שתף קטע נבחר

משפחת ה-911 מתרחבת: מעתה גם 4X4

ה-911 החדשה שהוצגה לפני שנה, זוכה לגרסאות חדשות - צמד כפולות הנעה עם 325 או 355 כ"ס

פורשה 911 החדשה, שמכונה בשם הקוד 997, הינה אחת ממכוניות הספורט הנחשקות בעולם. היא אמנם רחוקה מלהיות המהירה מכולן, ויש מי שטוען שהיא גם לא היפה ביותר, אבל "מכונית-על ליומיום", כפי שרבים מכנים אותה, מצוידת בכמות קסם מסחרית, כזו שממש קשה לעמוד בפניה.

 

 

מאז הוצגה לראשונה חלפה שנה בדיוק, וכיאה למסורת של יצרנית הרכב משטוטגרט, זה אומר שהגיע הזמן להציג גרסאות חדשות. וכך, ממש בימים אלה, חושפת פורשה צמד גרסאות הנעה כפולה ל-911, תחת השמות קאררה 4 וקאררה 4S.

911 קאררה 4S

 

גרסאות ההנעה הכפולה מצוידות בדיפרנציאל ויסקוזי, המעביר בכל רגע נתון בין 5% ל-40% מכוח המנוע לגלגלים הקדמיים. כך יוצא שלמרות ש-60% עד 95% מהכוח עושה דרכו לאחור, נהנה הנהג מתוספת אחיזה בתנאי דרך בעייתיים, דוגמת כבישים רטובים, מושלגים, משובשים, או כל שילוב קטלני אחר שתעלו בדעתכם.

 

הקאררה 4 והקאררה 4S מצוידות באותם מנועים כמו הקאררה והקאררה S הרגילות. זה אומר יחידות בוקסר בנות שישה צילינדרים בנפח 3.6 ליטר ו-325 כ"ס או 3.8 ליטר ו-355 כ"ס. עם זאת, בכדי לאפשר התקנת חישוקים וצמיגים גדולים יותר מאחור, המרכב הורחב ב-4.4 ס"מ. כעת מציעה פורשה צמיגי 295/35 וחישוקי "18 לקאררה 4, או 305/30 וחישוקי "19 ב-4S.

 

ביצועים: כמעט ללא שינוי

 

שתי גרסאות ההנעה הכפולה מציגות נתוני ביצועים דומים מאד לאלה של גרסאות ההנעה האחורית המקבילות. כך מאיצה ה-4 מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5.1 שניות (5.0 עם הנעה אחורית), ומגיעה למהירות מרבית של 280 קמ"ש, 5 פחות מאשר עם הנעה אחורית. ה-4S מצליחה לבצע את המיאוץ הקלאסי בזמן זהה לאחותה נטולת ההנעה הכפולה, 4.8 שניות, אך המהירות המרבית שלה נמוכה במקצת - 288 קמ"ש לעומת 293 בגרסה שמונעת בגלגלים האחוריים בלבד.

קאררה 4

 

עוד מספרים בפורשה כי בוצעו שדרוגים למערכת בקרת היציבות (PSM), הכוללת כעת גם מערכת עזר לבלימה "לטובת בלימה בעוצמה מרבית כאשר הנהג לא לוחץ באופן חזק מספיק על דוושת הבלם".

 

ה-4 וה-4S יוצעו גם עם חבילת מתלים אקטיביים המשנים כיול בשתי תוכניות ("נוחות" ו"ספורט") לפי בחירת הנהג ובמספר תוכניות נוספות לפי תנאי הדרך. נהגים שיהיו מעוניינים בכך, יוכלו לרכוש גם חבילת הנמכת מרכב של 20 מ"מ, כמו גם חבילה דינמית מקיפה יותר המכונה "ספורט כרונו פלוס", ובה כלולים גם שינויים למערכת ניהול המנוע ולהתנהגות בקרת היציבות.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פורשה 911 בגרסת קאררה 4S (ימין) וקאררה 4 החדשות
פורשה 911 בגרסת קאררה 4S (ימין) וקאררה 4 החדשות
מומלצים