הפאר של לקסוס מחושמל
לקסוס חשפה פרטים ראשונים על ה-LS ההיברידית, מכונית יוקרה שתתחרה במיטב התוצרת הגרמנית אבל באמצעות נשק לא קונבנציונלי - מנוע חשמלי
הסוד הכי לא שמור בתעשיית הרכב נחשף רשמית: לקסוס הציגה בתערוכת ניו יורק המתקיימת בימים אלה את גרסת הכלאיים ל-LS החדשה, מכונית הדגל של היצרנית. בכך הפך המותג היפנו-אמריקני של טויוטה, לראשון בחבורה שמציע באופן מסודר מכונית ידידותית לסביבה, בקטגוריה הכי יוקרתית.
- היכונו לביאת הלקסוס
בניגוד להערכות קודמות, ה-LS600h אינה מסתפקת במנוע הבנזין של ה-LS460, בנפח 4.6 ליטר, ותוצע עם יחידת V8 בנפח 5.0 ליטר המשודכת למנוע חשמלי. בתנאי נסיעה רגועים או עירוניים, יסייע מנוע החשמל להפחתת תצרוכת דלק וזיהום אוויר, ובנסיעה איטית הוא יכול - כך טויוטה - להחליף לחלוטין את מנוע הבנזין. ליחידת הכלאיים גם יתרון ביצועים לעומת מנוע בנזין מקביל, תודות לתוספת כוח שמציע המנוע החשמלי - ללא תוספת זיהום, להזכירכם.
בלקסוס עדיין לא מספקים נתונים סופיים על ה-LS600h, ומסתפקים במידע ראשוני ובתמונות. אז אם מבחוץ לא ניתן לזהות את ההבדל מ-LS רגילה, ומבפנים עיקר השינוי בתצוגת המערכת ההיברידית, הרי שמתחת למכסה המנוע כבר יש הבדלים מהותיים. כי בעוד ש-LS460 מציעה 380 כ"ס, ב-LS600h יהיו "למעלה מ-430 כ"ס". גם תיבת ההילוכים שונה, ובמקום החדשנות של שמונה (8!) הילוכים ב-460, "נסתפק" בתיבת הילוכים רציפה.
ה-LS600h תשווק בשוק האמריקני החל באפריל 2007, ועד אז גם נדע עליה יותר פרטים. עם זאת, כבר כעת ניתן לספר שהיא נהנית ממידות זהות לחלוטין לאלה של גרסת הבנזין, שהשיווק שלה יתחיל חצי שנה קודם - אוקטובר 2006.