שתף קטע נבחר

תקלה ב"מרכבה סימן 4": פעילות הטנקים תוגבל

לאחרונה התגלו תקלות תכופות בטנקים המובילים של צה"ל, כך פורסם לראשונה ב"ידיעות אחרונות". מקור הבעיה - תפקוד לקוי של השסתומים, אשר אמורים להאריך את חיי המנוע ובפועל ביצעו פעולה הפוכה. עד למציאת פתרון יוחלף כל מנוע אחרי 300 שעות עבודה

לפחות 20 טנקים הושבתו לאחרונה מפעילות מבצעית בגלל בעיות במנוע ובעקבות זאת נאלץ הגדוד המבצעי הראשון של "מרכבה סימן 4" לוותר על תעסוקה ברצועת עזה עם הטנקים החדשים. במקומו הוצב גדוד של טנקים ישנים מסוג "מרכב סימן 2". על התקלה דווח לראשונה ב"ידיעות אחרונות".

 

הבעיות בטנקים מסוג "מרכבה סימן 4" החלו כבר במפעלי החברה בארצות הברית, כך הסביר הבוקר (ג') ל-ynet גורם צבאי המעורב בבדיקת התקלה בטנק המוביל של צה"ל. 

 

מקור הבעיה שגרמה למנועי הטנקים להפסיק לפעול, על פי אותו גורם צבאי, היא בשסתומים שאמורים דווקא להאריך את חיי המנוע וביצעו בפועל פעולה הפוכה. על מנת שלא לגרום להרס המנוע שעלותו חצי מליון דולר, הוחלט כי כל מנוע שמגיע לשלוש מאות שעות פעילות יוחלף ורק אז יחזור הטנק לפעילות.

 

בארץ קיים מלאי מנועים נרחב והפיתרון שנמצא הוא זמני, עד אשר יימצא פיתרון לטווח הרחוק. עם זאת, לדברי הגורם אין בתקלה הנוכחית השפעה ישירה על פעילות הטנקים. רק לפני כשבועיים, בעת קבלת הדיווחים על אפשרות לחטיפת חיילים באיזור שכם, הזניק חיל השריון טנקים מסוג "מרכבה סימן 4" לגיזרה למקרה של פעולה צבאית רחבה ולדבריו בקרוב צפוי להגיע לרצועת עזה גדוד 9, המורכב מטנקים מסוג אלה.

 

באפריל 2004 דווח ב-ynet על תקלה אחרת שהתגלתה בטנק ה"מרכבה סימן 4", אשר גרמה לקושי בעצירת הטנק בעת נסיעה לאחור. גורמים בצה"ל אישרו בזמנו כי מדובר בתקלה שגרמה להשבתת הטנקים למשך שבועיים, בסיומם נמצא לה פיתרון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דובר צה"ל
"מרכבה סימן 4". פעילות מנוע מוגבלת
צילום: דובר צה"ל
מומלצים