שתף קטע נבחר

ניתוק מול הקפאה: מה מציעות ספקיות האינטרנט?

אף נציג שירות לא ישמח לשמוע שאתם רוצים להקפיא את מנוי האינטרנט שלכם, או חס וחלילה, להתנתק. השווינו בין תנאי ההתנתקות וההקפאה אצל הספקיות וגם: איך להתנתק כראוי

ספקיות האינטרנט יעשו הכל כדי שנתחבר אליהן, אך כאשר אנחנו רוצים להקפיא או להתנתק, העניינים מסתבכים. צריך לשלוח בקשה בפקס, נציגי שימור מנסים לשכנע אותנו שלא לעשות זאת וחלק מהחברות אף גוררות את רגליהן עד הניתוק המיוחל.

 

שוק האינטרנט השתנה בשנה האחרונה ולא לטובת הצרכנים. גל של מיזוגים ורכישות הקטין את מספר החברות הפעילות בשוק, וכך קטנה גם התחרות. היום, למעשה, השוק נשלט על ידי טריאפול - שלוש חברות גדולות: בזק בינלאומי, נטויז'ן-ברק013 וקווי זהב 012-סמייל (לשעבר אינטרנט זהב).

 

פנינו לחברות, וביקשנו לדעת מה הם התנאים כאשר לקוח מבקש להקפיא את המנוי ומה הוא צריך לעשות אם ברצונו להתנתק?

 

נטויז'ן-ברק 013

לטענת נטויז'ן, לא נגבים קנסות בהתנתקות או בהקפאה. מצד שני, נטויז'ן ממשיכה לגבות תשלום חודשי מלקוחות שבהתחייבות, גם אם הביעו את רצונם להתנתק מהחברה. את המנוי ניתן להקפיא לתקופה של עד חודש, גם ללקוחות שבהתחייבות וגם לכאלה שלא. ללקוחות בהתחייבות, ההקפאה תאריך את משך ההתחייבות בחודש נוסף. "הפשרת" המנוי, כלומר המשך החיוב הוא אוטומטי מיד עם תום החודש.

 

בזמן ההקפאה נשמרים ללקוח המיילים שלו, שבהם יוכל לצפות עם תום ההקפאה. בעת ניתוק נטויז'ן סוגרת את תיבת הדואר של הלקוח. בכל הנוגע לאימות וביצוע הפעולה, נדרש רק אימות זהות הלקוח בעל-פה על ידי מספר שאלות. וההקפאה או הניתוק נכנסים לתוקף תוך מספר שעות.

 

בזק בינלאומי

בזק בינלאומי מצטיינים בזמן ההקפאה המוצע ללקוחות - עד שלושה חודשים, המאריך את ההתחייבות. ההפשרה היא אוטומטית בתום התקופה שנקבעה. גם בניתוק וגם בהקפאה, מספיקה הוראה טלפונית של בעל המנוי כדי להקפיא או

לנתק אותו. ההקפאה או הניתוק יכנסו לתוקף מיידי עם בקשת הלקוח.

 

בזק בינלאומי ישמרו לכם על התיבה גם חודשיים אחרי שביקשתם להתנתק, שזה יפה, ומאפשר לכם מספיק זמן לפתוח ולעבור בצורה מסודרת לתיבת הדואר של הספקית החדשה (אם אתם מתעקשים להשתמש בדואר של הספקית).

 

גם כאן, מספיקה הוראה טלפונית של בעל המנוי לניתוק או להקפאה, ואלה ייכנסו לתוקף מיידי.

 

סמייל-אינטרנט זהב

החברות סמייל וקווי זהב 012, טרם איחדו את מוקדי השירות, ולכן השיבו על שאלותינו באופן נפרד.

 

בסמייל גם לא גובים תשלום על העונג שבהקפאת המנוי או ניתוקו, אך בהחלט יגבו קנס אם החלטתם להתנתק תוך כדי תקופת ההתחייבות. הקפאת המנוי היא לחודש בלבד, כאשר ההפשרה של המנוי היא אוטומטית. בסמייל אומרים כי נציגי השירות טורחים להסביר זאת בעת מעמד ההקפאה.

 

את ההודעה על הבקשה לניתוק או הקפאה ניתן לעשות בשיחת טלפון עם נציג שירות - או למרבה האירוניה, דרך אתר האינטרנט של סמייל. הקפאה נכנסת לתוקף תוך שעתיים מרגע מסירת הבקשה.

 

קווי זהב 012

קווי זהב היא החברה היחידה מבין הארבע (או השלוש, תלוי מי סופר), אשר גובה כסף על הקפאה: 4.90 שקלים לחודש, שזוהי גם תקופת הזמן המקסימלית להקפאת מנוי. תמורת חמשת השקלים (פחות עשר אגורות) ששילמתם לקווי זהב, תקבלו גם הודעה בדואר (הרגיל, לא האלקטרוני) המפרטת את תאריך הקפאת המנוי שלכם ואת הפשרתו הצפויה, שהיא אגב, אוטומטית.

 

את ההקפאה או הניתוק יכול לבצע בעל המנוי או מיופה כוחו, לאחר זיהוי. גם כאן - אין צורך שתחתמו על דבר. ההקפאה נכנסת לתוקף מיידי, אך ביטול נכנס לתוקף רק תוך שני ימי עסקים - שזהו המקסימום שמתיר משרד התקשורת לעכב הליך ניתוק. הדואר האלקטרוני שלכם אגב, יישמר בזמן ההקפאה.

 


קו המשווה - הקפאה מול התנתקות ספקיות אינטרנט

קו המשווה - הקפאה מול התנתקות ספקיות אינטרנט
  בזק בינלאומי נטויז'ן-ברק סמייל קווי זהב 012
עלות הקפאה חינם חינם חינם 4.90 ש"ח
קנסות יציאה? ללקוחות בהתחייבות גבייה נמשכת עד תום ההתחייבות ללקוחות בהתחייבות ללקוחות בהתחייבות
זמן הקפאה 3 חודשים חודש חודש חודש
מה נשמר בהקפאה? דואר אלקטרוני דואר אלקטרוני דואר אלקטרוני דואר אלקטרוני
הקפאה מאריכה את התחייבות? כן כן כן כן
מה נשמר בניתוק? דואל, למשך חודשיים לא נשמר לא נשמר לא נשמר
מדיניות הפשרה אוטומטית אוטומטית אוטומטית אוטומטית
נדרשת חתימה? לא לא לא לא
זמן כניסה לתוקף הקפאה מיידי מיידי שעתיים מיידי
זמן כניסה לתוקף ניתוק מיידי מיידי שעתיים 2 ימי עסקים
 

 

איך מתנתקים כראוי?

על פניו, נראה בכל הנוגע לניתוק והקפאה, החברה שמגלה את רוחב הלב הגדול ביותר, באופן יחסי, היא בזק בינלאומי - גם במשך ההקפאה הארוך שלא מאריך את תקופת ההתחייבות, וגם בשמירת תיבת הדואר האלקטרוני לחודשיים נוספים אחרי הניתוק.

 

אבל אל לכם לסמוך על טוב ליבן של ספקיות האינטרנט. אם תהיתם מדוע הן "מוותרות" לכם על חתימה במקרה של ניתוק או העברת בקשה בכתב דרך הפקס - זה לא במקרה. על פי תנאי הרישיון של חברות התקשורת, הן חייבות לנתק מנוי החפץ בכך תוך 48 שעות, אבל רק אם המנוי פנה אליהן בכתב.

 

אי פנייה בכתב מקילה על החברות להתכחש אחר כך שבכלל התקיימה אותה שיחה עם נציג השירות בה הבעתם את רצונכם להתנתק (מומלץ גם להקליט). לכן, המלצתנו היא: לא להתעצל! נסחו פנייה בכתב, וודאו שהיא נושאת תאריך, חתמו עליה ושלחו בפקס. אתם גם מוזמנים להשתמש בנוסח המוצע שלנו כאן.

 

לאחר הניתוק או ההקפאה, הקפידו לבדוק בדקדקנות את דפי פירוט האשראי שלכם. לעתים נוקטות החברות בחישוב "יצירתי" של החלק היחסי מן החודש האחרון, גביית קנסות שונים ומשונים או סתם נוטות "לשכוח" שהתנתקתם. שוב, אם לא תתעצלו לבדוק ובמידת הצורך גם להציק ולפנות - תוכלו לחסוך כסף.

 

ועוד עצה לסיום: עצם העובדה כי החברות לא ישמרו לכם על תיבת הדואר האלקטרוני, היא רק תמריץ נוסף לפתוח תיבה עצמאית ברשת, שאינה תלויה בספק השירות, אמינה, נוחה, ונגישה מכל מקום ומכל דפדפן, ובחינם. אנחנו אישית אוהבים את Gmail, אבל יש לא מעט שירותים טובים אחרים ברשת. כדאי לנסות, ובכל מקרה, לא מזיק לגבות לשירות הרשת את הדואר האלקטרוני מהספקית, על כל צרה או ניתוק שלא יבוא. 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
כמה עולה להקפיא חיבור?
צילום: index open
מומלצים