שתף קטע נבחר

קמור תהיה יבואנית צ'רי הסינית בישראל

יבואנית מכוניות ב.מ.וו לישראל, חברת קמור, חתמה על הסכם שיתוף פעולה שיאפשר לה לשווק בישראל את המכוניות הסיניות של צ'רי. היכונו לפלישה הסינית

למכוניות הסיניות יש מהיום בית רשמי בישראל. חברת קמור, יבואנית ב.מ.וו, הודיעה היום (ה') כי חתמה על הסכם שיתוף פעולה, במסגרתו תצרף בעתיד גם את מותג המכוניות הסיני צ'רי, לב.מ.וו ומיני אותם היא מייצגת בישראל. ההסכם נערך עם קבוצת כדורי, שמחזיקה מאז 2004 בזיכיון הבלעדי לייבוא מכוניות צ'רי לישראל. המהלך החשוב מגיע רק כחודש לאחר מינויו של דן חלוץ, הרמטכ"ל לשעבר, למנכ"ל חברת קמור.

 

 

במסגרת ההסכם, יקימו קמור וקבוצת כדורי חברה בבעלות משותפת, שתעסוק בפעילות ייבוא ושיווק מכוניות צ'רי בארץ, אך גם בחו"ל. קמור היא יבואנית צ'רי בבולגריה, מקדוניה, סרביה ומונטנגרו. קבוצת כדורי, בעלת חברת "המאגר", עוסקת בתחום חלקי החילוף לרכב.


צ'רי QQ על פס הייצור במפעל בסין (צילום: רויטרס)

 

כמובן שהשאלה הגדולה היא מתי יחל יבוא מכוניות צ'רי לישראל. תשובה לכך תינתן רק כאשר יעמדו מכוניות היצרנית הסינית בדרישות התקינה האירופית המחמירה. על-פי הערכות עדכניות, זה לא יקרה לפני 2009 ואולי אף 2010. מאחר שישראל אימצה את התקינה האירופית, לא תוכל החברה החדשה להתחיל בשיווק המכוניות של צ'רי, לפני שאלו יזכו באישור האירופי הנכסף.

 

מדובר בהסכם מצוין עבור שני הצדדים. קמור, המתמחה כיום בשוק היוקרה ופעילה בפלח שוק מצומצם מאד, תוכל להפוך לשחקן משמעותי הרבה יותר בשוק הרכב הישראלי, תודות לייבוא מגוון המכוניות הזולות יחסית של צ'רי. כעת משווקת קמור בין 800 ל-1,000 מכוניות בשנה בלבד, ברמת מחיר גבוהה מאד. מכוניות צ'רי יאפשרו לה לפנות גם לקהל הרחב ולציי הרכב, ולהגדיל באופן ניכר את מספר המכוניות שהיא מעלה על הכביש.

 

על-פי הערכות ראשוניות יהיו מחירי המכוניות של צ'רי נמוכים ב-10-15% מהמותגים הקוריאנים והיפנים, בהתאמה לקטגוריות. בכל מקרה, סביר להניח כי בקמור יבקשו לשמור בעתיד על הפרדה מלאה בין מותגי היוקרה, למותג הסיני. הן באולמות התצוגה והן במערך השירות - מוסכי הרשת.


צ'רי טיגו

 

מהעבר השני של ההסכם, תיהנה קבוצת כדורי, המביאה עמה ניסיון רב-שנים בשיווק חלפים וקשרים מצוינים במדינות אסיה, משותפה בעלת ניסיון עשיר בייבוא כלי רכב לישראל, שתוכל לתרום רבות להחדרת המותג הסיני לשוק המקומי. בנוסף, העובדה כי ב.מ.וו ומיני נחשבים למותגי יוקרה, תוכל לעזור לתדמית האפורה-משהו של שוק החלפים בו מהווה כדורי שחקן ראשי.

 

כחלק מההסכם, תקבל קבוצת כדורי מניות בחברה-בת של קמור, המייבאת את מכוניות צ'רי בבולגריה ובמדינות הבלקן. הפעילות במזרח אירופה עשויה בטווח הארוך להיות רווחית הרבה יותר מהפעילות בישראל, וזאת לאור פוטנציאל מכירות גבוה משמעותית: יותר מ-23 מיליון תושבים חיים בארבע המדינות בהן יש לקמור זיכיון לשיווק מכוניות מתוצרת צ'רי.

 

איפה הסינים? 

צ'רי היא יצרנית רכב עצמאית, הנחשבת כיום ליצואנית המכוניות הגדולה בסין. הבעיה העיקרית של צ'רי, כמו גם של יצרניות סיניות אחרות, היא הפער הטכנולוגי המפריד בינן לבין השווקים במערב אירופה, ארה"ב ויפן. המכוניות הסיניות עדיין לא עומדות בדרישות הבטיחות וזיהום האוויר של מדינות המערב, ולכן טרם החלה מכירתן בשווקים אלה.

 

בחודש פברואר האחרון, חתמה היצרנית על הסכם לשיתוף פעולה עם החברה לישראל, במסגרתו יוקם מפעל לייצור כלי רכב שישווקו בכל העולם. הקשר עם החברה לישראל עשוי להתגלות כמשמעותי ביותר, וזאת לאור שותפותה של החברה במיזם המכונית החשמלית של שי אגסי. אם יצליח המיזם, עשויה צ'רי לשמש כיצרנית של המכוניות החשמליות, שישווקו בכל העולם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכס קולומויסקי
מנכ"ל קמור מוטורס, דני חלוץ
צילום: אלכס קולומויסקי
צ'רי טיגו. בדרך אלינו?
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים