שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    לא בשבילנו: פיז'ו 206 סדאן
    הסופר-מיני של פיז'ו קיבלה תא מטען נפרד, והפכה לחלום הרטוב של היבואן המקומי וציי רכב. הבעיה: היא תיוצר רק באיראן. המשמעות: אלינו היא לא תגיע

    אילו צריך היה יבואן פיז'ו הישראלי להגיש ליצרן הצרפתי "רשימת דגמים חלומית", אין ספק שגרסת סדאן (ארבע דלתות עם תא מטען נפרד) ל-206 הקטנה, כמו גם ל-307 הקומקפטית, היו ממוקמות בראשה. מספיק לבחון את העדפות ציי הרכב הגדולים כדי להבין שמרכב שלוש או חמש-דלתות, כפי שניתן למצוא בדגמים האמורים של פיז'ו, מעניין פחות את הקהל הישראלי. ו"פחות" נרשם כאן בלשון המעטה.

     

    • 11.7.2004 - פיז'ו מכריזה על כוונתה לייצר 206 סדאן באיראן

     

    והנה, פיז'ו מכריזה כעת רשמית הכי היא מתחילה לייצר בדיוק גרסת סדאן כזו, ל-206. לכאורה, חגיגה של ממש עבור הנציג המקומי. למעשה, שום דבר לא השתנה. ה"פיז'ו לציי רכב" תרד מפס הייצור האיראני של הצרפתים. שיחה שקיימנו עם היבואן הבהירה כי עובדה זו לא תאפשר לייבא את המכונית ארצה.  


     

    בפיז'ו החליטו אם כן להוסיף גרסת סדאן ל-206, זו שהוצעה עד עתה במבנה שלוש וחמש דלתות (האצ'בק), קופה-קבריולה (206CC) וסטיישן עם חמש דלתות

    (206SW). גרסה זו מיועדת בעיקר לשווקים מתפתחים, וכאלה המעוניינים בגרסאות סדאן - אפילו של מכוניות קטנות. אירופה המערבית, יש לציין, אינה חובבת מכוניות כאלה.

     

    כפי שניתן לראות בתמונות, ה-206 סדאן מכוונת בדיוק למקום אליו חדרה רנו קליאו קלאסיק, גרסת סדאן לרנו הקטנה. בהתאם, תא המטען המוגדל נראה כמו הדבקה של לאחר מעשה: במקום להתאים לקווי העיצוב של ה-206, נראה החלק האחורי כמו העתקה מוקטנת של ה-607, כולל המכסה הקעור. יחידות התאורה והפגוש האחורי, עם זאת, נראים כאילו הועברו כמעט ללא שינוי מה-206 האצ'בק. התוצאה, לטעמנו, די מכוערת.

     

    מלפנים זוכה הסדאן לחרטום של הגרסאות הספורטיביות, עם סבכה קדמית "מחייכת" גדולה מב-206 רגילות. הכוונה היתה ככל הנראה להעניק לה מראה מעט גדול יותר, כדי להתאים לצמיחה של 35 ס"מ בסרח העודף מאחור. מלפנים לא גדלה ה-206 כלל, והטיפול בחזית נועד כדי לכפר על כך במידת מה. תא הנוסעים נותר ללא שינוי מהותי מה-206, וגם המרווח בו כנראה לא ישתנה משום שבסיס הגלגלים נותר כשהיה. לסדאן יהיה מתלה אחורי במבנה זהה לזה שב-206RC, אותו מבנה המשמש גם ב-SW.


     

    עם הצמיחה הניכרת בסרח העודף האחורי, צמח נפח ההטענה מ-245 ל-384 ליטר. גם שטח ההטענה גדול יותר, עם אפשרות להטעין חפצים שאורכם עד 1,475 ס"מ (עם מושבים מקופלים). תיבה אוטומטית (AL4) תוצע בשידוך למנוע ה-1.6 ליטר המוכר, לו 110 כ"ס. לצידה יוצע מנוע 1.4 ליטר ו-75 כ"ס, אך זה ישודך בלעדית לתיבת חמישה הילוכים ידנית.

     

    אז היא תגיע לישראל?

     

    ה-206 סדאן תיוצר במפעל פיז'ו באיראן, משם תיוצא למזרח אירופה, טורקיה, למזרח הקרוב, למזרח התיכון, צפון אפריקה ולבלקנים. מכיוון שלישראל אסור לייבא מוצרים המיוצרים באיראן, ייאלצו אנשי לובינסקי - והציבור הישראלי בכללותו - להסתפק אך ורק בתמונות.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    פיז'ו 206, גרסת הסדאן
    החלק האחורי - לא מרשים
    מבפנים - ללא שינוי
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים