שתף קטע נבחר
צילום: רועי צוקרמן

ניסאן מיקרה C+C - סקסית והעיר הגדולה

המיקרה C+C המיוחדת נוחתת בארץ. זו המכונית הפתוחה הזולה בישראל והיא מבטיחה להוסיף צבע לדימוי האפרפר של ניסאן. פלא שרצנו לחטוף את המפתחות?

במרץ 1998 נחשפה בז'נבה פיז'ו שתיים-אפס-לב, שתיפקדה כבקרוב ל-206. שנתיים אחרי כן, כאשר הוצגה ה-206CC, היה ברור שפיז'ו עלתה על רעיון מנצח. היא הייתה ראשונה להביא גג קשיח מתקפל למכונית עממית, והראיה להצלחה הייתה כמות המתחרים שצצו לאחר מכן. אפילו הכינוי של פיז'ו, קופה-קבריולה (או בקיצור CC) אומץ בשמחה על ידי העם וחלק מהמתחרים.


איזה מותק (צילומים: רועי צוקרמן)

 

בפאריז 2002, אותתה גם ניסאן על כוונות כניסה למעגל, עם מכונית תצוגה על בסיס המיקרה. היא לא הרחיקה בבחירת השם עם שינוי סמנטי ל-"C+C". המכונית, שנראתה שלמה מכדי להישאר כתצוגה בלבד, הגיעה לכביש שלוש שנים אחרי כדי לסייע למיקרה באמצע החיים. אצלנו היא נוחתת מעט אחרי אחותה הסגורה, שהגיעה אף היא באיחור.

 

מיוחדת

כדי לפצות על חוסר ניסיונם בתחום נעזרו היפנים בסדנת קארמן, שמורשת הקבריו שלה מגיע עד ל"קארמן גיה" האגדית (מבוססת החיפושית). הסדנה אחראית לשיתופי פעולה רבים, בין היתר עם מרצדס ורנו. בהחלט אילן יוחסין מכובד ליצרן הגרמני, שקיבל חלקה במפעל הבריטי של ניסאן. והחידוש שתרמו קארמן לחבילה הינו גג זכוכית חביב, עם כיסוי צנוע.

 

התוצאה מעניינת. החרטום המתוק עם פנסי החזית המיוחדים זהה לדגם הרגיל, אך מכאן העניינים משתנים. כרגיל הגג הקשיח המתקפל מצריך הארכת מרכב (ב-7.2 ס"מ) והנמכתו (ב-9.9 ס"מ), כדי לאפשר את אכסנתו בתא המטען. וזה אומר שבתצורת הקופה היא נראית הרבה פחות הרמונית מאשר המיקרה הרגילה, ומעט מגושמת מאחור. עדיין, היא מיוחדת ומושכת מספיק מבטים ברחוב. וזה עוד לפני שהורדנו חלק עליון - שבלעדיו היא באמת נראית נפלא.


 

ה-C+C מצוידת מהמיקרה הרגילה, וזה בהחלט עושה לה טוב. סביבת הנהג המיוחדת מוכרת מהדגם הרגיל, אך התאמת הגוונים נאה יותר, ומלווה בבקרת אקלים ומערכת שמע בעלות מראה צעצועי שהופך את הפנים למגרש משחקים. גם האווריריות שמביא גג הזכוכית תורמת לתחושה המיוחדת. חבל שאין שליטה נפרדת על החלונות הקטנים מאחור או לתאורת המחוונים.

 

נושא המרחב הוא סיפור אחר. גם קומפקטי שכמוני מצא לעיתים קרובות את המצח מנהל מגע אינטימי עם קצה השמשה. תנוחת הנהיגה גבוהה ביחס לגג, וכיוון הגובה לא ממש משנה זאת. גם העובדה שההגה מתכוון רק לגובה, והדוושות קרובות, מדי לא מסייעת.

 

מאחור צפוף אף יותר, והמקום מיועד לילדים ממושמעים או בעלי חיים מאולפים, וגם זאת בתנאי שהנוסע והנהג יתחשבו ויזיזו את המושב קדימה. במובן מסוים זו יותר מכונית של 2+1 (יש גבול ליכולת הנהג להתקדם). מאידך, תא המטען ענק: אפילו כשהגג מקופל נותר נפח גדול מזה שבגרסה הרגילה, ובתצורת קופה יש 455 ליטר משפחתיים לגמרי. יופי.


 

כשנוסעים

מנוע ה-1.6 ליטר של ה-C+C מוכר מהנוט, ומייצר 110 כ"ס לעומת 88 בגרסה הרגילה (לה נפח 1.4). מאידך המבנה המורכב הוסיף 160 ק"ג (סך הכל 1,200 ק"ג). זהו משקל של משפחתית 1.6, ולכן הנתונים הטכניים דומים 178 קמ"ש ו-12.2 שניות למאה.

 

אלא שבמציאות מתגלה המיקרה כזריזה ונמרצת למדי. היא יוצאת לדרך בנחישות ושומרת על קצב עד איזור ה-100 קמ"ש. מעבר לכך צבירת המהירות הופכת איטית יותר (בייחוד כאשר הגג פתוח). המנוע, כצפוי מיפני, שש לטפס למעלה, ומעל איזור ה-4,500 סל"ד הוא די רועש. מצד שני זמינות הכוח טובה בהרבה ממנוע ה-1.4 שפגשנו וכך גם רמת הרעשים בכל סל"ד. התיבה היפנית הפשוטה והלא מתחכמת משתלבת היטב עם יחידת הכוח, ופעולתה מובנת ונכונה. צריכת הדלק נעה בין 12.5 ק"מ לליטר בשיוט ל-9.2 תחת עומס. בהחלט לא רע.

 

מכוניות פתוחות הן הרמאות הגדולה של עולם הרכב. הן מקרינות סקס-אפיל וספורט, אבל במציאות כבדות יותר בגלל החיזוקים הנדרשים ולכן גם איטיות יותר. הן גם פחות קשיחות, עם גוף שמתעוות בקלות ולכן מציעות התנהגות פחות טובה. אבל איכשהו המיקרה - בגלל ממדיה - צולחת את הניתוח באופן סביר. כאשר הגג סגור התחושה טובה ואיכותית למדי, וגם כאשר הוא פתוח תנודות המרכב והרעידות אינן מוגזמות.


 

היא מציעה ניהוג נמרץ למדי, עם תגובות נכונות להגה חסר התקשור ולמצערת. לשלילה נציין שהרחבת הקו בפניות מודגשת מדי, התגובה להרפיות מהדוושה עצבנית מהדרוש, וגם היציבות הכיוונית אינה מרשימה על כביש גלי. אבל לחיוב, נדגיש שלמכונית פתוחה זה בהחלט בסדר. אפילו הבלמים חסרי הנשיכה עושים את העבודה (למרות שימוש בתוף אחורי).

 

הרגעים המהנים באמת הם אלה שלאחר לחיצה על כפתור קיפול הגג (22 שניות למי שתהה). אז אנחנו נשארים בעולם הרוח. זה הזמן הנעים של המיקרה, כאשר מרווח הראש הופך אין סופי, השמיים הם באמת הגבול והרוח מדברת ישירות עם האוזן. אז גם מרפה הרגל מהמצערת וההנאה אינה תלויה במהירות גבוהה.

 

זה הזמן בו אנו תלויים במערכת החימום (חורף או לא?) שמתקשה מעט, והרגע בו נשלחים שפע מבטי קנאה לכיוון המיקרה הקטנה. וגם במצב זה היא שומרת על נוחות טובה, כאשר רק מדי פעם נכנע המתלה האחורי לבורות עירינו. מאידך, כושר התמרון שלה בעיר נהדר עם רדיוס סיבוב קטן ביותר.


 

סיכום

אנשי ניסאן וקארמן בצעו את המלאכה היטב, והמיקרה בעלת האופי גם מפתיעה בתחושה האיכותית והשימושיות. מושגים כמו קופה וקבריולה הם תמיד הכנה למחיר גבוה, והמיקרה C+C ממחישה זו היטב: 160,000 שקלים. זהו סכום שמבחינה הגיונית קשה להצדיק. אמנם במחיר כזה היא הפתוחה הזולה בשוק (ועם הפסקת השיווק הקרובה של ה-206 הפרש המחיר לעומת פתוחות אחרות יגדל). ובכל זאת זה הרבה.

 

אלא שמכוניות כמו ה-C+C ממילא אינן פונות להיגיון. הן נמכרות במספרים קטנים, לחובבי (ובעיקר חובבות) אופנה, ומתפקדות יותר כמקדמות תדמית למותג. במקרה הזה התרומה ברורה לגמרי, וניסאן בפירוש זקוקים למקדמות תדמית בסגנון הזה כדי למחוק את הדימוי האפרורי.


ניסאן מיקרה C+C

ניסאן מיקרה C+C
מנוע 4 צילינדרים, 16 שסתומים
נפח 1,598 סמ"ק
הספק מרבי 110 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט מרבי 15.6 קג"מ ב-4,400 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית, ארבעה הילוכים
מרכב שתי דלתות, קופה-קבריולה
אורך 381 ס"מ
רוחב 167 ס"מ
גובה 144 ס"מ
בסיס גלגלים 243 ס"מ
משקל 1,200 ק"ג
נפח תא מטען 457-255 ליטר
100-0 קמ"ש 12.2 שניות
מהירות מרבית 178 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 13.5 ק"מ לליטר
מחיר 160,000 שקל
אחריות 36 חודשים
אבזור בטיחות 4 כריות אוויר, ABS
דירוג בטיחות לא נבחן

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ניסאן מיקרה C+C. גג קשיח מתקפל
צילום: רועי צוקרמן
תא המטען סביר כשהגג פתוח
צילום: רועי צוקרמן
וענק כשהוא סגור
צילום: רועי צוקרמן
כמו מגרש משחקים
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים