שתף קטע נבחר

אופל חוזרת לשטח

לאחר היעדרות ממושכת מפלח השוק בעל הגידול המרשים ביותר בתעשייה, חוזרת אופל לשטח עם מכונית תצוגה בשם אנטרה GTC. בקרוב בייצור

אופל מציגה בתערוכת פרנקפורט את האנטרה GTC, רכב שטח לתצוגה שרומז על יורש עתידי לפרונטרה. באופל זנחו את פלח השוק הריווחי של רכבי שטח (SUV) בשנים האחרונות, והאנטרה GTC (ובשמה המלא - Antara Gran Turismo Crossover) נועדה לשנות את המצב.


 

מכונית התצוגה של אופל משלבת סממנים של רכב שטח, יחד עם מכונית קומפקטית ומכונית קופה. זאת, תודות לקווים עגלגלים יחסית וגג קמור. באופן מסוים, היא מזכירה את האגיוס של רנו, מכונית תצוגה דומה שנמצאת בדוכן הסמוך של הצרפתים. וזה כמובן לא צריך להפתיע, בהתחשב בכך שמאחורי שתי המכוניות נמצא רעיון דומה - רכב שטח אופנתי, בעיקר לעיר, כמענה לטויוטה ראב4.

 

אפילו המידות של שני הכלים דומות: האנטרה אמנם קצרה יותר, בין היתר נוכח מרכב שלוש דלתות לעומת חמש באגיוס, עם 453 ס"מ לעומת 470 ברנו. עם זאת, ממד הרוחב (197 באופל לעומת 192 ברנו) דומה והגובה כמעט זהה - 164 באופל לעומת 166 ברנו.

 

האנטרה מצוידת במנוע טווין-טורבו לוגם סולר, המייצר 212 כ"ס מנפח של 1.9 ליטר. מדובר ביחידת כוח שמקורה בהסכם שיתוף הפעולה בין ג'נרל מוטורס לפיאט, ושהופיעה במכונית תצוגה נוספת בעבר - וקטרה OPC. בווקטרה OPC הסדרתית היא הוחלפה במנוע בנזין שגרתי הרבה יותר.


 

האנטרה, למרות ממדים לא צנועים, מציעה מקום לארבעה נוסעים בלבד, כולל הנהג. עובדה זו תשתנה כמובן כשהיא תתקרב לייצור סדרתי, אז יוכלו לשבת בה חמישה נוסעים. מאפיינים מעניינים נוספים, שככל הנראה לא יזכו להגיע לפס הייצור: דלתות הנפתחות גם קדימה, לא רק הצידה, לטובת כניסה ויציאה בקלות, תאורת LED וחישוקי "20. אלה האחרונים יפנו את מקומם לחישוקים צנועים יותר, וגם העיצוב ככל הנראה יתמתן לקראת השיווק הסדרתי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אופל אנטרה GTC
יורדת לשטח
אבל בעיקר בכביש
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים