שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    קופה-קבריולה גם לפולקסווגן
    אחרי שאישרה רשמית את השם של מכונית הקבריולה החדשה, מציגה פולקסווגן את המכונית עצמה: זוהי האיוס, שתתחרה בפיז'ו 307CC ואופל אסטרה טווין-טופ


     

    עם פתיחת שערי תערוכת פרנקפורט היום (ב') לעיתונאי הרכב, חושפת פולקסווגן את האיוס (מיוונית - אלת השחר). זוהי המתחרה של הקונצרן הגרמני לפלח הקופה-קבריולה בין הקומפקטיות, שם השחקניות העיקריות הן פיז'ו 307CC ורנו מגאן קופה-קבריולה. זהו פלח שהולך וגודל בתקופה האחרונה, כאשר למעט כניסת פולקסווגן, ניתן למנות את אופל (עם האסטרה טווין-טופ), וולוו (C70) ופורד (פוקוס וינאלה), שלכולן מתחרה העומדת בפתח.

     

    מדיניות שונה

     

    בפולקסווגן בחרו במדיניות מעט שונה מהמתחרות, בכל הנוגע לשיווק הקופה-קבריולה החדשה. במקום להדגיש את התבססותה על פלטפורמה קיימת, בחרו בפולקסווגן להציגה תחת שם חדש לחלוטין. זאת, במטרה להדגיש כי היא ממוצבת בין הגולף הקומפקטית לפאסאט המשפחתית.


     

    ביטוי לכך ניתן למצוא גם במידות המכונית, שמצליחה להתמקם פחות או יותר באמצע בין שתי המכוניות המדוברות. כך למשל עם 441 ס"מ היא ארוכה ב-20.5 ס"מ מהגולף (אך קצרה ב-35.5 מהפאסאט), ורוחבה 179 ס"מ (שלושה יותר מבגולף ושלושה פחות מבפאסאט). ממד הגובה קטן בקרוב לחמישה ס"מ מזה שבגולף, ועומד על 144 ס"מ.

     

    אבל אם ההגדרות של פולקסווגן על מיצוב בין גולף לפאסאט לא מבלבלות מספיק ממילא, הנה עוד נתון מעניין: האיוס כמעט וזהה בגודלה לטוראן, המיניוואן הקומפקטי לשבעה שמבוסס על הגולף. היא צרה ממנו בחצי ס"מ ברוחב וארוכה ממנו בשני ס"מ בלבד. בכל מקרה, בפולקסווגן מבטיחים כי ממדיה יאפשרו מרווח מספק לארבעה נוסעים.

     

    האיוס תוצע בשלב ראשון עם מבחר מנועי בנזין ומנוע דיזל בודד. אלו יהיו יחידות ארבעה צילינדרים בנפח 1.6 ליטר (115 כ"ס), 2.0 ליטר (150 כ"ס או 200 כ"ס בסיוע מגדש טורבו), או שישה צילינדרים ונפח של 3.2 ליטר (250 כ"ס). בתחום הדיזל יכלול ההיצע את יחידת ה-2.0 ליטר, טורבו-דיזל ו-140 כ"ס.

     

    והעיצוב?

     

    האיוס ממשיכה באופן ברור את עיצוב ה"קונספט C", מכונית התצוגה שנחשפה בז'נבה 2004. התוצאה משלבת מאפיינים מדגמי פולקסווגן שונים ויוצקת לתוכם חיים חדשים, בעיקר תודות ליחידות התאורה העגלגלות מלפנים ולקווי המתאר החלקים. עם גג מקופל, נראית האיוס נמוכה ורחבה, עובדה המקנה לה רושם "שרירי".

     

    בסרטון: ה"קונספט C", עם דמיון עז למכונית הסדרתית

     

    ואפרופו גג, בפולקסווגן מבטיחים כי מנגנון הגג הקשיח מסוגל לעבור ממצב סגור לפתוח - או להפך - בתוך 25 שניות. קשתות הגנה בפני התהפכות מוצעות אף הן, ונפתחות במקרה של תאונה בתוך 25 מאיות השניה. ולמי שמודאג בנוגע לנפח הטענה, מספרים בפולקסווגן כי זה יעמוד על 205 ליטר, שיצמחו ל-380 ליטר כאשר הגג סגור. תחילת שיווק האיוס באירופה מתוכננת לאביב 2006.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים