שתף קטע נבחר

בלעדי: הקיירון החדש של סאנגיונג

החברה הקוריאנית הקטנה מתכוננת לקראת השקת רכב חדש, ועורכת בו ניסויים אחרונים. ynet מעניק לכם הצצה ראשונה ובלעדית לרכב שעדיין לא נחשף, אך יגיע אלינו לקראת סוף השנה כיורש המוסו

סאנגיונג היא אמנם חברת רכב קטנה, אבל כמו כל יצרן קוריאני, גם היא אוהבת לרוץ ולהתקדם מהר. אם תשאלו אותנו, יחסית לגודלה היא עושה זאת בצעדים גדולים למדי. וממש כמו שהבטיחה לנו לפני מספר שנים, ההתקדמות היא עקבית, הקצב מהיר, ותכנית החומש עומדת במבחן המציאות.


סאנגיונג קיירון. דורש הסתגלות

 

וכך, עוד לפני שהספקנו להתרגל לרודיוס (אליו, יש להודות, קשה להתרגל) , או לעכל את שפע מכוניות התצוגה שנחשפו לא מזמן בתערוכת סיאול, עורכת סאנגיונג ניסויים אחרונים בקיירון (Kyron) החדש. הרכב הזה לא נחשף עדיין באופן רשמי, ואפילו תמונות ריגול מטושטשות בקושי ניתן למצוא. אנחנו לעומת זאת, מביאים לכם את הרכב המוגמר, בתמונות ופרטים, לפני כולם.

 

מי זה קיירון?

 

שאלה טובה. הרבה מידע אודות הרכב הזה לא היה לנו גם לפני כן, למעט שמועות שהתפרסמו כאן בעבר. ועכשיו אנחנו יודעים לספר לכם כי אכן מדובר במחליפו של המוסו הוותיק. הדגם החדש מתוכנן לחשיפה עולמית רק בתערוכת פרנקפורט הקרובה בספטמבר, ממש במקביל לתחילת ייצור - גרסת טורבו-דיזל ידנית - עבור היבשת הקלאסית. כאשר תצטרף אליה גרסה אוטומטית בחודש דצמבר, היא עשויה להגיע גם לישראל.

 

כפי שמציגות התמונות הבלעדיות, הקיירון מראה קווים כללים דומים למכונית התצוגה שהקדימה אותו בסיאול, ה-SV-R. אולם בכל זאת יש כאן שינויים מהותיים. החרטום פחות אגרסיבי, וכולל כונסי אוויר לכל רוחבו. הפגוש הקדמי שונה, משולבים בו פנסי ערפל והוא משלים טוב יותר לטעמנו את הכנפיים הקדמיות התפוחות. מעניין לגלות קו-חלון מטפס מעלה, היוצר רושם ספורטיבי ותפיחת "מותניים" קלה מעל הגלגלים האחוריים.


 

וזה גם החלק המעניין ברכב החדש, אם כי לא בהכרח היפה. הקיירון מראה מאחור דמיון בולט לרודיוס. וכמו בזה שמסתובב זה מכבר על כבישי הארץ, גם בדגם העתידי זה נראה מעט מגושם, למרות ספוילר עליון ויחידות תאורה יחודיות.

 

בהחלט לא קטן

 

הקיירון מתוכנן להתמקם מתחת לרקסטון בהיררכיית הדגמים של סאנגיונג, אך הוא בפירוש אינו קטן-מידות. למעשה, הצצה מהירה מלמדת כי יריבו העיקרי עשוי להיות קאיה סורנטו למשל, ולא יונדאי טוסון כפי שניתן היה לצפות. פרטים נוספים שהגיעו לידינו מקוריאה מספרים כי הוא נשען על בסיס גלגלים ארוך יחסית של 274 ס"מ (קצר בס"מ מהסורנטו). אורכו הכללי הוא 466 ס"מ (ארוך ב-10 ס"מ מהסורנטו), רוחבו 188 וגובהו 175 ס"מ.

 

הקיירון יוצע עם מנוע הדיזל החדש של היצרן בנפח 2.0 ליטר, המייצר הספק מרבי של 136 כ"ס ו-30.5 קג"מ. בנוסף הוא יצויד גם במנוע 2.7 ליטר עם 165 כ"ס, 34.7 קג"מ, המוכר לנו מהרקסטון. בנוסף מתוכנן מנוע בנזין בנפח 3.2 ליטר והספק מרבי של 220 כ"ס (31.6 קג"מ), ויתכן שבהמשך הדרך יגיע גם מנוע 2.3 ליטר. המנועים ישודכו לתיבת חמישה הילוכים אוטומטית.

 

ויש לנו עוד

 

כדי למנוע קרבה גדולה מדי בין הקיירון לרקסטון במבחר הדגמים, יעבור השני בעוד שנה וחצי מקצה שיפורים, במהלכו יקבל גרסה מחוזקת של מנוע ה-2.7 ליטר עם הספק מרבי של 185 כ"ס. ועוד קודם לכן צפויה הצגת פרויקט עתידי המכונה כרגע "C100", המיועד בסופו של דבר להחליף את הקורנדו. הפלטפורמה תהיה אמנם דומה, אך המרכב יהיה קצר ב-20 ס"מ והצללית הספורטיבית תזכיר את מכונית התצוגה XCT.

 

בתגובה לפרטים שהגיעו לידינו, אישרו אנשי טלקאר, יבואנית סאנגיונג, כי הקיירון אכן מתקרב לחשיפה, וכי הוא עשוי להגיע אלינו כבר בסוף השנה הקרובה. כוונתם היא להתמקד בגרסת ה-2.0 ליטר, שמחירה המשוער כרגע עומד על כ-200,000 שקל.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סאנגיונג קיירון
עיצוב שונה
לוח המחוונים
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים