שתף קטע נבחר

איך עובדים מכרזי ה-SMS?

אתרי מכירות פומביות חדשים מעמידים למכירה מוצרים בהם זוכים מגישי ההצעה הנמוכה - ולא הגבוהה. מה השיטה, היכן המילכוד והאם זה משתלם?

בתחילת הדרך של המסחר האלקטרוני בישראל, כאשר המכירות הפומביות עדיין היו פומביות, ללא טריקים ושטיקים, אפשר היה ליפול על מוצר במחיר מציאה. ההשתתפות בתחרות המריצה את שחרור האדרנלין: צרכנים שהיו זריזים מהמתחרים או מתחרים או השתתפו במכירה מועטת משתתפים יכלו להרוויח בגדול.

 

הימים האלה חלפו מזמן. אתרי השוואת מחירים מגלים לנו שמחיר הפתיחה במכירות פומביות רבות קרוב או דומה למחירי המוצרים הנמכרים במכירות רגילות. גם מכירות עם מחירי פתיחה נמוכים מסתיימות לרוב לאחר שהמחיר עולה עד למחיר המקובל בשוק. אין ריגוש, אין תחרות – אפשר לתת לסוכן האוטומטי להתמקח עבורכם על המחיר ולקוות שאולי תצליחו לחסוך כמה שקלים.

 

בשבועות האחרונים שמענו על שיטה חדשה המחזירה את הקסם למכירות הפומביות. השיטה מאפשרת למשתתפים לרכוש מוצרים יקרים בעלות של כמה מאות אגורות בלבד. ההצעה הזוכה אינה הגבוהה ביותר אלא הנמוכה ביותר – ובלבד שלא הוגשה הצעה זהה לה.

 

לדוגמה, צג LCD בגודל 20 אינץ' נמכר מוקדם יותר החודש עבור 494 אגורות (כמעט חמישה שקלים) – לאחר שהוגשו הצעות נמוכות מהסכום הזה אך לא הוגשו הצעה זהה. היכן המילכוד? התהליך מתבצע באמצעות SMS ומחייב את המשתתפים לשלם עבור משלוח הודעות.

 

איך זה עובד?

התנסינו בכמה מכרזים באתר "המכרז הנמוך". בכל יום מוצע למכירה מוצר אחר, שנקבע לו מחיר מקסימום. במהלך המכירה הפומבית מתפרסם באתר טווח ההצעה הזוכה נכון לרגע זה. כדי להשתתף יש לשלוח SMS למספר 1090 עם ההצעה באגורות (עבור כל הודעה תשלמו 3.5 שקלים). המערכת תבדוק ותענה לכם.

 

אם הצעתכם ייחודית ולא התקבלה הצעה נמוכה ממנה תקבלו תשובה כי בשלב זה ההצעה שלכם היא הזוכה. אך אם השעה מוקדמת בהרבה מעשר בלילה אין שום סיבה לשמחה – סביר להניח שבקרוב צרכן אחר יגיש הצעה זהה לשלם והרף של ההצעה הזוכה ימשיך לטפס. ככל שהשעה מאוחרת יותר טווח ההצעה הזוכה ישתנה תדירות. ההצעה הזוכה תהיה זו שבשעה 22:00 היא ייחודית ואין נמוכות ממנה.

 

ממציאת "המכרז הנמוך" היא חברת הטכנולוגיה Scepia, ביחד עם שותפה, דורון קגן. האתר הושק בישראל בחודש ספטמבר לאחר פיילוט של אתר דומה בבריטניה. לדברי אודי איילון, מנהל המיזם, החברה החלה בתהליך של רישום פטנט על השיטה.

 

איילון מציין כי בימים בהם מתפרסם האתר בתקשורת משתתפים במכירה כ-4,000 בני אדם ובימים ללא פרסום מדובר בכ-1,000. אלה מספרים יפים, אך עדיין אינם מתקרבים ליעדים שקבענו לעצמנו, הוא אומר.

 

לדברי איילון, לקוחות קבועים יודעים לזהות את המגמה במהלך היום ולצפות מה יהיה טווח המחירים הזוכה. יש כאלה המשתמשים בטריקים שונים וחלק אף זכו יותר מפעם אחת, אך הוא אומר כי אין שיטה בטוחה לזכייה. "יש מי שזכה שלוש פעמים. אותו איש שלח הרבה הודעות SMS כדי להבטיח את זכייתו – והתמיד בכך לא רק באותו יום".

 

בשלב זה מוצע למכירה בכל יום רק מוצר אחר אך איילון מספר כי ייתכן ובעתיד יוגדל ההיצע. הוא מגלה כי חלק מהמכירות רווחיות ואחרות עדיין לא.

 

בעקבות "המכרז הנמוך" עלה אתר נוסף, בשם SMSwinner.co.il (של "פרקטיקל סולושנס", החברה שהביאה לעולם את אתר "פופיק", בשיתוף "ספרינט מחשבים"), הפועל בעקרון דומה, עם כמה הבדלים: עלות משלוח הודעה היא חמישה שקלים, ובניגוד ל"מכרז הנמוך", החברה גובה מהמשתתפים כסף גם עבור הודעות עדכון שהיא שולחת אליהם – בסכום של כ-50 אגורות להודעה.

 

משתלם או לא?

אחרי כמה התנסויות ב"מכרז הנמוך" אפשר לקבוע כי מכרזי ה-SMS מיועדים למהמרים זהירים. גם אם ההימור נכשל, לכל היותר תידרשו לשלם עליו 14-18 שקלים בלבד (עלות משלוח 4-5 הודעות SMS ב"מכרז הנמוך" וסכום גדול פי שניים ב-smswinner).

 

על פי הבדיקה שלנו (על פי "המכרז הנמוך" בלבד), שיטת מכרזי ה-SMSים כשרה לחלוטין וכמובן שיש סיכוי לזכות. עם זאת, כדי להגדיל את סיכויי הזכייה שלכם תידרשו להשקיע סכום כזה מדי יום ולהשתתף במכירות פומביות רבות. כך שבשורה התחתונה אתם עלולים להוציא מאות שקלים בחודש ועדיין לא לזכות במוצר החלומות במחיר מצחיק.

 

במסגרת מדור "שימוש הוגן" נטפל בתלונות צרכניות ונעלה לדיון נושאים עקרוניים. נפגעתם משירות לקוי של ספק האינטרנט? קניתם מודם או מעבד וגיליתם שעבדו עליכם? פנו אלינו באמצעות הטופס הזה וננסה לעזור. 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
SMS Winner. משלמים על הודעות נכנסות
המרכז הנמוך
מומלצים