שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    קימי רייקונן אלוף עולם

    למרות שהסיכויים לזכייתו היו בעיקר תיאורטיים, זכה הנהג פיני המוכשר של פרארי בתואר אלוף העולם במירוצי הפורמולה1. לואיס המילטון, הפייבוריט לזכיה באליפות שזקוק היה למקום חמישי, סיים שביעי בלבד. בעוד שבן קבוצתו, פרננדו אלונסו שצריך היה לסיים שני, סיים רק שלישי

    דרמה ענקית במירוץ הסיום של עונת הפורמולה 1. קימי רייקונן, נהג פרארי שרק לפני מספר מירוצים מצא עצמו בפיגור של 26 נקודות מלואיס המילטון, נהג מקלארן, ניצח והוכתר כאלוף העולם לעונת 2007. המילטון, בעונתו הראשונה והסנסציונית בקטגוריית המירוצים הבכירה, יכול היה לזכות בתואר הנכסף אילו סיים חמישי, ללא קשר לתוצאה שישיג רייקונן. אלא שפזיזות ותקלה טכנית מנעו ממנו זאת, והוא סיים רק במקום השביעי. פרננדו אלונסו, אלוף העולם היוצא ובן קבוצתו, יכול היה אף הוא לזכות בתואר, אילו סיים שני. אלא שהנהג הספרדי סיים שלישי בלבד, ונתן את האות לחגיגות ענק בכל רחבי איטליה.


    רייקונן ומאסה, זה לצד זה. פרארי שוב הוכיחו שכקבוצה, אין להם מתחרים

     

    חוסר הניסיון הכריע

    ברור היה שהעסק לא יתנהל על מי מנוחות. אתמול (שבת) כבר סיפרנו לכם על ההכנות לקראת הגרנד פינאלה, מירוץ אחרון בעונה מסעירה, על כל הקופה. מירוץ שאחרי למעלה משני עשורים, מפגיש שלושה נהגים שיכולים לזכות בסיומו בתואר החשוב ביותר בעולם הספורט המוטורי. וכאילו המירוץ הקודם בסין לא נראה כעריכה מקורית במיוחד של במאי חובב ספורט מוטורי, הגיע מירוץ סיום העונה והוכיח שהאקשן האמיתי, כמו שצריך, נשמר עד לסיום.

     

    אחרי כל ההכנות, וכל התרגילים, והרעש התקשורתי שליווה את הקבוצות - ובעיקר הנהגים - בימים האחרונים, התייצבו ארבעת הנהגים הבכירים העונה על קו הזינוק. מאסה עבור פרארי ראשון, המילטון מעט מאחור ולצדו, רייקונן שלישי ומאחורי מאסה, ואלונסו רביעי ומאחורי מי שהפך כנראה לאיש השנוא ביותר בספרד, בן קבוצתו הבריטי.

     

    לפני הזינוק ולמעשה במהלך כל העונה, דיברו כל המומחים, וגם אלה שרק רואים עצמם ככאלה, על הבגרות של המילטון. בצדק. במהלך מרבית שלבי העונה הוא נראה כתוצר תוכנת מחשב מתקדמת במיוחד. נהג כמו בוגר, התנהג כמו בוגר, ענה לשאלות והתראיין כבוגר. עד הזינוק למירוץ החשוב של חייו. ברור היה שמאסה ינסה לבלום אותו מעט כדי להעניק לרייקונן מקום לצדו, ולאפשר לו לטפס למקום הראשון או השני. ברור היה שאם זה יקרה, והמילטון ימצא עצמו לכוד על-ידי הפרארי, ינצל זאת אלונסו. תרגיל מירוצים ותיק משחר ימי הספורט המוטורי. הכל היה ברור, והמילטון לא עשה דבר כדי להתמודד עם זה.

     

    ועכשיו בעיה טכנית

    לא רק זאת. לאחר שגם אלונסו עקף אותו, יכול היה המילטון להרגע, להבין כי לפניו עוד 70 הקפות, לכלכל בזהירות את צעדיו כשהוא יודע שלכל היותר, יש שלוש מכוניות מהירות ממנו על המסלול. יכול היה, אבל זה לא קרה. יש שיתנו לנהג הבריטי קרדיט על מהלך העקיפה הכמעט-נואש שביצע מייד אחר כך על אלונסו, בבחינת "נהג מירוץ אמיתי לא מוותר". שטויות כמובן. זה בדיוק מה שהמילטון צריך היה לעשות, ולתקוף תוך הקפה או שתיים, נניח. אלא שהבריטי בחר בניסיון עקיפה כושל, ששלח אותו אל החלק "המלוכלך" של המסלול, עם אחיזה גבולית. ירידה אל מעבר למסלול וחזרה רק במקום השמיני, זה המקסימום שיכול היה לעשות.


    רייקונן ומאסה. הנהג הברזילאי (משמאל) הוביל בתחילה אך סיים שני לבסוף

     

    בינתיים פתחו צמד מכוניות הפרארי בקצב שיוכיח עצמו כמהיר בלפחות שנייה להקפה מהמתחרים האחרים. מאסה ראשון, רייקונן מאחור, לוקח את הזמן. לא רק שהפיני ידע כי אם יגיע הרגע, הוא יכול לתקוף את בן קבוצתו הברזילאי, הוא היה משוכנע כי אם ידרש, יפנה לו מאסה את הדרך ברצון. האם מהלך כזה היה חלק מסעיפי החוזה עליו חתמה פרארי עם מאסה, שמבטיח לו מקום בקבוצה הלוהטת ביותר על המסלול עד 2010? לעולם כנראה לא נדע.

     

    אלונסו מצא עצמו שלישי ומתרחק בקצב לאחור מהמכוניות האדומות בראש, והמילטון החל בבקרת נזקים, תוך שהוא מנסה לקבוע קצב מהיר. עד ההקפה השמינית. המצלמה שהעבירה תמונות ישירות למאות מליוני בתים, הראתה כיצד המקלארן מדדה לאיטה, וכמעט עוצרת לחלוטין. בעיה בתיבה מנעה שילוב להילוך ונראה היה כי זה הסוף לתקוותיו של המליטון, ושל בריטניה כולה, שם הפך זה מכבר לגיבור תרבות. כבר אמרנו שמישהו ביים כאן משהו מיוחד? המקלארן חזרה לנוע, ומהר. המילטון מצא עצמו במקום ה-18 אמנם, ובפיגור של כ-40 שניות, אבל נותרו גםפ יותר מ-60 הקפות. הכל פתוח אם כך.

     

    שלוש עצירות, שלא עזרו

    בשלב זה הוחלט במקלארן לשנות לחלוטין את תכנית המירוץ של המילטון. הוא החל לטפס ולעקוף במהירות את הנהגים שלפניו, אבל רון דניס הוותיק, מנהל הקבוצה, ידע היטב שממש לא משנה מה קורה מאחור. הדבר היחיד שצריך לעניין את המילטון והקבוצה, הם ששת הנהגים שמובילים את המירוץ. המילטון עבר אם כך למהלך של שלוש עצירות במהלך המירוץ. רק כדי להבהיר במה מדובר, הוא איבד בשלושה מהלכי כניסה-תדלוק-צמיגים-יציאה זמן כולל של דקה שלמה ו-18.5 שניות. רייקונן, מנצח המירוץ שעצר רק פעמיים, איבד 55 שניות בלבד.


    רייקונן משחרר לחץ. האייס-מן מרשה לעצמו קצת אלכוהול. בערב יהיה יותר

     

    הקרב של המילטון במעלה שיירת הנהגים המהירה בעולם נעזר גם במספר פרישות גדול, כאשר כל אחת מהן תורמת את חלקה עבורו. אם בדילול השדה ופתיחת יותר אפשרות לנהיגה ללא הפרעה, ואם פינוי הדרך מעמדה בכירה לזו שלו. ג'יאנקרלו פיסיקלה והייקי קובלניאן מרנו פרשו, רובנס באריקלו וג'נסון באטון מהונדה פרשו, וזו רק רשימה חלקית.

     

    אלא שזה לא עזר. מאסה שנכנס ראשון לרחבת הטיפולים, שמר על מקומו גם אחרי התדלוק של רייקונן. השניים המשיכו להקיף במהירות שיא, בפער של שתיים-שלוש שניות בין המוביל לראשון. לקראת העצירה השנייה סגר רייקונן את הפער, נשאר שלוש הקפות נוספות כדי לקבוע זמנים סופר-מהירים. כאשר יצא לאחר התדלוק, מצא עצמו לפני מאסה ובמקום הראשון. כעת, לא שינה מקומו השלישי של אלונסו כבר דבר. רייקונן, עם פיגור של 3 נקודות מהנהג הספרדי, צבר במקרה כזה 10, לעומת 6 נקודות. המילטון? נלחם מאחור ונאלץ להכנס פעם נוספת, לעוד עצירה קצרה.

     

    שום דבר כבר לא יכול היה לקחת את הניצחון מפרארי ורייקונן. הפער בין המילטון - בשלב זה במקום השמיני - למקום החמישי שיבטיח לו תואר, היה בן כמה עשרות שניות. אם לא יהיו פרישות נוספות, ידע המילטון שזה אבוד. ולא היו פרישות נוספות, למרות אחד הקרבות היותר יפים שנראו העונה, בין רוברט קוביצה בב.מ.וו לניקו רוזברג בוויליאמס המפתיעה לטובה.

     

    העניין התמקד ברייקונן שבראש, ובהמילטון שדילג מקום אחד נוסף, והגיע לשביעי. אלא שזה לא הספיק, ומניין ההקפות הצטמצם במהירות. גם מקום שישי לא היה נותן כלום להמילטון, מכייון שבמקרה של שיוויון נקודות, רייקונן היה זוכה תודות לשני ניצחונות נוספים שהשיג במהלך העונה. וכך זה גם הסתיים. 

     

    גרנד פרי ברזיל - תוצאות

     

    1. קימי רייקונן, פרארי, 10 נקודות

    2. פיליפה מאסה, פרארי, 8 נקודות

    3. פרננדו אלונסו, מקלארן, 6 נקודות

    4. ניקו רוזברג, וויליאמס, 5 נקודות

    5. רוברט קוביצה, ב.מ.וו, 4 נקודות

    6. ניק היידפלד, ב.מ.וו, 3 נקודות

    7. לואיס המילטון, מקלארן, 2 נקודות

    8. יארנו טרולי, טויוטה, נקודה אחת

     

    דירוג אליפות הנהגים

     

    1. קימי רייקונן, פרארי, 110 נקודות - אלוף

    2. לואיס המילטון, מקלארן 109 נקודות

    3. פרננדו אלונסו, מקלארן 109 נקודות

    4. פיליפה מאסה, פרארי 94 נקודות

    5. ניק היידפלד, ב.מ.וו, 61 נקודות

    6. רוברט קוביצה, ב.מ.וו, 39 נקודות

    7. הייקי קובלניאן, רנו, 30 נקודות

    8. ג'יאנקרלו פיסיקלה, רנו,21 נקודות

     

    דירוג אליפות הקבוצות

     

    1. פרארי, 204 נקודות - אלופה

    2. ב.מ.וו, 101 נקודות

    3. רנו, 51 נקודות

    4. ויליאמס, 33 נקודות

    5. רד-בול, 24 נקודות

    6. טויוטה, 13 נקודות

    7. טורו רוסו, 8 נקודות

    8. הונדה, 6 נקודות

     


    פורמולה 1 - עונת 2007 (לחצו על התאריך לסיקור

    פורמולה 1 - עונת 2007 (לחצו על התאריך לסיקור
    מירוץ תאריך מנצח
    אוסטרליה 18.3 קימי רייקונן
    מלזיה 8.4 פרננדו אלונסו
    בחריין 15.4 פיליפה מאסה
    ספרד 13.5 פיליפה מאסה
    מונקו 27.5 פרננדו אלונסו
    קנדה 10.6 לואיס המילטון
    ארה"ב 17.6 לואיס המילטון
    צרפת 1.7 קימי רייקונן
    בריטניה 8.7 קימי רייקונן
    גרמניה 22.7 פרננדו אלונסו
    הונגריה 5.8 לואיס המילטון
    טורקיה 26.8 פיליפה מאסה
    איטליה 9.10 פרננדו אלונסו
    בלגיה 16.9 קימי רייקונן
    יפן 30.9 לואיס המילטון
    סין 7.10 קימי רייקונן
    ברזיל 21.10 קימי רייקונן

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    קימי רייקונן - אלוף עולם מדהים
    צילום: איי אף פי
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים