שתף קטע נבחר

פרארי מציגה: F430 צ'לנג'

כל פרארי חדשה היא סיבה לחגיגה, ועל אחת כמה וכמה כאשר מדובר במכונית למסלול המירוצים. אז קבלו את ה-F430 צ'לנג' החדשה

פרארי בחרה בתערוכת פרנקפורט כדי להציג את מכונית המסלול החדשה שלה, המכונה F430 צ'לנג' (Challenge, אתגר). מדובר ביורשת ל-360 צ'לנג', מכונית המסלול מבוססת ה-360 מודנה. וכמו אז, גם עתה המתכון הוא פחות משקל, פחות טכנולוגיה, והבטחה ליותר יכולת על המסלול.


 

 

הצ'לנג' איננה נבדלת באופן מהותי מאחותה הרגילה, והשינויים הם בעיקר טכניים. אבל לא מדובר בסתם תרגיל שיווקי: הצ'לנג' קלה מאחותה לכביש

ב-225 ק"ג משמעותיים מאד, ומציגה משקל עצמי של 1,225 ק"ג. לצורך הדיאטה המרשימה ויתרה הצ'לנג' על מרבית המותרות של ה-F430 הרגילה, לטובת תא נוסעים ספרטני אך תכליתי. חסכון במשקל הושג גם באמצעות החלפת חלקי מרכב, זכוכיות ורכיבי הנעה בחלקים מקבילים קלים יותר, וכך למשל לא ניתן לפתוח את החלונות הצדדיים, למעט "חרך" קטן בצד הנהג. ובשורה רעה לטרמפיסטים: ב-F430 צ'לנג' יוכל לנסוע נהג בלבד, משום שלא מותקן בה מושב נוסף לנוסע.

 

עוד מוותרת הצ'לנג' על הדיפרנציאל האלקטרוני המתקדם של אחותה לכביש, ובמקומו מחלק את הכוח בין הגלגלים האחוריים דיפרנציאל מכני שגרתי. גם אבזור בטיחותי רב הופשט מהמכונית, ובכלל זה מערכות בקרת משיכה, יציבות, עזר לבלימה ואף פיקוד השליטה על כיול המכונית. במקום זה האחרון, מכויילת תמיד המכונית למצב "מירוץ", המצמצם את התערבות ה-ABS ומסייע לחידוד תגובות המכונית. האפקט המלא, כך פרארי, הוא של מכונית שתהיה מהירה יותר גרסת הכביש, בידיו של נהג מיומן.


 

עוד שינויים? הצ'לנג' מצוידת בגלגל הגה נשלף בקלות לטובת כניסה קלה אל מושבי המירוץ, כמו גם בחישוקי "19 בעלי הברגה מרכזית לפתיחה קלה ובמערכת תקשורת לרחבת הטיפולים. בפרארי מבטיחים גם שינויים קלים לעיצוב, לטובת אווירודינמיות משופרת, ומבטיחים כי ראשונות הצ'לנג' יצטרפו לליגת טרופיאו-פירלי של הסוס הצוהל מהעונה הבאה. בעתיד צפויה גם גרסת צ'לנג' סטרדלה (Stradale, כביש באיטלקית), שכשמה כן היא תהיה מהדורת כביש למכונית המירוץ שנחשפת בפרנקפורט.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תא הנוסעים - ספרטני
המנוע - אקזוטי
והעיצוב - פרארי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים