שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    היכונו לבוא הלקסוס
    תחילת שיווק לקסוס היוקרתית קרבה והתוכניות מתבהרות. וכבר בחודש הקרוב יזכה הציבור הישראלי למפגש ראשון עם המותג שהרעיד את תחום היוקרה בעולם. ולנו יש את כל הפרטים

    לקסוס, מותג היוקרה המפורסם של טויוטה, שזכה להצלחה גדולה בארצות הברית והפך גיבור סקרי שביעות הרצון, נערך במרץ להסתערות על השוק המקומי. חשיפה ראשונה לקהל תיערך בתערוכת אוטומוטור 2006. היבואן מתכוון להתייצב שם עם מלוא המבחר החדש, וזה יכלול ארבע דגמים מסדרות ה-IS הקטנה, ה-GS הבינונית, ה-RX לשטח וה-SC קופה-קבריולה. למעשה היחידה שתעדר מהתצוגה שם היא ה-LS הגדולה, בגלל החלפתה הקרובה

     

    וידאו: לקסוס RX400h ההיברידי. עדיין לא בטוח

     

     

    מה יהיה

     

    מעט לאחר מכן, ביוני או יולי, מתכוון היבואן להתחיל בשיווק מלוא מבחר דגמי לקסוס. כבר כעת ברור שבניגוד למתחרים הגרמניים שופעי הגרסאות, המבחר האירופי של לקסוס יכתיב משהו מצומצם יותר. במילים אחרות - בכל דגם יוצע בתחילת הדרך רק מנוע אחד. כך ה-IS תגיע רק בגרסת ה-250 (2.5 ליטר, 208 כ"ס), כי אין דרישה ללוגמת הסולר וה-350 אינה מוצעת באירופה. ה-GS שמתחרה בב.מ.וו סדרה 5 תתייצב כאן רק בגרסת 300 (3.0 ליטר 245 כ"ס) כי מבחינת היבואן לא צפוי ביקוש לגרסת ה-430 החזקה יותר.

     

    וידאו: GS. מגיעה לישראל

     

    ה-SC בעלת הגג הקשיח-מתקפל מוצעת ממילא רק עם מנוע ה-4.3 ליטר (286 כ"ס). ה-RX, רכב הפנאי המצליח של לקסוס, יתייצב בתערוכה ובאולמות התצוגה בגרסת ה-350 החדשה שנחשפה לאחרונה (3.5 ליטר, 275 כ"ס). עד כה שווק דגם זה באירופה עם מנוע ה-3.0 ליטר. ה-LS החדשה תגיע רק באוקטובר וגם היא תוצע רק בגרסת ה-460 (4.6 ליטר, 355 כ"ס). עד אז תשווק כאן ה-LS הישנה, הדגם היחיד של לקסוס שהוצע בישראל בעבר ללא פרסום של ממש.

     

    וההיברידיים?

     

    האפשרות היחידה של היבואן להרחיב את מבחר המנועים בדגמי לקסוס מצויה בתחום ההיברידי (בנזין+חשמל), בו מצטיינת חטיבת היוקרה של טויוטה. גרסאות היברידיות קיימות הן ה-RX400h וה-GS460h, ובקרוב תצטרף אליהן גם LS600h. מבחינת היבואן, העניין של הציבור בדגמים נובע לאו דווקא ממודעות לאיכות הסביבה אלא בייחוד בגלל הקדמה הטכנולוגית שהם משדרים.


    לקסוס SC430

     

    הבעיה העיקרית מבחינת לקסוס היא המחיר. זאת, כיוון שהתקנה המקלה על מיסוי הכלים ההיברידיים בארץ, מגבילה את נפח המנוע ל-3.0 ליטר ובכל המכוניות הללו מותקן מנוע בנזין גדול יותר. טויוטה ניהלה בעבר מסע מצוין לשכנוע גורמים פוליטיים בזכות התועלת של מכוניות כאלה, וייתכן שהיא תדע לבצע זאת שוב. אם זה יקרה אין ספק שגם הן יגיעו. אבל גם אם לא, יש בהחלט אפשרות טובה שההיברידיות ינחתו כאן בגל השני של מוצרי לקסוס.

     

    השיווק והציפיות

     

    אנשי לקסוס ינסו לפעול בדרכי שיווק שונות, תוך כפיפות מלאה להנהלת המותג ביפן ובהפרדה מוחלטת מסוכנות טויוטה. כך ההנהלה לא תשכון בבית טויוטה, ואילו המוסך המרכזי שמוקם כרגע ברחוב יגאל אלון בתל-אביב יהיה נפרד לחלוטין. אבל הדוגמא הטובה ביותר לחשיבה השונה, היא העובדה שמרכז המכירות העיקרי והראשון של לקסוס בארץ ייפתח דווקא בהרצליה פיתוח ולא, כמקובל, במרכז תל-אביב. הכוונה בכך היא להיות קרובים לקהל היעד באזורי יוקרה שמצפון לתל-אביב כמו גם לאנשי ההיי-טק הרבים שעובדים באזור זה. בלקסוס מדברים על מרכז יוצא דופן מבחינת עיצוב ומבנה. בסופו של דבר ייפתח גם אולם תצוגה בתל-אביב, אבל זה יתרחש זמן רב לאחר פתיחת המרכז בהרצליה.

     

    למרות יציאה לדרך במלוא הקיטור, בלקסוס מנסים כרגע להנמיך ציפיות ומדברים על כמויות קטנות ביחס למתחרים הגרמניים. הצמיחה, הם טוענים, תהיה איטית ועקבית, והמחירים יהיו דומים לאלה של המקבילות הגרמניות בנפחי מנוע קרובים. כדאי רק לזכור שלקסוס בדרך כלל מגיעה ברמת אבזור גבוהה יותר משמעותית ממתחרות אלה.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים