שתף קטע נבחר

פורשה 911 טורבו חדשה, ומתוחכמת

הגרסה הבכירה של מכונית הספורט האגדית קרובה מתמיד לייצור. בינתיים מפרסמים בפורשה עוד קצת פרטים, כמו למשל - מה הקשר בינה לבין טורבו-דיזל...

פורשה 911 החדשה, שם קוד 997, הוצגה זה לפני למעלה משנה. אפילו גרסת קבריולה נאה, הצטרפה מאוחר יותר. מי שבינתיים מתמהמהת, היא גרסת העל, הטורבו. ה"אמא" של כל גרסאות ה-911 לכביש, וממכוניות הספורט המעניינות והמסעירות שבנמצא.

 

ה-911 היוצאת מציעה בגרסת הטורבו (עם שני מגדשים) הספק מרבי מרשים של 420 כ"ס, מנפח של 3.6 ליטר. ומי שהיה מוכן לשלם עוד כמה שקלים, קיבל 30 כ"ס נוספים בגרסת הטורבו-S המיוחדת. בדור החדש, כך טוענים מקורות בפורשה, יהיה לטורבו הרגילה "לפחות 450 כ"ס".

 

והחידוש: "טכנולוגיית דיזל"

 

אבל החידוש האמיתי ב-911 טורבו הבאה, שתשווק בשנה הבאה, הוא לא בהספק המנוע. אלא במאפיינים. זאת, תודות לשימוש בגאומטריית להבי-טורבו משתנה. טכנולוגיה זו מאפשרת שליטה מדויקת יותר של העברת גזי הפליטה דרך הטורבו, ומשיגה תודות לכך חלוקת כוח (הספק ומומנט) טובה יותר לאורך טווח הסל"ד. ואם כל זה נשמע לכם מוכר, אתם לא טועים - מדובר באותה טכנולוגיה המשמשת מנועי טורבו-דיזל מודרניים. וגם אלה, ידועים בגין זמינות כוח מצוינת.

ה-911 טורבו הנוכחית (996). מחליפה בקרוב

 

בפורשה מספרים כי למרות שהטכנולוגיה היתה בשימוש במנועי דיזל מאז שנות ה-90, היא נכנסת לשימוש רק עתה בשל מגבלה טכנולוגית. לדבריהם, טמפרטורת העבודה הגבוהה משמעותית במנוע בנזין, לעומת מנוע דיזל, מנעה עד עתה את השימוש בתזמון משתנה לטורבו (VTG, ר"ת של Variable Turbine Geometry).

 

לא סתם היום

 

בפורשה בחרו לחשוף דווקא היום את הטכנולוגיה החדשה, כמחווה למהנדס השוויצרי ד"ר אלפרד בוכי. אותו מהנדס רשם ב-16 בנובמבר 1905 פטנט במשרד הרישום הגרמני על המצאה חדשה שתכנן: "מכונת בעירה עם מדחס", ובמילים אחרות - מנוע טורבו ראשון.

 

בפורשה, אגב, הציגו את הטורבו הסדרתי הראשון ב-911 של 1974, ומאז משתמשים בו בגרסאות קצה של ה-911 ובדגמים נוספים.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מגדש הטורבו החדשני
מגדש הטורבו החדשני
מומלצים