האקסנט עם מנוע 1.6 ליטר חדש, בעל תזמון שסתומים משתנה והספק מרבי של 110 כ"ס. התיבה שתשודך לו תהיה ידנית עם חמישה הילוכים, או אוטומטית עם ארבעה. עם זאת, בעתיד צפויות להצטרף למנוע ה-1.6 גם גרסאות 1.4 ליטר בנזין, וטורבו-דיזל בנפח 1.5 ליטר, שתיהן עבור השוק האירופי.
_wa.jpg)
וכמובן, בנוסף למרכב הסדאן ממנו אנו מתרשמים כעת, האקסנט תוצע עם מרכב האצ'בק-שלוש דלתות. גרסת האצ'בק-חמש דלתות שימושית, בדומה לזו הקיימת באקסנט הנוכחית, לא צפויה בעתיד הנראה לעין, ככל הנראה כדי ליצור בידול מאחותה לבית קאיה, הריו.
ואפרופו קאיה, ההבדלים בין השתיים נראים היטב במקומות הצפויים, כמו ביחידות התאורה ובסבכה הקדמית בעיקר. לעומת זאת, הבסיס הזהה מתבטא בצללית דומה, קווי דלתות וחלונות שלא מותירים מקום לספק. אגב, גם בתא הנוסעים - עם הקפדה ואיכות נראים לעין - ניכר דימיון מסוים.
מתי אצלנו?
בניגוד להערכהות מוקדמות, נראה כי האקסנט החדשה תגיע לישראל רק לקראת שנת הדגם 2007. במילים אחרות: אם היבואן יצליח במשימותיו (ועל כך מיד), נראה את המכונית באולם התצוגה בסביבות מאי 2006. זאת, לאחר שגרסה אירופאית, כמו-גם מרכב שלוש דלתות, ייחשפו לציבור לקראת סוף השנה הנוכחית.
ל-ynet נודע כי אנשי יונדאי מנהלים עדיין מגעים קדחתניים עם היצרן, במטרה לקבוע את המפרט המדויק שיגיע אלינו. על הפרק עומד בעיקר מיצוב הדגם החשוב. נכון להיום, האקסנט ממוקמת במעין "נישה" כמעט-משל-עצמה, בין מכונית משפחתית קומפקטית לסופר-מיני, ועל כן היא מצליחה למשוך קהל משתי הקטגוריות. עם מרחב פנים גדול יחסית, ותג מחיר צנוע.
היבואן אינו מעוניין לפגוע במעמד זה, כדי שלא לנטרל את האקסנט החדשה מהיתרונות היחסיים. לכן למשל הוא מעוניין - וכך לדבריו גם נציגי יונדאי בארצות נוספות - לשכנע את יונדאי בנחיצות יחידת מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר, אשר אינה קיימת כיום בתכניות הרשמיות. הסיבה: שוב החשש כי מנוע 1.6 "יקרב" אותה מדי לאלנטרההמשפחתית, ואילו מנוע 1.4 יהיה קרוב מדי תדמיתית לגטסהקטנה.