שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    שימוש הוגן: ספקי האינטרנט מזבלים בטלפון
    השבוע במדור: על הספאם הטלפוני של 013 ברק ושל 012 קווי זהב, על אורנג' שלא פרסמו את שירות סינון שיחות לחו"ל, על חברת הכבלים אשר חסמה את פורט 4899 ועל סוללות זולות למחשבים ניידים

    1. ספאם טלפוני של ברק 013 ו-012 קווי זהב

     

    ספאם טלפוני מטריד לפחות כמו דואר זבל אלקטרוני, אך משום מה, נראה כי לספקי האינטרנט 013 ברק ו-012 קווי זהב סבורות כי אמצעי שיווק טורדני זה הוא לגיטימי. העניין חמור במיוחד, בהתחשב בכך שדורית גוטרמן, מנהלת תחום תמיכה ב-013 ברק, תקפה בחריפות את הספאמרים בכנס שאירע בחודש דצמבר האחרון באוניברסיטת חיפה.

     

    "מסתבר שבחודש-חודשיים האחרונים ברק 013 יצאו עם שיטה חדשה של שיווק - להעיר אנשים בצהריים בשיחת טלפון ממוחשבת עם פרסומות של ברק", מתלונן ל', שפנה אלינו בדואר האלקטרוני, "בחודש וחצי האחרון קיבלתי ארבע שיחות מחברת ברק.

     

    "בפעם הרביעית לחצתי על הספרה אחת למעבר למענה אנושי. ענה המוקדן, ולאחר הסבר קצר שנתתי לו, אמר לי שהוא לא יכול לטפל בבעיה אך יעביר אותי לנציגת השירות. שוב חיכיתי על הקו, וכשענתה מוקדנית השירות, לאחר ההסבר והבקשה שלא יתקשרו אלי יותר.

     

    "המוקדנית עמדה על כך שארוץ לחפש בניירת פרטים מזהים כמו מספר חשבון על מנת שיורידו אותי מרשימת התפוצה. למה אני צריך להזדהות אם הם אלו שמתקשרים אלי הביתה? בקיצור, לאחר יותר מחצי שעה על הקו, הובטח לי שביום יומיים הבאים מספר הטלפון שלי יוסר מרשימת התפוצה - זו שלא ביקשתי להצטרף אליה".

     

    גם 012 מזבלת

     

    ע' הצטרף לפני כחודש לשרות האינטרנט של 012 דרך הוט. עם הרישום הוא התבקש למסור את פרטי הקשר שלו ובחלוף זמן לא רב, צלצל הטלפון בביתו ומהצד השני של הקו נשמעה פרסומת מוקלטת על ידי 012. "פניתי לשירות הלקוחות ולאחר בירור בדבר השיחה דרשתי שהדבר לא יישנה", הוא מספר, "הובטח לי על ידי הנציגה שנתוני יוסרו מהמערכת ואף אקבל אישור על כך בכתב".

     

    "לאחר כמה ימים "זכיתי" שוב לשמוע את קול המפרסמת המוקלט והפעם לטל' הסלולרי וכדי להוסיף חטא על פשע נעשה הדבר בשעות המנוחה (כלומר בין 2 ל-4 אחה"צ). סבור אני כי כדאי ותיידעו את הציבור בדבר השימוש שעושה 012 בנתונים שנמסרו לה על ידי לקוחותיה".

     

    תגובת 013 ברק

     

    "ברק פונה ללקוחותיה על מנת להציע שירותים, חבילות ומבצעים חדשים. אם הלקוח אינו מעוניין בכך הוא מוסר מרשימת התפוצה. לצערנו, לא הועברו אלינו פרטי הלקוח על מנת שנוכל לבדוק את הפניה לעומק. בכל מקרה, אנו מתנצלים על עגמת הנפש שנגרמה לפונה ונפעל להדגשת הנושא במוקדי השירות בחברה".

     

    תגובת 012 קווי זהב

     

    "לצערנו, לא הועברו אלינו פרטי הלקוח המלאים והמקרה ועל כן לא נוכל להתייחס לנושא זה באופן קונקרטי. בכלליות, נוכל לומר כי 012 בוחרת בדרך פרסום באמצעות הטלפון בעיקר כאשר החברה רוצה לספק ללקוח דרך נוספת לקבלת מידע והצטרפות למבצעים אטרקטיביים במיוחד, שהיקף הביקוש להם צפוי להיות גבוה מהרגיל. יחד עם זאת, אנו משתדלים להקפיד על גמישות רבה ככל הניתן, ונשמח להסיר פרטי לקוחות אשר אינם מעונינים בשירות זה מרשימותינו".

     

    יש לציין, כי פרטי הלקוחות לא הועברו לספקי האינטרנט בהתאם לבקשת הלקוחות, למודי הניסיון הרע.

     

    2. אורנג' וסינון שיחות בחו"ל

     

    הגולשת ניצה כספי מתלוננת כי חברת אורנג' אינה מיידעת את לקוחותיה על שירות סינון שיחות בזמן השהות בחו"ל עם המכשיר. באתר, תחת הקישור "אורנג' בינלאומי", אין השירות הזה מוזכר, ומצוינים רק שירותי הפניית שיחות לתא הקולי וחסימת שיחות בעת שהייה בחו"ל.

     

    "זו הטעייה כי קיימת אפשרות שלישית". אומרת כספי. "
    אף אחד מחברי, המנויי ברשת אורנג' לא ידע על קיומו של השרות, וכמה מהם אנשים הנוסעים לחו"ל לעיתים תכופות מאד. בהחלט שווה לשלם שקל ליום עבור השקט".

     

    מפרטנר נמסר בתגובה כי: "מידע על שירותי orange בינלאומי, ובכלל זה המידע על האפשרויות השונות העומדות בפני הלקוח להפניית שיחות לתא הקולי וחסימת שיחות נכנסות בעת השהות בחו"ל, מוצג ללקוח באתר האינטרנט של החברה.

     

    "לקוחות הפונים בנושאים אלה לשירות הלקוחות יעודכנו במידע הרלוונטי ליעד נסיעתם על ידי נציגי מוקד השירות הבינלאומי. ניתן לקבל את המידע, אף בפקס ובמענה קולי אוטומטי בהתאם לבחירת הלקוח. ברצוננו להוסיף, כי בימים אלה, לקראת עונת הנסיעות, אנו פועלים להרחבת המידע בנושאים אלו באתר החברה".

     

    3. האם הוט חוסמת פורט?

     

    תלונה שהתקבלה באימייל האדום מתריעה על כך שחברת הכבלים HOT חסמה יציאה (פורט) של תוכנת Remote Administrator, המשתמשת להתחברות למחשב מרוחק, לצרכים לגיטימיים. בהודעה האנונימית יש לציין, נכתב כי "מספר הפורט 4899 נחסם, ועל כן התוכנה מפסיקה ליצור קשר עם המחשב המארח. המשתמש התמים שאינו מודע לחסימת הפורט על ידי חברת הכבלים,
    יושב על המחשב שלו ומול ספק האינטרנט לברר את פשר התקלה. לעולם לא יעלה על דעתו ועל דעת תומכי ספק האינטרנט שפורט 4899 נחסם על ידי חברת הכבלים כאשר חסימת הפורט היא המקור הבלעדי לתקלה".

     

    עוד נאמר בהודעה כי לטענת HOT, סגירת הפורט נעשתה משיקולים של אבטחת מידע כיוון שפרצה בפורט אפשרה את החדירה של ה"סוס הטרויאני". כמו כן, לכל מי שמשתמש בפורט הזה או בתוכנה, נוצר נזק רב, עקב חיפוש תקלות מיותר וכל הקשור בזה. ועל הצורך לעבור ולקנפג מחדש נתבים".

     

    מחברת HOT נמסר: "חסימת הפורט הספציפי נועדה לחזק את אבטחת המידע של הלקוחות, פעולה המקובלת בקרב ספקים רבים בעולם, מאחר והפעלת הפורט העמיסה וירוסים רבים על המערכת, ובאופן זה גרמה לירידה חדה בביצועי הלקוחות. למותר לציין שהדבר משפיע על אחוז נמוך ביותר מסך הלקוחות שלנו. בכל מקרה, נערכות בדיקות שוטפות במהלכן תוסר חסימת הפורט בהדרגה, תוך בדיקת המשמעויות והביצועים".

     

    4. מחירים נמוכים לסוללות למחשבים ניידים

     

    סוללות למחשבים ניידים הן עסק לא זול. הסוללות המיוצרות במזרח מיוצרות באופן בלעדי לחברות המחשבים המייצרות והמשווקות את המחשבים הניידים כמו IBM דל וכולי.

     

    על הרקע הזה, משתמשים ניידים ישמחו לדעת כי ניתן למצוא בשוק בארץ גם סוללות זולות יותר המיוצרות על ידי אותם יצרנים אך אינן משווקות על ידי חברות המחשבים ועל כן, אינן נושאות את הלוגו של החברות. כלומר, ללא לוגו החברה מחיר הסוללות עשוי להיות נמוך בשיעור של בין 20-40 אחוז - על פי היצרן. למרות שהמחיר יותר זול הסוללות מגיעות עם אחריות של שנה. אז נראה כי כדאי לברר עוד קצת לפני שקונים סוללה למחשב הנייד.

     

    נפגעתם משירות לקוי של ספק האינטרנט? קניתם מודם או מעבד וגיליתם שעבדו עליכם? שלחו אלינו את התלונה: יש להקליד computers בשורת הכתובת ולאחר מכן להוסיף y-i.co.il@.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים