שתף קטע נבחר

 

מנהל ארומה בנהריה דרש מעובדת לנקות את ביתו

צינור מים התפוצץ בביתו של מנהל ארומה בנהריה, וגרם להצפה. אחת מהעובדות בסניף טוענת שהמנהל דרש ממנה לעזוב את עבודתה ולהגיע לביתו כדי לנקות. "מדובר בתחושה של השפלה שרק הולכת וגוברת", היא אומרת ל-ynet. המנהל:"מתנצל אם פגעתי במישהו"

לא חלף זמן רב מאז הוגשה התביעה נגד האמירות הגזעניות של אחד ממנהלי ארומה, וכעת מתבררת שערוריה נוספת ברשת בתי הקפה: עובדת ארומה בנהריה, שהגישה את התפטרותה לפני כחודש, טוענת כי מנהל הסניף דרש ממנה במהלך משמרת בבית הקפה לנקות את ביתו, לאחר שצינור מים התפוצץ שם וגרם להצפה. "הרגשתי מושפלת. לא תיארתי לעצמי שמנהל יכול לנצל את כוחו עד כדי כך, ולפגוע בעובד לצרכיו הפרטיים", אמרה ל-ynet העובדת, שני כהן.

 

לדברי כהן, בת 21 המתגוררת במושב בן עמי, היא בחרה לעבוד דווקא בארומה מפני שחשבה שמאחר שמדובר ברשת גדולה שיש עליה פיקוח, היא לא תנוצל לרעה. "אנחנו שומעים לא פעם על ניצול של צעירים המועסקים כמלצרים בבתי קפה, ואני לתומי חשבתי שאם אני אפנה לארומה, לי זה לא יקרה", היא מספרת.


המשמרת התחילה בסניף ארומה ונמשכה בבית המנהל (צילום: ודים דניאל)

 

אלא שלדבריה, כחודש לאחר תחילת עבודתה, פנתה אליה באמצע היום אחראית המשמרת ואמרה לה שיש הצפה בבית של המנהל, ושעליה לקחת דלי, מגב וסמרטוט. "נדהמתי מהבקשה ושאלתי אותה 'מה פתאום?'. היא ענתה לי 'אל תשאלי שאלות, פשוט תלכי וזהו'".

פשרה
בעלי ארומה התנצל וישלם 100 אלף שקל / דורית סיטון ודנה וייס
סהר שפע, הבעלים של רשת ארומה תל-אביב, נפגש עם מלי שלו, אותה כינה "אישה שחורה ונחותה", התנצל בפניה עמוקות והסכים לשלם לה פיצוי של 100 אלף שקל. שלו: "זה מאחורי. סלחתי לו בכל לבי"
לכתבה המלאה

 

כהן ההמומה כעסה מאוד, אך בכל זאת הלכה עם עובד נוסף לביתו של המנהל. לדבריה, הבית אכן היה מוצף ובמשך כשעתיים עמלה בהוצאת המים מהדירה כשלטענתה, המנהל מעיר לה: "לא ניקית כאן מספיק. תעבירי שוב סמרטוט". היא מוסיפה כי לאחר שסיימו להוציא את המים, קרא לדבריה המנהל לעובד נוסף שינקה את חדר המדרגות בבניין המשותף.

 

העובדת אומרת כי כשסיימה את פינוי המים, חשבה לתומה שהיא יכולה לחזור לסניף, אך לדבריה הופתעה כשהמנהל דרש ממנה לנקות גם את המדפים באמבטיה, עליהם מונחים מוצרי הקוסמטיקה של אשתו, שנרטבו.

 

כהן שבה לסניף, והגישה את התפטרותה יומיים לאחר מכן. היא גם כתבה מכתב למחלקת התלונות בהנהלת ארומה, בו פירטה: "מנהל הסניף אפילו לא מצא לנכון להודות לנו על עזרתנו, ויתרה מזו - דומה שחשב שניקיון ביתו הינו חלק מחובתנו בתור עובדים בארומה. דבר זה הוא שערורייתי. יש כאן משום ניצול סרקסטי של כוח של מעביד בשם טובות הנאה פרטיות".

 

בשיחה עם ynet אמרה כהן: "מדובר בתחושה של השפלה שרק הולכת וגוברת, ככל שחולף הזמן. אני לא מתכוונת לעבור על המקרה לסדר היום, ובתחילת השבוע הקרוב אגיש באמצעות עורך דין תביעה לבית הדין לעבודה".

 

המנהל מתנצל

בעקבות המקרה ניסה המנהל, ללא הצלחה, לשוחח עם העובדת שנעלבה ואף שלח לה מכתב בו הביע את התנצלותו. מנגד הוא גם לא התבייש לציין שאכן ביקש ממנה לנקות את ביתו: "אני מבין שנפגעת מכך שביקשתי באמצע המשמרת לעזור לי בבית שהוצף במים", הוא כתב. "רציתי שתדעי שמעולם לא הזמנתי עובד הביתה לנקות לי את הבית או משהו דומה, אבל לצערי את מועד הצפת המים בבית שלי לא תכננתי מראש, ולכן כשזה קרה ואשתי הייתה בעבודה, נאלצתי לבקש את עזרת עובדיי.

 

"כמובן שבזמן שעזרתם לי שולם לכם שכר עבודה מלא, אך גם בלי קשר, אני חושב שזו מצווה גדולה לעזור איש לרעהו", הוא הוסיף וחתם בברכת הצלחה, בריאות ואושר.

 

מנהל סניף ארומה בנהריה מסר בתגובה לכתבה: "אני מתנצל אם פגעתי במישהו. פנייתי נעשתה בתום לב, מתוך יחסי הידידות שיש ביני ובין עובדי הסניף אשר גם אני סייעתי להם בעבר בחייהם האישיים".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סניף ארומה בנהריה
צילום: ודים דניאל
מומלצים