אופל מציגה אנטרה
לאחר שחשפה בעבר את מכונית התצוגה אנטרה GTC, עוברת אופל לשלבים מעשיים יותר, ומשגרת לעולם את המכונית הסדרתית. אלינו היא לא תגיע
בתערוכת הרכב הבאה של פאריז תציג אופל את האנטרה (Antara), רכב כביש שטח חדש. למעשה, מדובר בגרסת הייצור של האנטרה GTC לתצוגה, שנחשף בשנה שעברה. הדמיון לשברולט קפטיבה שהוצג זה מכבר גדול כמובן, בהתחשב בעובדה שהשניים חולקים בסיס, מנועים וחלקים נוספים. לדברי אנשי UMI, זו גם הסיבה לכך שאין כל תכניות לייבא את הרכב. שברולט קפטיבה זול משמעותית, ומציע שבעה מקומות ישיבה במקום חמישה באופל. האנטרה של אופל ייוצר אגב על-ידי דייהו, ולא על פס הייצור העצמי. בדיוק כמו האופל פרונטרה בעבר, שיוצרה על-ידי איסוזו.

למעשה, לאופל יש מעט מאד זכויות על האנטרה. אחרי הכל, הוא פותח על-ידי הקוריאנים, ייוצר כאמור על ידם, עושה שימוש במנועים שלהם ולא ביחידות פיאט כמו במכוניות המשפחתיות של אופל. בכל מקרה, למכונית הזו צפויים חיים נוספים גם תחת שמות מותג אחרים - סאטורן למשל עבור ארה"ב, הולדן לאוסטרליה וכמובן ווקסהול בבריטניה. כולם ייוצרו בקוריאה, אם זה לא הובן עד כה...
למרות הכל, יש הבדלים מול הקפטיבה. ראשית, המרכב שונה באופן בולט, כדי להעניק לאופל מראה ייחודי ויוקרתי מעט יותר. מעבר לכך, גם המידות שונות. ממד האורך הכללי הוא 457 ס"מ, לעומת 464 בשברולט הקוריאנית. זו גם הסיבה לכך שהאחרונה מציעה שבעה מקומות ישיבה במקום חמישה. בהתאם, ממד הגובה באופל צנוע בשלושה ס"מ (170 לעומת 173 ס"מ), ואילו ממד הרוחב זהה - 185 ס"מ.

מה עוד? יחידות המנוע הצפויות הן טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר עם מסילה משותפת ו-150 כ"ס, שתקבל תיבה ידנית או אוטומטית עם תפעול ידני. בתחום הבנזין צפויות שתי יחידות - 2.4 ליטר עם ארבעה צילינדרים ו-141 כ"ס, או V6 בנפח 3.2 ליטר עם הספק מרבי של 224 כ"ס.
תכניות להגיע ארצה אין כאמור. היבואן אינו מוצא כל צידוק לאופל הקטנה יחסית, עם פחות מושבים ותג-מחיר גבוה משמעותית מהקפטיבה של שברולט-קוריאה. אולי, פעם, כשתיבה ידנית כמו בתמונה מעלה תהיה אטרקטיבית עבור הצרכן הישראלי...