שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    25 דרכים שיעזרו לכם להפסיק לעשן - בלי כדורים

    ניסיתם להפסיק לעשן אבל חזרתם אל הסיגריה? הנה כמה עצות וטיפים פשוטים שיעזרו לכם להיגמל אחת ולתמיד, בלי תרופות, בלי כדורים, רק עם כוח רצון

    כמה פעמים אמרתם לעצמכם שזו הסיגריה האחרונה? כמה אמרתם, רק עוד אחת, והמשכתם לעשן כאילו כלום לא קרה? אם עדיין לא אמרתם נואש, והחלטתם סופית להפסיק, כתב העת Readers Digest מציע טיפים שיעזרו לכם לחדול מההרגל, מבלי לפנות לכדורי הגמילה המוכרים.

     

    1. למה אתם אוהבים את זה: קחו דף וחלקו אותו לשניים. בצד אחד רשמו את הסיבות שגורמות לכם לעשן. בצד שני, רשמו את הדברים שאתם שונאים בעישון. חזרו אל הדף ועדכנו אותו בכל פעם. כשהצד השלילי ברשימה הולך ונעשה ארוך מהצד החיובי – הגיע הזמן להפסיק לעשן. 

     

    2. למה יהיה לכם קשה להפסיק: הכינו רשימה נוספת של הקשיים בהם תיתקלו בנסיון להיגמל מעישון. ליד כל קושי, נסו לרשום אפשרות אחת להתגבר עליו. למשל: קושי אפשרי הוא "ניקוטין הוא סם ממכר", והפתרון עשוי להיות: "נסה להיעזר במסטיק ניקוטין". אפשרות אחרת יכולה להיות: "עישון עוזר לי להתמודד עם לחץ", והפתרון האפשרי – "פרוק מתחים בחדר כושר".

     

    3. קבעו תאריך: עשו עם עצמכם חוזה עם חתימתכם וחבריכם כעדים, שבו אתם מתחייבים להפסיק לעשן בתאריך כלשהו.

     

    4. כל הסיבות להפסיק לעשן: תלו ליד המקום בו אתם רגילים לעשן שלט עם הסיבות להפסיק לעשן.

     

    5. עזבו את הפאקטים: במקום, עברו לקנות חפיסה בודדת בכל פעם. בשלב מסויים תרגישו שכשאין לכם חפיסה בבוידעם, זה לא סוף העולם.

     

    6. בזמן שעישנת: הכינו רשימה בה תבדקו מה אתם עושים בזמן העישון. שותים קפה? שוכבים במיטה? מדברים בטלפון? עם הרשימה הזו, נסו למצוא תחליפים לסיגריה בזמן העיסוקים השונים.

     

    7. מה לעשות בזמן הקריזה: נסו להכין לעצמכם תחליפים בזמן הכמיהה לסיגריה. במקום לרוץ לפיצוציה הקרובה – רוצו לפארק, שתו כוס תה, לכו למכון הכושר, תלעסו מסטיק, היכנסו לאמבטיה או שאולי הסקס יעביר את הקריז.

     

    8. בשעת השין: כשתאריך היעד להפסקת העישון מגיע, זרקו כל דבר שמזכיר לכם את הסיגריות. מאפרות, גפרורים, מצתים, המסטיק שאחרי ואפילו הספריי איתו ריססתם את הסירחון בבית.

     

    9. במקום הפסקת סיגריות: בזמן שהחברים בעבודה מצטופפים בחדר המדרגות ומדליקים סיגריה, גילשו באינטרנט, קיפצו למטבחון או דברו בטלפון.

     

    10. תה במקום סיגריה: הכינו לעצמכם תה צמחים בכל פעם שבא לכם לעשן. תהליך הכנת התה, והנשיפות לקררו לפני כל לגימה יתנו לכם תחושה דומה, או לפחות מפצה משהו, כמו בזמן עישון.

     

    11. החליפו סיגריה בפיצוחים: על כל סיגריה, פצחו ארבעה גרעינים. הפיצוח והאכילה יתנו לכם תחושה אוראלית דומה לזו שאתם מקבלים בזמן עישון.

     

    12. קחו קיסם: בכל פעם שבא לכם לעשן, קחו קיסם ומצצו אותו.

     

    13. דיקור סיני: מומחים לרפואה משלימה טוענים כי אקופונקטורה מסייעת בתהליך הגמילה מעישון ומפחיתה את הכמיהה לניקוטין. במהלך השבועיים הראשונים לגמילה, קבעו מספר פגישות אצל מומחה לדיקור סיני.

     

    14. שיבולת שועל: מחקר גילה כי נטילת 1 מ"ל של מיצוי שיבולת שועל מסוג Avena Saliva ארבע פעמים ביממה מסייעת להפחית תדירות העישון ומקלה על תהליך הגמילה מעישון.

     

    15. קשה, קשה: תהליך הגמילה מעישון אינו השיא בקשיים שעברתם. שאלו חברים ובני משפחה על ארועים עליהם הצלחתם להתגבר. זה ייתן לכם מוטיבציה להמשיך בתהליך הגמילה.

     

    16. שנו את השיגרה: כדי להפחית את הכמיהה לניקוטין, נסו להחליף את הרגלי היום יום שלכם. שבו על כיסא אחר בארוחת הבוקר. אם נהגתם לשבת בבית קפה ולעשן שם בסוף יום העבודה, הגיעו קודם הביתה או לחדר הכושר. אם נהגתם לעשן עם הקפה של הבוקר, החליפו אותו בתה. ובקיצור - אל תעשו יותר את הדברים שיזכירו לכם את הסיגריה.

     

    17. אל תשמרו בלב: מעצבנים אתכם? תוציאו את הקיטור, במקום לצבור את הכעסים. זה יפחית מהצורך שלכם לחפש נחמה בסיגריה.

     

    18. חטאתם? התחילו מחדש: לא החזקתם מעמד ולקחתם שאכטה? אל תיכנעו, מעידה אחת אינה כישלון. התחילו בתהליך הגמילה מחדש. חלק מהאנשים מתחילים את תהליך הגמילה שמונה פעמים מחדש, בשל מעידות. בסוף זה יצליח. לא להתייאש.

     

    19. הכסף בצד: את כל הכסף שאתם חוסכים על חפיסות הסיגריות שימרו בצנצנת זכוכית. כשתראו את הכסף שחסכתם זורם לצנצנת, תקבלו מוטיבציה להמשיך ולא להיכנע לסיגריה. בסוף החודש הראשון, השתמשו בכסף, קנו לכם משהו שאתם אוהבים כפיצוי.

     

    20. החליפו לנטול קפאין: שתיית קפאין גורמת לעצבנות, מה שעשוי להפריע לכם בתהליך הגמילה מעישון. לכו על נטול קפאין, לטובתכם.

     

    21. כאן לא מעשנים: צרו איזור ללא עישון סביבכם. אל תאפשרו לאנשים בביתכם, בעבודה או ברכב לעשן לידכם. כשאתם במסעדה, שבו באיזור ללא עישון. הישיבה רחוק מהעשן לא רק בריאה יותר, היא לא תחשוף אתכם לפיתוי לחזור ולעשן.

     

    22. חפשו חטיף בריא: משהו שתוכלו לכרסם כשבא לכם על סיגריה, או סתם מסטיק - יעזרו לכם להחליף את ההרגל האוראלי בתחליף לא מזיק.

     

    23. צפו בטניס: נשמע מעט הזוי, מודים, גם לנו, אבל מחקר בריטי מצא שצפיה במשחק טניס מפחית מהדחף לעשן.

     

    24. במצב רוח טוב: היגמלו מעישון כשאתם בתקופה של שלוות נפש ומצב רוח טוב. מחקרים הוכיחו שהסיכוי שלכם לחזור לעשן יקטן אם אתם בתקופה טובה בחייכם.

     

    25. כל הסכנות: הכינו שלט ובו כל סכנות העישון. בכל פעם שתרצו להדליק סיגריה, הביטו בשלט. ואם ניסיתם להפנים, נזכיר לכם כמה מהסכנות הבולטות: סרטן ריאה, סרטן שפוחית השתן, סרטן הפה והלשון, לאוקמיה, אימפוטנציה, פגיעה בעצמות, פגיעה בזיכרון, התקף לב, שבץ מוחי, פגיעה בחוש הריח והטעם או פגיעה בעובר. קפיש?

     

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: מירי דוידוביץ, גיא מנדלין
    רוצים להפסיק? יש, והרבה, מה לעשות
    צילום: מירי דוידוביץ, גיא מנדלין
    ד"ר רק שאלה
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים