שתף קטע נבחר

הצעת חוק: יותר שבילי אופניים ומקלחות

בשבוע הבא יניח ח"כ גלעד ארדן על שולחן הכנסת הצעת חוק, לעידוד השימוש באופניים. במסגרתה תסלול המדינה שביל ייעודי לצד כל כביש. בנוסף, יחוייבו מקומות עבודה ומוסדות השכלה גבוהה להתקין מקלחות לרוכבים

עידוד רכיבה על אופניים הופך לחוק? ח"כ גלעד ארדן (ליכוד) מתכוון להניח בשבוע הבא על שולחן הכנסת הצעת חוק שנועדה לעודד את השימוש באופניים, וזאת באמצעות הגדלה משמעותית של מספר שבילי האופניים בישראל. ל-ynet נודע כי בכוונתו להביא את הצעת החוק לאישור המליאה במהלך מושב החורף של הכנסת, שייפתח ב-8 באוקטובר.


בדרך לעבודה, על שביל ייעודי ולקראת המקלחת?

 

תכניתו של ארדן פורסמה לראשונה ב-ynet בחודש יולי האחרון, בראיון שנערך מיד לאחר שאושר חוק המחייב רוכבי אופניים לחבוש קסדה בכל נסיעה. יש לציין כי בעקבות אישור חוק הקסדה, ספג ארדן, יוזם החוק, ביקורת נוקבת מארגוני רוכבים שונים, שטענו כי חובת חבישת קסדה תביא לירידה ניכרת במספר רוכבי האופניים.

 

יש לציין כי נוסף להצעת החוק של ארדן, תונח על שולחן הכנסת הצעת חוק של ח"כ דב חנין, שנועדה גם היא לעודד את השימוש באופניים.

 

יותר שבילים, יותר מקלחות

על-פי החוק החדש שיוזם ארדן, לצד כל כביש חדש בישראל ייסלל שביל יעודי לאופניים, שיופרד מתנועת כלי הרכב ומתנועת הולכי רגל. בנוסף, ארדן מציע כי בעת חידוש כבישים קיימים, עירוניים ובינעירוניים, תדאג המדינה - באמצעות הגוף המבצע - לסלילת שביל יעודי לאופניים. אחד הסעיפים בהצעת החוק קובע כי יש ליצור מעין "רצף טריטוריאלי" בין שבילי אופניים חדשים לשבילים קיימים ולריכוזי תחבורה ציבורית סמוכים, בכפוף לשיקולי בטיחות ושיקולים סביבתיים.

 

עוד מציע ארדן כי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים תקצה חמישה אחוזים מתקציבה השנתי, כ-20 מיליון שקל, לטובת מימון סלילת שבילי אופניים. בהצעת החוק כלול סעיף המהווה תיקון לחוק הרשות הלאומית, לפיו היא תגבש תוכנית שנתית לסלילת שבילי אופניים בשיתוף הרשויות המקומיות, ותפעל לקידום בטיחות רוכבי האופניים.

 

סעיף אחרון בהצעת החוק קובע כי יש לחייב מקומות עבודה ומוסדות להשכלה גבוהה להתקין מקלחות בכמות מספקת, וזאת על מנת שישמשו עובדים או סטודנטים הרוכבים על אופניים.

 

לנוסח הצעת החוק מצורפים דברי הסבר המצהירים כי "הגיע הזמן שתשתיות אופניים, ובייחוד שבילי אופניים, יוכרו כתשתיות תחבורה לכל דבר, ולכן, בדומה למחלף או כביש, יזכו לתכנית-דרך ויהוו חלק בלתי נפרד ממנה". עוד מצוין בדברי ההסבר כי "פיתוח תשתיות הוא מרכיב חיוני בשיפור בטיחות הרכיבה ונוחותה, וכפועל יוצא מכך בעידוד השימוש באופניים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
חיי הרוכבים יהיו קלים יותר
צילום: ויז'ואל/פוטוס
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים