פורד רומזת על שטח
תוך שימוש בשפת "העיצוב הקינטי" שהניבה את ה-S-מקס והמונדיאו החדשות, פורד מציגה בתערוכת פאריז קרוס-אובר קומפקטי שרומז על עתיד השטח
פורד הציגה בפאריז מכונית תצוגה חדשה ומעניינת בשם איוסיס-X. למי שזה נשמע מוכר, נציין כי האיוסיס היתה מכונית תצוגה של פורד מפרנקפורט 2005, שלאחר מכן הוצגה גם בישראל. האיוסיס היוותה קדימון לשפת העיצוב החדשה של פורד, שמאז הולידה את ה-S-מקס והגלקסי בקרב המיניוואנים, כמו גם את המונדיאו המשפחתית. שפת העיצוב הזאת מכונה בפי פורד "עיצוב קינטי", והיא עומדת גם מאחורי האיוסיס-X.
פורד איוסיס-X
בפורד מסבירים שרצו ליצור קשר ברור בין האיוסיס מפרנקפורט לאיוסיס-X מפאריז, והשם המשותף (כש-X מסמל קרוס-אובר) אינו מקרי. האיוסיס-X עתידה להפוך בקרוב למכונית סדרתית, וזהו למעשה רמז עבה ראשון למשפחת רכבי השטח הקומפקטיים של פורד. אותה משפחה שתוליד גם את וולוו XC50 וייתכן שקרוס-אובר דומה לבית יגואר, לראשונה בתולדות מותג היוקרה. קרוס-אובר זה יחליף אצל הבריטים את ה-X-טייפ הכושלת.
בפורד לא מפרסמים פרטים מלאים על האיוסיס-X, למעט הצהרות על-כך שהיא מהווה קדימון לקרוס-אובר קומפקטי, וכי העיצוב שלה נולד בהשראת ספורט סקי השלג. עם זאת, האמריקנים מדגישים כי ממש כמו האיוסיס מפרנקפורט, גם ה-X לא תהפוך למכונית סדרתית באופן ישיר, אלא תהווה השראה למכונית אחרת. המכונית הסדרתית תתבסס ככל הנראה על פלטפורמת המונדיאו.
מכאן שהקרוס-אובר הסדרתי יזכיר אמנם את מכונית התצוגה, אבל יהיה שגרתי הרבה יותר. צפו למבנה חמש דלתות שגרתי יותר ופחות "דמוי-קופה", לתא נוסעים ראוותני פחות ולדימיון ניכר למוצרי פורד החדשים, בהם המונדיאו וה-S-מקס.
משפחת רכבי השטח הקומפקטיים של פורד-וולוו-יגואר תצא לדרך ככל הנראה בשנה הבאה, ותתחרה בכלי רכב דומים שמתכננות פולקסווגן (טיגואן), אודי (Q5), רנו (קוליאוס), פיז'ו-סיטרואן ואחרות.