שתף קטע נבחר

סודות מתעשיית הרכב

יונדאי מתכננת מכונית יוקרה עם הנעה אחורית, מרצדס מחזירה לחיים מכונית ספורט עם דלתות "כנפי שחף", וויאג'ר חדש לקרייזלר ועוד סודות מתעשיית הרכב

האגדה של מרצדס תחזור לחיים?

 

מרצדס 300SL גאלווינג (כנפי שחף) נחשבת מאז הצגתה לאחת היפות בעולם. המכונית שייסדה את משפחת SL במרצדס (ר"ת של Sפורט Lייט - ספורטיבית, קלת-משקל) היא מופת לעיצוב נכון, כולל קימורים וניפוחי מרכב המשתלבים מצוין האחד עם השני.


מרצדס 300SL גאלווינג. קלאסיקה אלמותית

 

אבל יותר מכל, ה-300SL המקורית זכורה בשל דלתות כנפי השחף שלה, שנפתחות כלפי מעלה במקום לצדדים. חיקויים רבים צצו ברבות השנים, אבל אף אחד מהם לא נחרט בתודעת חובבי הרכב כמו המקור, ובמרצדס שוקלים בחיוב להחיות את העיצוב. בשלב זה אין פרטים מלאים, אך ידוע שהחלטה בנושא צפויה כבר בחודשים הקרובים. אם אכן תאושר, היא תתבסס על פלטפורמת ה-SL קופה-קבריולה המוכרת, אך עם מבנה גג קבוע ודלתות כנפי שחף. במרצדס ייצרו אותה ככל הנראה במהדורה מוגבלת בלבד, עם מחיר בהתאם. זאת אומרת, מאד יקר.

 

היוקרתית החדשה של יונדאי

 

ביונדאי נחושים להוכיח שהם יכולים להתמודד גם בפלחי שוק בהם מחיר הרכישה אינו משחק תפקיד, ולעשות זאת מול הטובים באירופה - יצרני הרכב הגרמנים. הנשק הקוריאני למטרה לא פשוטה זו יהיה האקווס (Equus), מכונית גדולה שתצויד במנוע V8 והנעה אחורית. מדובר בדור חדש למכונית בעלת שם זהה (שמכונה בשווקים מסוימים "סנטניאל"), אלא שכיום היא מבוססת על פלטפורמת הנעה קדמית מיושנת של מיצובישי.


מכונית התצוגה יונדאי HCD7 - רמז לבאות. ב.מ.וו ומרצדס צריכות לדאוג?

 

באקווס החדשה ניתן לצפות לרמות הידור גבוהות במיוחד, כולל מרחב מחייה עצום לנוסעים ושלל פרטי אבזור יוצאי דופן. המחיר, למרות שאינו משחק תפקיד, יהיה נמוך מהמתחרות הגרמניות במטרה לנסות ולקרוץ גם לפלחי שוק מעט נמוכים יותר - כלומר בין ב.מ.וו סדרה 3 בגרסאותיה הבכירות, לבין לגרסאות הבסיס של סדרה 5. יומרות גדולות? נחכה ונראה.

 

אודי מכינה A8 חדשה

 

רכב הפאר עשוי האלומיניום יזכה בעוד ארבע שנים לדור חדש, שלישי במספר. המכונית הגדולה והיקרה בהיצע תזכה לתכנון חדש ומתקדם יותר, שימשיך להשתמש באופן נרחב באלומיניום.


אודי A8. דור חדש ב-2010

 

ה-A8 החדשה תצויד - בגרסאות הבכירות - במנוע V12 טורבו-דיזל או V10 בנזין - בשני המקרים מדובר במנועים חדשים שעדיין לא קיימים בהיצע. מלבד זאת אנו מצפים לראות בה את תיבת ה-DSG המשובחת, הפעם עם שבעה יחסי העברה, תשובת אודי לתיבת שמונה ההילוכים בלקסוס LS ושבעת ההילוכים של מרצדס S קלאס.

 

פולקסווגן עוד לא משוכנעת

 

והכוונה לפרויקט ה-GX3 עליו דיווחנו בעבר. המכונית הספורטיבית הפתוחה והמסעירה עושה כאבי ראש לגרמנים, כנראה עקב התנהגות כביש לא משכנעת - או במילים אחרות, לא מספיק בטוחה. לכן מתפרסמות ידיעות שונות על כוונת אנשי הקונצרן לפנות ללוטוס, יצרנית מכוניות הספורט שנקראת לא אחת לדגל כאשר יש צורך בכיול שלדה-מתלים-היגוי. במקביל, שמועות נוספות טוענות לאפשרות של ייצור הרכב תחת שם מותג אחר לגמרי. לא פולקסווגן, זאת אומרת.


בעיות בטיחות? פולקסווגן GX3

 

בכל מקרה, בכירים בקונצרן התבטאו זה מכבר בדבר תכניות הפיתוח והשיווק של ה-GX3. כך למשל הובהר בעבר כי המטרה המקורית היא להציע את הרכב המעניין בארה"ב, כבר בסוף השנה הקלנדרית הבאה, עם יעד מכירה של כ-10,000 יחידות בשנה. אנחנו ממתינים.

 

קרייזלר וויאג'ר חדש בעוד פחות משנה

 

המיניוואן שהמציא את הקטגוריה, והקדים בכך במעט אפילו את רנו אספאס, צפוי לזכות לדור חדש לחלוטין בשנה הבאה. כמו בדגם הנוכחי, גם הפעם יוצעו גרסאות קרייזלר ודודג', אלא שהפעם נראה שהמעצבים מעוניינים לבדל אותם באופן מוחשי יותר - לפחות בעיצוב החיצוני.


קרייזלר וויאג'ר (מימין) ודודג' קרוואן. הדור הבא - פחות עגלגל

 

הוויאג'ר החדש יוצע בשתי גרסאות אורך, כשהקצרה בהן תכוון בעיקר לשוק האירופי. ייתכן ואף תשווק שם כדודג', וכחלק מהחדירה של המותג ליבשת הקלאסית שהחלה השנה. בכל מקרה, הוויאג'ר החדש יהיה לא רק גדול מקודמו, אלא בעיקר מרובע יותר. מקורות בקרייזלר טוענים כי הדור החדש יציע עיצוב זוויתי במקום עגלגל כיום, כל זאת במטרה להפוך אותו למודרני יותר בעיני קהל הלקוחות.

 

טויוטה רוצה מכונית זולה 

 

גם קונצרן הרכב היפני הענק רוצה להצטרף לטרנד הנוכחי של התעשייה, הגורס שאתה חייב להחזיק בארסנל - בדרך כלשהי - מכונית זולה במיוחד. כזו שתתאים למדינות מתפתחות, אזורי עולם-שלישי. ולא משנה אם מדובר בסתם מדינה קטנה במזרח התיכון, או מעצמה כמו סין.


טויוטה אייגו. לא במבנה מתאים למדינות מתפתחות 

 

בכל אופן, תאריך היעד עליו מדברים אנשי טויוטה הוא 2010, לא לפני כן. מחיר היעד כרגע עומד על כ-6,000 יורו, כאשר מכונית ה-1.0 ליטר תגיע לאירופה. תחילת שיווק מתוכננת להודו. ומי יפתח וייצר את המכונית הקטנה-זולה? דייהטסו כמובן, חברת הבת הקטנה של מפלצת הרכב היפנית.

 

נ.ב: למי שחשב "אז למה לא להציע פשוט את האייגו", נציין כי שווקים מתפתחים דורשים בדרך כלל מבנה סדאן מגודל - ותיבה אוטומטית. תסתכלו על ישראל.

 

וגם רצינו להגיד ל...

 

  • אלפא רומיאו: עזבו אתכם מעיצוב, לא חשובים הביצועים. אם אתם רוצים להגיע לשוק האמריקני ולהצליח בגדול, כל מה שאתם צריכים זה כמה שיותר מחזיקי כוסות. תשאלו את ב.מ.וו. בשנת 2004 היא נאלצה להוסיף כאלה למיני קופר, לאחר שזכתה לדירוג נמוך בקונסיומר ריפורטס בהעדרם. וכן, ציון שביעות הרצון של הציבור האמריקני עלה בעקבות המהלך.

 

  • ג'יימס בונד: אפשר פעם אחת, רק אחת, לשמור את האסטון שלמה עד סוף הסרט? אנחנו מבטיחים למצוא לה בית חם ואוהב. 

 

  • ולעצמנו: לא יכולנו להתאפק. בבקשה:


 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים