שתף קטע נבחר
צילום: עוז מועלם

ללכת עד הסוף

רגעיו הקשים של הבמאי הם כשמשהו לא עובד אבל אין לו מושג מדוע. בפרק הרביעי, בכתת האמן החד פעמית של הבמאי יבגני אריה, הוא מנסה לאתר את הבעיות. מרתק

 

בבימוי לתיאטרון יש לא מעט מהניסוי והטעייה. אם תשאלו את הבמאי יבגני אריה הוא יספר לכם על אותו לילה לבן בסנט פטרבורג, שלושה ימים לפני פרמיירה, בו הבין לראשונה שבמשך כל חודשי החזרות העניק לטקסט פרשנות שגויה. "אתה בר מזל אם אתה יודע מה צריך לעשות", חולק אריה מניסיונו עם באי כתת האמן שהעביר לבמאים צעירים במסגרת סדנאות הבמה, "במקרים רבים משהו לא עובד ואין לך מושג מדוע, או שהכל עובד אבל זה פשוט לא מעניין".

 

מבחינתו, בימוי בהרבה מובנים הוא כמו מכניקה. בהרבה מקרים זו שאלה של ניסיון. אתה יכול לעמול על סצינה שעות, ימים ושבועות ואז ברגע אחד, עם נגיעה קטנה של "מכונאי" מנוסה, זה פשוט קורה. לא לגמגם, ללכת עד הסוף, לדייק אבל קודם כל להבין. זה הסוד שלו. כשרון ואמביציה, זה בשלב הבא.

 

  • הטיפ היומי: "במיוחד בצעדים הראשונים אסור ללכת חצי דרך" 

 

פרקים קודמים בסדרה:

קסם התיאטרון

לא באנו ליהנות

איך מורידים חולצה

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים