דקלה - חברת הביטוח הגרועה ע"פ מדד האוצר
על פי מדרג שערך המפקח על הביטוח עולה כי דקלה היא חברת הביטוח עם השיעור הגבוה ביותר של תלונות מוצדקות. אחריה: שומרה ו-AIG. בתחום ביטוחי הבריאות - הפניקס מובילה בשיעור התלונות המוצדקות
דקלה היא חברת הביטוח עם השיעור הגבוה ביותר של תלונות מוצדקות שהופנו אליה מלקוחותיה בשנת 2004. כך עולה ממדרג חברות הביטוח לפי תלונות הציבור, שפירסם היום (ד') המפקח על הביטוח, אייל בן-שלוש. אחריה נמצאות שומרה ו-A.I.G. גם בשנה שעברה זכתה דקלה בתואר המפוקפק, יחד עם AIG ושירביט.
החברות שקיבלו לעומת זאת את השיעור הנמוך ביותר של תלונות מוצדקות מלקוחותיהן הן המגן, איילון ומגדל.
המדרג נעשה השנה בשני תחומים: כל ענפי הביטוח ובביטוחי בריאות. המדרג בתחום הבריאות נערך השנה לראשונה, נוכח הבולטות של התלונות בתחום זה ומספרן הרב של התלונות המוצדקות. בתחום ביטוח הבריאות נמצאת הפניקס בראש דירוג התלונות.
שם החברה | מידרג |
דקלה | 9.34 |
שומרה | 3.372 |
A.I.G | 2.171 |
הפניקס | 2.056 |
שירביט | 1.969 |
אליהו | 1.767 |
ישיר איי.די.איי | 1.603 |
אריה | 1.514 |
הראל | 1.351 |
הכשרת הישוב | 1.162 |
הדר | 1.111 |
מנורה | 0.753 |
כלל | 0.447 |
ביטוח חקלאי | 0.307 |
מגדל | 0.166 |
איילון | 0.102 |
המגן | 0.0 |
המדרג כולל תלונות שבהן נערך בירור לאחר שחברת הביטוח הודיעה שהיא נשארת בעמדתה והמתלונן ביקש את המשך הבירור של תלונתו. בחישוב המדרג ניתן משקל כפול לתלונה מוצדקת לעומת תלונה שנמצאה מוצדקת חלקית.
מידרג האוצר, בוצע בשני שלבים: בשלב הראשון חושב היחס בין מספר התלונות של כל חברה שנמצאו מוצדקות, או מוצדקות חלקית, לבין דמי הביטוח (ברוטו) שנגבו על ידי חברת הביטוח. כמו כן, חושב היחס הכללל ענפי.
בשלב השני, נעשה תקנון של היחס שהתקבל בשלב הראשון למול היחס הכלל-ענפי - דהיינו, חלוקת ה'יחס לחברה' ב'יחס הכלל ענפי'. חלוקה זו הביאה לקביעת הסמן שערכו המספרי נקבע ל-1, ואשר איפשר את קביעת מיקומה של כל חברת ביטוח ביחס לסמן זה. חברה שהדירוג שלה הגרוע ביותר - מופיעה בראש המידרג וככל שהדירוג נמוך מ-1, מצב החברה טוב יותר (ראו טבלה מצורפת).
באוצר מדגישים, כי מאחר ומדובר במדרג שיש בו מרכיב של יחסיות, הרי שבחברות הקטנות ההשפעה היחסית של מספר קטן של תלונות גבוהה יותר לעומת בחברות גדולות יותר. לכן קיים עיוות מסוים לרעת החברות הקטנות.
בכל מקרה, מסבירים באוצר, המדרג אינו צריך להיות הגורם הבלעדי כאשר מבקשים לבחור חברת ביטוח. יש לקחת בחשבון שיקולים כמו המחיר הנדרש בעבור הביטוח, השירות, היקף הכיסויים הביטוחיים, והמלצות של בני משפחה וחברים. לטבלאות המלאות באתר האוצר לחץ כאן.