שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    האם אתרי המסחר סוף סוף מגלים אחריות?

    לאחר מספר רב מדי של עסקאות בהן הלקוחות לא קיבלו את כספם, החליטו גם באתר P1000, בעקבות וואלה שופס ואולסייל, לספק לקונים תעודת אחריות. בדרך לצרכנות מקוונת שפויה יותר?

    הפרסומים בתקשורת אודות אתרי המסחר האלקטרוני בישראל משרטטים תמונה של שוק בעייתי, ובו מוכרים שמתחמקים מאחריות ומטעים את הלקוחות, וצרכנים שסובלים משירות עלוב.

     

    במקרים רבים, תיאור זה לא היה רחוק מהמציאות. בשנה האחרונה זרמו למערכת אין ספור פניות אודות לקוחות שרכשו מוצרים באינטרנט אך לא קיבלו את המוצר, או שקיבלו מוצרים מחודשים או שונים ממה שתואר בדף המוצר. במקרים חמורים יותר, כמו הקריסה של חברת נתי סקאל, מאות לקוחות נותרו ללא כספם וללא מענה.

     

    באתרי המסחר האלקטרוני הבינו כי אם לא יגרמו ללקוחות להרגיש כי יש על מי לסמוך גם באינטרנט, תדמיתם תספוג מכה אנושה.

     

    האחרונה להכיר בכך היא P1000, מקבוצת smile-אינטרנט זהב ויורוקום, שהכריזה היום (ב') על הנפקת תעודת אחריות לכל קניה. כלומר, החל מהיום, האתר יספק לקונים תעודת אחריות המבטיחה כי אם לא יקבלו את המוצר שהזמינו מהספק המבצע את המכירה – יקבלו החזר כספי מלא.

     

    וואלה שופס החליטה על "אמנת שירות" ואילו אולסייל מציעה אפשרות של "תשלום מוגן", התחייבויות לספק ללקוחות את כספם, במידה והספקים לא עמדו בהתחייבותם לספק את המוצרים. 

     

    "תעודת האחריות שמספקת P1000 מבטיחה ללקוחות הרוכשים באמצעות האתר ביטחון מלא כי יקבלו את המוצרים שרכשו, ללא תלות בספקים השונים", אמר דני אלוביץ', מנכ"ל אתר P1000.  

     

    P1000 בעבר התחייבה להשיב לנפגעי נתי סקאל את כספם וניסתה לחזור בה. האם גם נפגעים עתידיים יוכלו לסמוך עליכם או שייאלצו להתמקח על כך?

     

    "השבנו ל-99 אחוז מהלקוחות את הכסף. ההחזר הכספי היה בצ'ק מזומן על כל עיסקה. אין לכך קשר לתעודת האחריות שנוספה מעתה לכל קנייה באתר".

     

    תגובות

     

    "שירות התשלום המוגן מוצע ללקוחות אולסייל מתחילת דרכה כדי לשמור על מסחר אלקטרוני מוגן ובטוח", נמסר מהחברה, "אולסייל עושה כל שביכולתה כדי לוודא שהלקוח יקבל את המוצר ו/או השירות מהספק לשביעות רצונו בכל מקרה. במידה והלקוח לא קיבל את המוצר, אולסייל מתחייבת להשיב ללקוח את התמורה ששילם". 

     

    אורי נדלר, מנכ"ל ומייסד וואלה! שופס, מקדם בברכה את הודעתה של P1000, אשר הצטרפה, לדבריו, למהלך שיזמה וואלה עוד ב-2004. "שוק הסחר האלקטרוני בישראל, שהגיע להיקף של כ-1.2 מיליארד שקלים בשנה, מחייב התייחסות מקצועית ואחראית של כל הגופים הפועלים בענף זה", הוא אמר.

     

    אתר נטאקשן נותר היחיד מבין אתרי המסחר הגדולים שאינו מציע ללקוחות תעודת אחריות. מהאתר נמסר: "נטאקשן בוחר את הספקים עימם הוא מקושר בקפידה

    רבה, על מנת להבטיח כי הרוכשים באתר יקבלו את המוצרים שרכשו. בימים אלה אנו פועלים לניסוח אמנה צרכנית, על מנת לצמצם אפשרות לפגיעה בלקוחות האתר ולהבהיר את היקף אחריותם של הצדדים השונים המנהלים את עסקיהם באתר וקניותיהם בו".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים