שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    טסים לחו"ל? זה מה שכדאי לאכול בטיסה

    עם פתיחת עונת הטיולים והטיסות, הנה שישה טיפים לתזונה נכונה ומומלצת בזמן הטיסה

    "תזונה נכונה לפני הטיסה ובמהלכה עשויה להפוך את הטיסה לחוויה נעימה יותר ולסייע גם לחששנים ביותר לעבור אותה בשלום", אומרת נאוה שלו, דיאטנית קלינית, אחראית תחום הדיאטה הקלינית בהרצליה מדיקל סנטר.

     

    לקראת עונת הטיולים והטיסות היא נותנת טיפים להרגלי אכילה מומלצים בטיסות:

     

    1. לאנשים שסובלים ממתח ומחרדה לפני טיסות ובמהלכן מומלץ לאכול לפני העלייה למטוס פחמימה מורכבת (למשל, פרוסת לחם מרוחה בגבינה או בחומוס); זו תעלה את רמת הסרוטונין בדם ותתרום לתחושת רוגע ונינוחות. כמו כן מומלץ השימוש בצמחי מרפא בעלי השפעה מרגיעה, כמו פסיפלורה, לואיזה וקמומיל.
    2. המעיטו בשתיית אלכוהול. מומלץ לצרוך אלכוהול במהלך הארוחה בלבד, כדי שרמת הסוכר בדם לא תרד בחדות, מה שעלול לגרום לשינוי קיצוני במצב הרוח, לתחושת חולשה ולעילפון.
    3. לסובלים מבחילות בטיסות: הפרידו בין האוכל לשתייה – אל תטוסו על קיבה ריקה. בנוסף, שתו כשעה לפני הארוחה ואחריה, ולא במהלכה, והעדיפו שתייה קרה על חמה. שתייה מוגזת עשויה לסייע בהקלת בחילה. הימנעו ממאכלים מתובלים, שומניים ומטוגנים. צנימים יבשים וקרקרים מסייעים בהקלת בחילה.
    4. לפני טיסה ובמהלכה הימנעו ממזונות קשים לעיכול – ירקות כמו בצל וממשפחת הכרוביים, קטניות וכן מזונות מטוגנים ושמנים.
    5. במהלך הטיסה אכלו ארוחות קטנות לעיתים קרובות למניעת לחץ בטני. הארוחות יהיו מורכבות מכריכים קטנים, ממנת פירות או ממנת בשר קרה.
    6. בטיסה יש נטייה לצבירת נוזלים בגוף, מה שיוצר נפיחות, בצקת ואי נוחות. להקלת התופעה המעיטו בצריכת מלח והימנעו ממזונות מעושנים, משומרים ומומלחים.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: גטי אימג' בנק ישראל
    טיסה. תשתדלו ללא אלכוהול
    צילום: גטי אימג' בנק ישראל
    מומלצים